January 26 2021 10:56:00
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
Svenska Wankelregistret. » Övriga Wankel fordon. » Projektforum.
 Skriv ut ämne
RX-7 FC N/A -86 - SKROTAD
Goran
Äntligen nere

från pallbockarna Grin...och det var dags för en första provtur.Cool

Spontana första kommentarer:
Motorn fick ny bensin och spann som en förbannat tyst katt. Jag

trodde

mitt nya avgassystemet skulle morra lite mer på tomgång...men det gjorde det destu mer när man gasade på lite.ShockCool Faktiskt riktigt bra, ja, nästan så

man rös.Grin Jag bjöd en och annan omkörning på

lite morrande för det kunde de förtjänat på väg hem kl. 21:38.
Kraften tycker jag var en liten besvikelse.

Bilen känns tung och motorn varvar och varvar men...ain't nothing much going on,

som man säger.Sad
OK, jag varvade inte järnet heller, max ca 5000 rpm,

för jag ville ta det lite soft till en början tills den har vant sig vid att den inte ska sova längre utan LEVERERA. Jag har

en SAAB 9000 turbo från 1994 med

170hk och 1,6 ton som känns rappare. Jag hoppas att Mazdan ska ligga på liknande hk men 300 kg lättare. Vi får se vad som händer efter att jag hälsat på hos TS




motor i nästa vecka, om jag hittar barnvakt vill säga.

Bilen beter sig lite nervöst i väghållningen. Hyffsat alert men inte avslappnande. Jag gör nog en

hjulinställning på den så snart jag

får tid på Ringtjänst i Arlöv.
Sen kan de nya M+S däcken göra sitt till, att den känns lite hal. Men de sitter på och är

sprillans nya så det får bli att acceptera. Det kommer nya fälgar och R-

däck så småningom till bankörning.

Bromsarna tar lite långt ner trots min

nyinköpta avluftare. Jag får kolla på den sen. Ytrosten är i alla fall borta och den bromsar bra.

I morgon

ska jag ge mig på en besiktning för att få en

första koll av bussningar och bromsar. Sen vill jag köra omkring med den lagligt också.
Jag ska åka förbi en bilpolerare med, för att visa upp den

och för

att få en tid.

SenareWink
Goran
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Bo_H
Visst e det härligt att

köra wankel.

Lite intressant det du skriver om att den inte känns så rapp jämfört med

din 9000. Jag upplevde amma fenomen när jag byyte från Saab till Bmw, samma sak gäller även Mazdan.



Det ärju stor skillnad på hur effekten levereras.

Skillnaden mellan sug och turbomotorer känns mycket större än de är på pappret.
Jag tycker att min 84:a kommer först runt 4500 rpm. Dessutom

är det ju

inget turbobottenvrid utan en mer jämn effektkurva.

För att inte tala om hur stor skillnad bakhjulsdrift kontra framhjuldrift gör på just känslan av effekt.

Det är ju så

fullständigt obevärat med mycket effekt tillsammans med bakhjulsdrift.

Ojj vilket långt utlägg, men jag kände igen mig sååå mycket.



Ut och vänj 7:an vid hela registret och du kommer

tilbaka med ett Grin

 
Goran
Hej

Vilket




trevligt svar.ShockGrin Tack för igenkännandet, det lugnar mig lite. Intressant att du jämför med BMW för jag hade samma erfarenhet med en 320i från -84 med sexa på 136

hk(tror jag). Härligt morrande

men inget drag så jag köpte en Peugeot 505 turbo istället.Grin Härlig bil men topplocket gick när jag tog licensen på Knutan -

97.Sad

Jag ler faktiskt redan när jag tänker på på avgasljudet.

Alla måste ha ett ordentligt effektsystem med ett öppet K&N filter. Mer sådant till

folket.Pfft

Det är alltid intressant att läsa när folk vill lägga ut lite mer text kring detaljer än bara

små och korta meningar. Fortsätt med det.



