Projekt Show&Go FD3s
|
K_1_M |
Publicerat 17-12-2007 16:14
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Ooooh! Nice då e det bara den dyra posten kvar då...
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
Nozzie |
Publicerat 04-01-2008 01:18
|
Användare
Inlägg: 26
Registrerad: 20.11.07
|
Morr. Samma kjolpaket jag spanat in mig på i ett halvår aja man
kan
inte alltid vara först hehe Verkar bli en riktigt riktigt grym kärra Keep up the good work
RX-7 Efini Type R
|
|
|
|
per jansson |
Publicerat 04-01-2008 20:43
|
Användare
Inlägg: 125
Registrerad: 18.10.07
|
hur går det för dig kommer bilen att vara klar till elmia i påsk? |
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 05-01-2008 01:37
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Nozzie skrev:
Morr. Samma
kjolpaket jag spanat in mig på i ett halvår aja man kan inte alltid vara först hehe
Verkar bli en riktigt riktigt grym kärra Keep up the good work
Hehe, jo jag vet hur det känns,
jag köpte mitt kit 2004 och då va jag ganska
ensam om det. Sedan dess har många andra handlat på sej det. Känns lite trist, men vad gör man? Hoppas med på att den blir bra när den blir klar.
Efter alla
kronorna man spenderat på den kan den nästan inte bli nåt annat!
per jansson skrev:
hur går det för dig kommer bilen att vara klar till
elmia i påsk?
Vet inte fall allt hinns med, måste måtta och beställa kylare, för det måste jag iaf ha en "dummie" motor.Sen måste jag
piska på min plast kille för dörrsidorna och instrument
panel etc... Det kan ta tid när andra e inblandade i bygget.
Men den ska ut i år iaf.
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
Dille |
Publicerat 05-01-2008 10:37
|
Användare
Inlägg: 496
Registrerad: 17.10.07
|
K_1_M skrev:
Vet inte fall allt
hinns med, måste måtta och beställa kylare, för det måste jag iaf ha en "dummie"
motor.Sen måste jag piska på min plast kille för dörrsidorna och
instrument panel etc... Det kan ta tid när andra e inblandade i bygget.
Men den ska ut i år iaf.
Klart du måste ut
till Elmia
Men
varför måste du ha dummie-motor för att måtta in kylet? |
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 05-01-2008 21:34
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Jag vill ha en kylare som är gjord för v mount.
jag vill att både
ut och in e i toppen av kylaren. sen vill jag ha den lite större till ytan än vad original och bolt on eftermarknads är. Så jag ska låta
racecooling göra en custom till mej.
Angående elmia, så
som sagt så ska jag ge det ett försök men det känns som det blir tufft att hinna med.
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
Dille |
Publicerat 05-01-2008 21:36
|
Användare
Inlägg: 496
Registrerad: 17.10.07
|
K_1_M skrev:
Jag
vill ha en kylare som är gjord för v
mount. jag vill att både ut och in e i toppen av kylaren. sen vill jag ha den lite större till ytan än vad original och bolt on eftermarknads är. Så jag ska
låta racecooling göra en custom till mej.
Angående elmia, så som sagt så ska jag ge det ett försök men det känns som det blir tufft att hinna med.
Hajjtäck . Ska bli kul att se den
live sen. |
|
|
|
IceMan |
Publicerat 07-01-2008 22:51
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
K_1_M skrev:
[quote] Nozzie skrev:
Morr. Samma kjolpaket jag spanat in mig
på i ett halvår aja man kan inte alltid vara först hehe Verkar bli en riktigt riktigt grym kärra
Keep up the good work
Hehe, jo jag vet hur
det känns, jag köpte mitt kit 2004 och då va jag ganska ensam om det. Sedan dess har många andra handlat på sej det. Känns lite trist, men
vad gör man?
Hoppas med på att den blir bra när den blir klar. Efter alla kronorna man spenderat på den kan den nästan inte bli nåt annat!
Mjo det där med samma kit
känner man ju igen
Man gick ju ner sig totalt när man insåg att det var fler som hade det Dock får man ju ta det med en nypa salt och se till så att dom
inte ser lika ut iaf
Lycka till nu kim
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 07-01-2008 23:44
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
IceMan
skrev:
Mjo det där med samma kit känner man ju igen Man gick ju ner sig totalt när man insåg att det var fler som hade
det Dock får man ju ta det
med en nypa salt och se till så att dom inte ser lika ut iaf
Lycka till nu kim
Tackar mannen!
