lite kontakter och kompisar raggat upp en trevlig 20b i USA och har en gammal bekant på plats för att sköta de praktiska.
Nu liten fråga motorn har rullat 4600
mil komp ligger på 109-111 psi över all 3 rotorer. Original ECU är med och sitter en färdig monterad 5v manuell låda på.
För mej att en ny fräsh 13b ska ligga på
125 är de samma på 20b?
Lär väl bli till att riva den när den kommer till mej men alternativet är att köra med den en säsong för att känna på den. Bilen som den
ska sitta i har uppgraderat de mesta så som tändförstärkare, S-pump, IC, kylning så får väl se om de går få ihop detta i slutändan.
Vad ska en sådan motor kosta
ex frakt. ?? Förslag idéer tankar mottages tacksamt.
kan inte (mja de går men är svårt, krångligt och riskabelt) att köra orginal ecu.... sen snackar vi en motor för ca 40-50k i bara inköp där ett ras kanske förstör
många dyra delar som är svåra att få tag på.
Renovera motorn först är att rekommendera! gammla torra packnongar och oringar osv.
sen vill du ju veta att spridare
levererar som dom ska, att OMP systemet är tipptopp osv osv.
jag räknar på att min 20b serie c kommer ligga på 100k kr bara inköp+renovering och då vill man ha koll
på ALLT när man vrider om nyckeln.
Då tänker jag typ ny ecu typ haltech med nya sensorer till allt, nya spridare, filter, pump, genomgång av omp, premix, gärna ffe
trigger, bredbandslambda samt egt. Nojjig? kanske, men det är endel tid och pengar vi snackar