TackWink
Goran
Redigerat av Goran den 09-07-2008 00:02
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Galaxi
Kan säga att jag tycker min

wankel är känns slö och

inget händer...
Men av säkra källor så rör sig den bättre än vad jag tror.
Tror man blir lurad av den jämna effekt kurvan.
Jag

själv har alltid kört turbo och sitter och väntar på turbo

knuffen.
Våran audi på 190hk känns piggare men den har inte en chans mot mazdan...

kanske

är samma för dig?
Erik's mazda RX-7 FB -84 med nyrenoverad RP 13B med weber 48 dcoe
Nya:

http://www.wankel...ead_id=481
Gamla:

http://bertakeble...rowstart=0
 
http://nosc.worlddisease.net
Goran
Galaxi skrev:


Kan säga

att jag tycker min wankel är känns slö och inget händer...
Men av säkra källor så rör sig den bättre än vad jag tror.
Tror man blir lurad av den jämna effekt

kurvan.
Jag

själv har alltid kört turbo och sitter och väntar på turbo knuffen.
Våran audi på 190hk känns piggare men den har inte en chans mot

mazdan...

kanske är samma för dig?





Förmodligen, och det du säger låter och är helt riktigt. Man spänner magmusklerna automatiskt när man

trycker ner gasen men derivatan av kraftenflödet är rätt så konstant så att skillnaden inte

registreras/känns lika tydligt som med en turbo. Dock så känns det

som att den drar hela vägen upp till 7000 rpm, vilket jag inte kan säga om mina turbobilar.
I vilket fall som helst, en ny

bekantskap och massor av nya

erfarenheter som kommer ur den "speciella"Wink motorn och dess karaktär. Inlärningskurvan är brant.Cool

Idag har jag bokat tid för polering. Av priset att



dömma finns det en HEL DELShock att göra och de vill hålla den kvar i två dagar!

Besiktning senare idag kl 13:50 på Valdemarsro i Malmö. De ska ha bra

tolerans mot bilentusiaster. Håller

tummarna.Smile

mvh
GoranWink
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Combat
Nu har jag ALDRIG kört en FC utan turbo så jag vet de nada om sådana härkenWink

Någon hästspark lär

man inte känna om man inte

trimmar med slipstift i kanaler eller hänger på en hårfön på avgaseriet.

Jämför jag min 12A RX-7 FB med diverse andra bilar så känns motorn slö. Ändå är jag så



nöjd, vete hundan vilket åsiktsben jag ska stå på. Fakta är dock att motorn går silkeslent från tomgång tills summern tjuter (vill att motorn ska hålla länge

och växlar då) och levererar kraft hela

vägen. Men att köra på detta vis duger bara till att visa hur fint motorn faktiskt går.

Ska det gå undan så att

det syns i jämförelse med andra bilar och känns lite i ryggraden så gäller

det att vara beredd att vispa runt med växelspaken. De som ynkar sig över att det

inte går att ligga i femman i motorvägsfart och köra om utan att växla ner kan ju ta och fixa ett lastbilskörkort

och börja tanka diesel.

Att dra iväg

från stillastående imponerar inte, känns som att min sjua trivs bäst med att ha lite fart i hjulen innan man låter det roliga börja.
Växlar man ner en

eller

två växlar och stampar plattan i mattan så är det sannerligen inget fel på krutet. Det är nästan så att man vill hitta anledningar att växla ner och dra på i tid och

otid. Tur man har

farthållare. Men vid dessa nedväxlingar så kan man känna en antydan till den sovande djävulen som bor inne i motorn och som ger wankeln dess

karaktär.

**************************
I jobbet

kör jag en Golf med diesel, den bilen går det att köra fort med och jag hinner med tjuvar i Audi RS4

och BMW M5 inne på smågatorna, att de sedan försvinner som skott i natten när de kommer ut på

lederna är en annan femma. Egentligen är Golfen himla slö men

fjortontusen mil på samma gator har lärt en att krama ur allt ur denWink
Att jag hinner med sådana bilar i de områden jag hitills

jobbat i är inget bra betyg

åt golfen eller tjuvarna, det är snarare på det viset att jag nöter samma gator arbetspass efter arbetspass och vet marginalerna och kör därefterWink

Har testat



sjuan på samma gator och trots att jag ännu inte blivit helt bekant med sjuan så går det att köra oerhört mycket fortare. Skrämmande mycket fortare nästan.Grin


**************************

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Goran
Combat skrev:
Nu har jag ALDRIG kört en FC utan turbo så jag

vet de nada om sådana härkenWink

Någon hästspark lär man inte känna

om man inte trimmar med slipstift i kanaler eller hänger på en hårfön på avgaseriet.

