Hejsan, skulle kolla så att jag visste hur alla slangar skulle
sitta innan motorn monterades i bilen. Dock var min uppmärkning vid demonteringen lite bristfällig så har några slangar som jag inte vet vart de ska.
Jag har
några frågetecken så hoppades att jag kunde få några tips.
[img]http://i39.tinypic.com/2lt3wi0.jpg[/img] is not a valid Image.
Den här är en slang på vakuumhärvan som går mot
insuget och sitter alldeles vid den primära fuelrailen. Jag har varken hittat nån slang som passar in eller ut.
Någon ide på vad det kan vara?
[img]http://i43.tinypic.com/2q06e04.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i43.tinypic.com/53s6lh.jpg[/img] is not a valid Image.
Båda bilderna visar en T-koppling. Den kommer från primärturbons
insugs sida så gissar att den ger vakuum vid gaspådrag. nån ide vad den kan vara kopplad till?
Vore skönt att lösa alla dom här innan motorn åker i bilen igen,
eller kan man hitta andra slangar på plats kanske?
Bär nog nämna att det är en 13B-RE från en Eunos Cosmo. Lyckas inte känna igen mig i FD's vakuumschema
riktigt.
/Mvh
Adam Skyllberg Persson
Göteborg
Eunos Cosmo 13B -92
"Problemet" är nog löst.
Då jag kör med pre-preg nu så har jag plockat bort oljeinjektorerna som det ska kopplas 2 vacuumslangar till.
Och vad ni
ser i de andra 2 bilderna är antagligen vacuum "försörjningen" då det ska injekteras olja under last. Problemet löst och jag ska bara plugga ett rör så borde
allt vara frid och fröjd.
Kanske var lite trött när jag posta första gången.
För säkerhets skull vore det snällt om nån kunde bekräfta att injektorerna styrs
av en vakuumslang som sitter på insugssidan av primärturbon?!
Tack och god hjul!
(det är på hjul som tomten kommer)
Adam Skyllberg Persson
Göteborg
Eunos Cosmo 13B -92