April 25 2024 12:21:53
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
 Skriv ut ämne
Rx-8 startar inte när den är varm
DZA89
tja jag har varit och köpt mig en rx8 som föra ägaren sa att det var startmotorn som var slut så den gick

bara i gång ibland men nu när jag har haft den hemma ett tag så har jag kollat lite på den och den startar inte när den blivit varm. så jag kollade felkoder och fick

upp P0301 Cylinder 1 misfire detected och U0073 Control module Communication bus off. felkoderna raderades och har inte kommit till baka så vet inte om dom var gamla.

sen so kollade jag tändstiften och dom såg inte ut att vara bytta på år o dagar så det beställde jag nya och så nya tändkablar. när jag hade byt tändstiften o

tändkablarna gick den knappt igång för den misstände o höll på massor så bytte till back till dom gamla tändkablarna men ingen skillnad då. men sen när den blivit var

så gick den bra o så. när jag fick igång den rök den ganska mycket. och så har jag kollat kompet med dock med en biltema kompprovare utan ventilen intryckte kom jag

upp i typ 6 bar på båda cylindrarna med ventilen intryckt så kom ingen av cylindrarna upp över 3 bar allt är gjort på kall motor. och så kollade jag tändspolarna två

av spolarna ger tändar färgad tjock gnista, en spole hoppar mellan vit blå och tändar förgad gnista och en tändspole ger blå vit gnist. tack i förgand för bra svar //

MVH Daniel
Daniel Andersson
Gusum
 
Mr Wankeltrim
Låter som du behöver byta både tändspolar och startmotor.
Sen bör du ta

ett nytt komptest med en testare avsedd för wankel så du får ordentliga värden.


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
DZA89
Mr

Wankeltrim skrev:

Låter som du behöver byta både tändspolar och startmotor.
Sen bör du ta ett nytt komptest med en testare avsedd för wankel så du får

ordentliga värden.


tändspolarna hade jag redan tänkt byta. men jag kollade på start motorn o lite så när jag fick hem den då föra ägaren sa att det var

start motorn och jag har upp graderings start motorn N3Z1 som alla byter till väl? men själv tycker jag ju att den med borde kunnat bli gammal då bilen har gåt 16000

någonting mvh
Daniel Andersson
Gusum
 
Mr Wankeltrim
Vill inte måla fan på väggen men med 16000mil och varmstarts problem så hade jag börjat med ett seriöst kompprov.


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Wankelwaffe
Går ens en wankel 16000mil Wink Då borde det väl nästan vara dags för

renovering..........
Tomas Alcén
Ludvika

Nsu 110 med 13B
 
Mr Wankeltrim
Wankelwaffe skrev:
Går ens en

wankel 16000mil Wink Då borde det väl nästan vara dags för renovering..........
16K är övertid när det är en Renesis.


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
DZA89
Mr Wankeltrim skrev:
Vill inte måla fan på väggen men med 16000mil och varmstarts problem

så hade jag börjat med ett seriöst kompprov.


okej ja jag vår nog ta o göra det Pfft
Daniel Andersson
Gusum
 
DZA89
Mr Wankeltrim skrev:
Wankelwaffe skrev:
Går ens en wankel 16000mil Wink Då borde det väl

nästan vara dags för renovering..........
16K är övertid när det är en Renesis.

min har gott 16000 i alla fall men sen vet jag ju dok inte om motorn

är bytt på den då den är in reggad i Sverige 2014 07 14
Daniel Andersson
Gusum
 
DZA89
var

sitter vevaxelgivaren?
Daniel Andersson
Gusum
 
pawel
DZA89 skrev:



var sitter vevaxelgivaren?


Höger-ner om remskivorna. Framme på motorn alltså. Lite jobb att komma åt kontakten men inget behöver plockas av för att

lyckas med det.
Redigerat av pawel den 12-10-2014 17:07
A redline per day keeps the carbon away!
 
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

11-04-2024 15:19
Här kan man klottra!

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.21 sekunder - 139 Förfrågningar 18,906,882 unika besök