Jämför jag min 12A RX-7 FB med

diverse andra bilar så känns motorn

slö. Ändå är jag så nöjd, vete hundan vilket åsiktsben jag ska stå på. Fakta är dock att motorn går silkeslent från tomgång tills summern tjuter (vill att motorn



ska hålla länge och växlar då) och levererar kraft hela vägen. Men att köra på detta vis duger bara till att visa hur fint motorn faktiskt går.

Ska det gå

undan så att det syns i jämförelse

med andra bilar och känns lite i ryggraden så gäller det att vara beredd att vispa runt med växelspaken. De som ynkar sig

över att det inte går att ligga i femman i motorvägsfart och köra om utan

att växla ner kan ju ta och fixa ett lastbilskörkort och börja tanka diesel.




Att dra iväg från stillastående imponerar inte, känns som att min sjua trivs bäst med att ha lite fart i hjulen

innan man låter det roliga börja.
Växlar

man ner en eller två växlar och stampar plattan i mattan så är det sannerligen inget fel på krutet. Det är nästan så att man vill hitta anledningar att

växla

ner och dra på i tid och otid. Tur man har farthållare. Men vid dessa nedväxlingar så kan man känna en antydan till den sovande djävulen som bor inne i motorn och som

ger wankeln dess

karaktär.


He-he-he Grin håller fullständigt med. Precis mitt i prick av mina egna erfarenheter.
Nåväl, ska luta mig

tillbaka med den vetskapen och njuta av den oerhört tysta

motorgången vid tomgång och vid lugn körning och morret vid nedväxlingarna.Cool

Tack, nu är jag

mer positivt inställdGrin och faktiskt lite sugen på att ta en tur på lunchen...

Hej



GoranWink
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Combat
En annan sak. Hur väl BPU-trimning fungerar på din bil vet jag inte. Sen ska du

väl köra i det närmaste otrimmat?




Men det finns väl en hel del bilar här på forumet som är trimmade med uppdaterad kringutrustning och därtill bromsade

och kan uppvisa finfina siffror och det är beundransvärt att man kan nå så

långt genom att välja rätt delar.

För att bli osams med alla BPU-vänner säger

jag bara att BPU suger. En motor som öppnats och VERKLIGEN trimmats enligt konstens alla regler slår allt.



Karaktären övergår från att kännas som en

oerhört finjusterad symaskin til att bli en ettrig liten jäkel som vill piskas och sen piskas ytterligareWink

Vill man ha karaktär på motorn så är

det

riktig trimning som gäller, de som inte förstår vad jag menar har antagligen aldrig testat en riktigt välbyggd portad motor, jag säger bara TESTA och ni kommer att

förstå mitt resonemang. Det

är i det närmaste ofattbart att en så liten motor (1,1 eller 1,3 liter) kan bli så ofattbart stygg och även hålla.

Lycka

till med besiktningen!

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Goran
Besiktningen klar...men med negativt

resultat, men inte helt öken ändå.

Motor, bromsar, bussningar och nästan allt annat OK!Grin


Enda anmärkningarna var en trasig bromsljuslampa och en svag vänster strålkastare. Det är en

baggis att fixa själv. Så nu undrar jag var man får tag på nya

eller begagnade (billiga) strålkastare till min bil? Är det Mazda som gäller eller finns det motsvarande på Biltema eller hos annan

eftermarknadsleverantör.



Någon som har en aning eller ett bra tips?Shock

För övrigt var det en mycket sympatisk besiktningsman som blev seriöst intresserad av bilen och tyckte att det

var en

kul och udda motor och att det var längesedan han såg en sådan senast. Sen tyckte han det var synd att den stått ute så länge att lacken blivit så

väldigt matt.
Det tycker jag med.Sad




Jäklars, glömde att be dem väga den. Nåja, jag ska dit snart igen så då får jag ta det då istället.

mvh



GoranWink
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Pettersson
Får

hålla tummarna nästa gång, borde ju inte vara nåt problem. Poleringen gör nog underverk ska

du se, väntar med spänning på bilder med resultatet.