Jo mitt e ju moddat så jag känner mej lugn...
Skulle du behålla d kittet ändå? Eller gav ni upp?
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 08-01-2008 16:28
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
K_1_M skrev:
IceMan
skrev:
Mjo det där med samma kit känner man ju igen Man gick
ju ner sig totalt när man insåg att det var fler som hade det Dock får man ju ta det med en nypa salt och se till så att
dom inte ser lika ut iaf
Lycka till nu kim
Tackar mannen!
Jo mitt e ju moddat så jag känner mej lugn...
Skulle du behålla d kittet ändå? Eller gav ni upp?
Nä det blev till att köra med det kitet, fick inte ihop penga till det wide kitet jag ville ha Fast det blir ju lite moddat, frågan är ju dock när bilen
blir klar. Kommer ju in andra bilar i
garaget hela tiden
Lack är ju vald så nu skall det bara till pengar, tror man får smöra lite för lackfirman
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 09-01-2008 06:37
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Cooolt! Då får vi hoppas att vi
syns me våra bilar i sommar då!
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 09-01-2008 06:40
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Nu så, lite updates
från USA!
Mitt nya turbo kit!
Fick bilder från Sean på A-Spectuning idag!
[img]http://i220.photobucket.com/albums/dd119/K_1_M/42RHD1.jpg
[/IMG]
[IMG]
http://i220.photobucket.com/albums/dd119/K_1_M/42RHD2.jpg[/img] is not a valid Image.
[IMG]
http://i220.photobucket.com/albums/dd119/K_1_M/42RHD4.jpg[/IMG]
[IMG]
http://i220.photobucket.com/albums/dd119/K_1_M/42RHD6.jpg[/IMG]
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
Pettersson |
Publicerat 09-01-2008 06:46
|
Användare
Inlägg: 417
Registrerad: 16.10.07
|
Såg ju förbaskat prydligt ut det där! När får du hem det
godiset? |
|
|
|
Robino |
Publicerat 09-01-2008 11:20
|
Användare
Inlägg: 45
Registrerad: 01.11.07
|
vilket kit är det?
Robin Jakobsson
Stockholm
|
|
|
|
Rofuz |
Publicerat 09-01-2008 13:04
|
Användare
Inlägg: 345
Registrerad: 17.10.07
|
sjukt ballt,
detaljer får kimpa berätta mer om
Rickard Carlsson
Stockholm - Ekerö - Färingsö - Svartsjö
1993 V-styrd FD3S R1
BWs475 625hk+
"Gatbil med mos"
http://www.garage...car=328474
2013 313hk bitdi A6 S-line ibisvit S-line black
2015 BMW 420d GC Vit Xdrive M-sport
|
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 09-01-2008 21:41
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Tack Allihop!
Kittet består av, Garrett GT4202R med Tial avgashus a/r 1.00, Tial 44mm Wastegate och alltihop snids ihop
utav
A-Spectuning i landet på andra sidan pölen... Sean på A-spec skickade mejl idag med bilderna ni ser och ett besked att det skickas inom dom närmaste dagarna. Så
förhoppningsvis kan jag hämta
ut grejerna nästa vecka!
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 16-02-2008 15:40
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Här har ni nya
turbon, här i jämförelse me min gamla gt40/t4 och en dosa
general!
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 16-02-2008 16:14
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Den är maffig men du får nog räkna med en
bit över 2bar
för att den skall börja leverera
Redigerat av Mr Wankeltrim den 16-02-2008 17:44
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
per jansson |
Publicerat 16-02-2008 16:42
|
Användare
Inlägg: 125
Registrerad: 18.10.07
|
självklart ska man ladda över 2 bar om man köper en sån turbo!!
vad kommer du sikta på för effekt 700? |
|
|
|
K_1_M |
Publicerat 16-02-2008 23:27
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Det kommer laddas ungefär 30 psi, det är alltså
runt 2 bar. Har pratat me Sean på A-spec och det ska räcka till mina mål. Vet att man ska upp till
ca 3 bar för att hamna där turbon mår bäst men jag kommer
nog bli nöjd me effekten vid 2 bar. Men "time will tell", i värsta fall får man väl ladda på 2,5 bar och hoppas på att mina
keramiska tätningar
håller...
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|