Säljer nu min 13b motor som jag köpte för några år sedan. köpte motorn mest för att lära mig lite mer om wankel och att ha ett billigare allternativ att skruva på än min REW motor.
Motorn har varit isärtagen och fått nya o-ringar.
motorn säljes komplett som på bild.
pris = bud
YouTube video
YouTube video
Redigerat av Franke den 15-08-2010 17:38
AndersE skrev:
Ska den låta som en kolvmotor som går på 2cyl?
Du menar att den går bara på en rotor? Tänkte inte ens på det, var bara glad att jag fick igång den med en stabil tomgång. Ljudet blir ju lite speciellt utan avgassystem!
AndersE skrev:
Du menar att den går bara på en rotor? Tänkte inte ens på det, var bara glad att jag fick igång den med en stabil tomgång. Ljudet blir ju lite speciellt utan avgassystem!
Japp! Anders hade rätt motorn går ju bara på den bakre rotorn,känner mig lite dum som inte misstänkte det själv.
Skall kolla om det beror på tändning eller kompression!
AndersE skrev:
Japp! Anders hade rätt motorn går ju bara på den bakre rotorn,känner mig lite dum som inte misstänkte det själv.
Skall kolla om det beror på tändning eller kompression!
Har nu kollat kompression och tändning och båda är OK! Kompressionen på den bakre är ca 90psi och på den främre (som inte funkar ca 120psi).
Jag har kollat så att jag gnista på alla stift vilket där e! men ändå så går inte främre rotorn??
Någon som har tips på vad det kan vara, lite konstigt att den med lägst komp funkar eller?
Ser bra ut. Om det är något så ser de lite torra ut på den rotor som inte funkar, har haft av filtret till förgasaren och där ser jag att det kommer bränsle till båda rotorerna.
OK då jag har varit och pillat på min gamla motor igen, dock så blir jag inte riktigt klock på vad som är fel.
Idag skruvada jag lite på förgasaren för att se om problemet kunde ligga där, efter en stund fick jag igång den främre rotorn men jag var tvungen att ge den full gas för att få den att tända.
justerade lite på idle premix och fick den att gå lite på tomgång.
Någon som har någon ide om var felet kan ligga.
mvh Fredrik
Gå direkt till forum:
Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett meddelande.