Kul och

läsa om andras reflektioner om motorkaraktären. Tycker själv att motorn inte känns så upphetsande om man trampar ner från 2an

eller 3an, men drar man ur till

8000 rpm 1an och 2an etc. så hinner man märka att det nog går hyfsat iaf just när man ska i med 4an och därefter. Dock svårt att starta med sug-wankel på stripp och



liknande tycker jag, antingen för lågt startvarv och den boggar ner sig eller för högt och bara hjulspinn.

Farsans kommentar efter åktur med en PV med

turbowankel var att han tyckte

karaktären var mer som "motorcykel" än den 4-cyl turbomaskin han är van vid då effekten kom häftigare i en sådan.

Medan wankeln bara matade på, mindre ketchup-effekt antagligen!




Har du möjlighet och filma lite körning så vore det trevligt att se framöver.
Redigerat av Pettersson den 09-07-2008 20:04
 
http://skallerackers.se
Goran
Hej

Pettersson

Ja, vi är många som haft liknande reflektioner.
Min fru provkörde den idag och hon tyckte

den lät "rejsigt"...FrownGrinWink
Men utan servostyrning och AC får jag nog

behålla den för mig själv.WinkGrin

Jag har ett kamerastativ i Porschen som

sitter fast i bågen. Jag vet inte riktigt hur jag ska få en kamera att sitta stilla vid en accelleration i Mazdan. Ska

jag bygga någon ställning, tar det för

lång tid, och om någon ska hålla i kameran så blir folk åksjuka när den vaggar fram och tillbaka vid växlingarna. Jag ska försöka få spelat in något så




småningom i alla fall och lägger upp det...var? Nåja, det blir ett senare problem.

Snart semesterGrin
GoranWink
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Bo_H
Combat skrev:
De som ynkar sig över att det inte går att ligga

i femman i motorvägsfart och köra

om utan att växla ner kan ju ta och fixa ett lastbilskörkort och börja tanka diesel.


Årets kommentar

Combat - så jälva rätt, därför åker jag automat på i vinterbilen. Vill man

inte växla kan man lika gärna åka automat. Att den sedan petar ned två steg vid

omkörning och gör omkörningen till ett nöje är bara plus. Grin

Finns inget bättre än att köra runt i 7:an och

dubbetramapa Cool
 
Goran
Ombesiktningen klar med godkänt

resultat.Grin
Vägningen på bilprovningens våg gav resultatet 1,29 ton med full tank och 90 kg

förare. Ska egentligen jämföra 1,27 ton med 1,34 som det står i

registreringspapprena med standardförare på 70 kg.
Precis som Göran (Hackman) misstänkte så väger den mindre då den saknar

extrautrustning som AC,

servostyrning, skinnklädsel mm?

Hjulinställning på fredag och polering i nästa vecka står på uppväckningsprogrammet.

Resten av sommaren ser lovande

ut.CoolWink




mvh
Goran
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Goran
Hej

Nu är bilen gatgodkänd och nästa steg i omvandlingen till racebil tar vid.
Jag är 1,92 cm lång och sitter aningens trångt om huvet i




bilens originalsäte och hoppas att en racestol ska hjälpa upp situationen, annars blir det inte bättre än att det blir till att sälja bilen.Sad

Jag behöver

lite tips för bästa sättet att göra

det. Jag vill undvika att svetsa i bilen så långt det går.
Problemen:
Jag är 1,92 m så stolen och fästena måste komma

så långt bak och så nära golvet som möjligt så sidomontage är

föredraget.
Stolen jag äger nu, OMP Grip, är 40 cm bred i "ändan" och avståndet

mellan bilens originalunderrede är typ 35 cm så stolen kommer inte ner mellan dessa så de åker av.



Jag har fastnat lite i vinkelvolten behöver tips inför

fortsättningen.
Skicka gärna bilder på era sportstolsmonteringar.Pfft

mvh
GoranWink
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Pettersson
Hur går det, fått dit någon racestol? Hunnit polera

bilen?
 
http://skallerackers.se
Goran


Pettersson skrev:
Hur går det, fått dit någon racestol? Hunnit polera bilen?


