Tjena, har en -05:as rx 8 "stora" motorn. Var ute och
körde idag och helt plötsligt blev den lite orkeslös och så dog den när jag tryckte in kopplingen. Så jag rullade kanske hundra meter och sen provade jag starta den
igen, den startade utan bekymmer och gick som vanligt hela vägen hem. Sen några timmar senare när jag skulle iväg så täckte jag hela parkeringen med rök när jag
startade den. Den lät inte riktigt som vanligt men det lät inget rassel ur motorn iaf och ganska hög tomgång i början. Hade bara igång den i 4-5 sekunder så stängde
jag av den. Någon som haft nåt liknande bekymmer eller har någon aning om vad de kan vara? Den har gått just under 10 000 mil och alltid regelbundet servad.
Vore väldigt tacksam för svar/hjälp! Har väl 80 mil till närmsta verkstad som kan nåt om wankel motorer så det är svårt att bara lämna in den på verkstad och få den
lagt in ditt namn och hemort och det kommer alltså att synas under varje inlägg du gör i forumet. Detta är en regel vi haft på forumet länge men som alltför få brytt
sig om att följa så nu lägger jag in det vid registrering.
Mvh
Bert-Åke “Combat” Blennow"
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
goda tips av Jörgen Blennow så är problemet åtgärdat.
Plockade bort katalysatorn och satte rakt rör med dämpare så slutade den ryka efter en stund. Ska dit med nya
tändspolar och tändstift också så kommer den gå som en klocka igen. När man kikade på katten så såg cellpaketen fina och hela ut, men det är nog den bakre delen som
förmodligen har börjat tätna, och den kommer man inte åt att se lika lätt. Slutet gott, allting gott. Nu behöver man inte se hela semesterkassan gå upp i rök på en