Marcus RX-7 -95
Lennart
Publicerat 08-08-2009 18:47
Användare
Inlägg: 2750
Registrerad: 24.10.07
Kul att du fick köra ordentligt på Lördagen.
Lennart Pettersson
Stockholm
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Marcus
Publicerat 11-09-2009 23:41
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Jaha, då var det dags för det där förbannade tråget att börja
läcka igen vid vänster motorfäste. Denna gången höll det en
halv säsong...
Wolf
Publicerat 12-09-2009 00:08
Användare
Inlägg: 1129
Registrerad: 16.10.07
Marcus skrev:
Jaha, då var det dags för det där förbannade tråget att börja läcka igen vid
vänster motorfäste. Denna
gången höll det en halv säsong...
DOH!!
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
Marcus
Publicerat 14-09-2009 14:24
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Körde
lite konbana igår.
Åk med ett varv här:
YouTube video VIDEO
Janne
Publicerat 14-09-2009 14:43
Administratör
Inlägg: 1403
Registrerad: 17.10.07
Jävlar vad det studdsade.. Kan ju inte vara
nyttigt
Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73
(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
Marcus
Publicerat 14-09-2009 16:35
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Nä, jag vet. Försöker lära mig stillastående starter. Inte lätt. Är van vid
rullande start i Superstage på Emmaboda.
Hade nya fräscha bakdäck denna
gången dessutom. Förra konbanan var det inga problem att spinna de åtta år gamla
bakdäcken.
Redigerat av Marcus den 14-09-2009 19:08
Galaxi
Publicerat 14-09-2009 21:45
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
Kul
att se dig rullande i år... Verkar trivas trots att det är turbo i den där bilen
Marcus
Publicerat 15-09-2009 09:06
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Ja, övergången till höfläkt har inte varit så farlig faktiskt. En anledning
till
det kan vara att det inte blir någon gigantisk ketchupeffekt med de sekventiella originalturbona.
I vinter ska den nya stolen och fyrpunktsbälte
monteras, så man slipper åka runt som en
vante.
EDC
Publicerat 15-09-2009 19:06
Användare
Inlägg: 303
Registrerad: 28.12.07
Har du fixat något bracekitt för oljetråget? För visst var det tråget som läckte?
Marcus
Publicerat 15-09-2009 20:19
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Nej, det har jag inte. Men jag funderar på att skaffa.
Marcus
Publicerat 09-04-2010 09:11
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Uppstarten i helgen gick finfint. Liiiite
skillnad när man kommer från Lexusen och sätter sig i Mazdan.
Väntar på tändförstärkare och oljetrågsförstärkningsram. Sen ska det dras ny kabel till
bränslepumpen och monteras en Walbro-pump. Katalysatorn ska bytas mot Amemiya-midpipe som jag monterat ett
uttag för bredbandslambda på. Sen blir det mappning.
Marcus bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Marcus den 09-04-2010 09:13
Lennart
Publicerat 09-04-2010 09:19
Användare
Inlägg: 2750
Registrerad: 24.10.07
Blir farligt det här!!!
Lennart Pettersson
Stockholm
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Daniel Gardh
Publicerat 09-04-2010 11:18
Användare
Inlägg: 604
Registrerad: 16.10.07
Nice nice nice!
Galaxi
Publicerat 09-04-2010 12:19
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
Marcus skrev:
Uppstarten i helgen gick finfint. Liiiite skillnad när man kommer från Lexusen och sätter sig i Mazdan.
Väntar på tändförstärkare och
oljetrågsförstärkningsram. Sen ska det dras ny
kabel till bränslepumpen och monteras en Walbro-pump. Katalysatorn ska bytas mot Amemiya-midpipe som jag
monterat ett uttag för bredbandslambda på. Sen blir det mappning.
Mappning
IGEN? Ska du mappa varje år du tar ut bilen?
Men jag tycker det
är snällt att du tar hand om min bil! thihi...
Marcus
Publicerat 09-04-2010 13:05
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Jo med de
uppgraderingar jag gör så krävs en ny mappning om jag inte vill renovera motorn igen...
När kommer du och hämtar bilen då?
Galaxi
Publicerat 10-04-2010 18:32
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
Marcus skrev:
Jo med de uppgraderingar jag gör så krävs en ny mappning om jag inte vill renovera motorn
igen...
När
kommer du och hämtar bilen då?
När du har mappat klar så klart!
Lennart
Publicerat 10-04-2010 20:55
Användare
Inlägg: 2750
Registrerad: 24.10.07
Galaxi! "När du har mappat klar så klart." Vänta med att hämta bilen tills Marcus visat lite resultat på banan.
Lennart Pettersson
Stockholm
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Galaxi
Publicerat 11-04-2010 13:57
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
Lennart skrev:
Galaxi! "När du har mappat klar så klart." Vänta med att hämta bilen tills
Marcus visat lite resultat på banan.
Good point!!!
Marcus
Publicerat 21-04-2010 16:14
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
Jag har länge funderat på att
dra ny pluskabel till bränslepumpen, men hittade idag en mycket enklare modifiering som ger samma resultat som att dra en ny kabel hela vägen
från batteriet
bak till bränslepumpen. Nämligen att mata bränslepumpsreläet i motorrummets säkringslåda med ström direkt via ett oanvänt uttag som redan har en tjock kabel framdragen
från fabrik.
http://www.rx7clu...tcount=127
Before I did this modification, my fuel pump
readings were not quite as low as Dale's. But I
did get 1.1 volts out of this modification:
before:
WOT / no accessories: FP reading = 12.7
volts
WOT / headlights and AC max: FP reading = 12.5 volts
after:
WOT / no
accessories: FP reading = 13.8 volts
WOT / headlights and AC max: FP
reading = 13.6 volts
Wedebring
Publicerat 21-04-2010 21:38
Användare
Inlägg: 175
Registrerad: 23.10.07
tjenare! såg att du hade fått ett oil pan brace kit från banzai.
gick beställningen snabbt därifrån? jag har också haft
problem med oljeläckage runt tråget
trots att jag har plockat ner det och packat om det.. ska nog beställa ett likadant kitt och hoppas på att det hjälper!
hoppas ditt blir tätt!
www.garaget.org/wedebring
^min
rx7a^