Tackar som frågar.
Bilen är

numera SKITFIN Shock Cool



Poleringen gjorde underverk. Min förra kamera blev trasig efter en sejour med min 3,5 årige son. Nu har jag en ny som jag ska ta lite mer bilder med.

Ingen

racestol

än dock. Måste landa lite. Precis hemkommen efter en semestertur till Karlskrona - Öland - Gotland - Västervik och nu äntligen hemma.

mvh



GoranWink
Goran bifogade följande bild:bild:
dsc00036_148k.jpg

Redigerat av Goran den 20-08-2008 12:43
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Goran
Första tanken slutkörd med...väntat resultat: 1,37 l/mil
Bilens fel tycker

jag. Den ber mig att smiska den så fort man gasar på lite

och vem är jag att neka den det? Grin
Avgassystemet gör inte det hela bättre, eller jo det gör det

verkligen. Jag ler mer numeraGrin, och det har inget med att jag är utvilad efter semestern.




Jag tänkte kolla lite på det här med att utnyttja vätgas för

att förbättra förbränningen: http://www.gascon...nkits.com/
[url]http://www.savefuel.ca/hydrogen/smallproducts.php?

id=carproducts[/url]




Någon som har erfareneter av detta?

Bilen har också börjat bete sig lite konstigt ibland vid jämn belastning/fart. Den går ibland lite hackigt och det låter

och

känns som att den lägger av för att sen återuppta farten igen. Vid tomgång eller gaspådrag försvinner det för att sen komma tillbaka igen vid jämn

belastning.
Kan det vara någon trasig slang som

läcker vakuum eller...?
Är det någon som känner igen beteendet så är jag väldigt tacksam för hjälp?



Jag ska också försöka komma till Sturup i helgen på rejsa.nu's möte. Hoppas få

träffa några av er där. Pfft

mvh
GoranWink
Redigerat av Goran den 20-08-2008 12:49
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Hackman
Har läst om att

vissa gen 2 har problem med ryckig gång orsakat av att

jordningen av styrsystemet inte fungerar helt 100%. Om man går över berörda delar av elsystemet och drar

extra jordflätor mellan alla komponenter så försvinner problemet.
Skulle kanske kunna

vara det?
Göran

Hackman, Kungälv
Har haft RX-7 1984 och 85.
 
wankelmats
Goran skrev:
Jag tänkte kolla lite på det



här med att utnyttja vätgas för att förbättra förbränningen: http://www.gascon...nkits.com/


http://www.savefu...arproducts

Någon

som har erfareneter av detta?

mvh
GoranWink

Det

gjordes ganska mycket tester av detta i tillverkarnas motorlabb på 80-talet;
med resultatet att blandning av vätgas och bensin

är alldeles förträffligt i en

wankel Grin
enda problemen är att få tag på gasen att tanka, och att få systemet helt tätt, och
med lämplig motorstyrning kan det nuförtiden inte vara något



problem att programmera om tändkurvorna.

edit: Grejerna du länkar till producerar ju väldigt små volymer med vätgas, så jag vet inte ens

om jag har sett några tester med

så extremt låg inblandning, men för detaljerad info måste jag kolla tillbaka i litteraturen, det har sjunkit för långt bak i

minnet.
Redigerat av wankelmats den 20-08-2008 16:50
www.sloganizer.net/bild,Wankel,weiss,schwarz.png
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
 
Goran


Hackman skrev:
Har läst om att vissa gen 2 har problem med ryckig gång orsakat av att jordningen av styrsystemet inte fungerar helt 100%.

Om man går

över berörda delar av elsystemet och drar extra jordflätor mellan alla komponenter så försvinner problemet.
Skulle kanske kunna vara det?


Tack för

tipset.
Ja där är

en hel del kablar och jag känner mig inte riktigt hemma i alla delarna. Men jag får väl försöka att leta efter svarta kablar och se hur

deras anslutningar ser ut.

mvh
Goran
Goran Obradovic - Bjärred
Såld - RX-7 FC N/A -86, Röd (NP=Pure Red)


http://www.wankel...ead_id=758
 
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

10-09-2017 16:25
Jag söker info om Sachs km3 motorerna. Vet nån vart man får tag i reservdelar? Sprängskiss?

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.97 sekunder - 212 Förfrågningar 12,542,017 unika besök