April 24 2014 12:04:33
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Bra att veta

Den 31 maj 2005 moderniserades Svenska Wankel Registrets hemsida, ni som besökt oss innan nyss nämnda datum ser förmodligen att här har skett stora förändringar. Syftet med dessa förändringar är att fler medlemmar ska kunna hjälpa till med uppdateringar av innehållet och samtidigt göra DITT besök här än mer underhållande och informativt.

Detta ska vara en lättnavigerad hemsida med mycket innehåll och för att ta hänsyn till de besökare som inte har någon större vana vid datorer och internet har denna sida som du nu läser tagits fram. Som besökare kan du registrera dig, givetvis kostnadsfritt och utan några konstigheter. Du får därigenom möjlighet att:
*prenumerera på nyhetsbrev
*föreslå artiklar
*föreslå nyheter
*föreslå länkar
*rätt att hämta filer med mera.

Vissa länkar i Navigationsmenyn är osynliga så länge du inte är registrerad som medlem och inloggad, att registrera sig är fritt. Det mest väsentliga innehållet ska vara åtkomligt även för oregistrerade besökare, vår avsikt med denna hemsida är ju att sprida information om wankelmotorn. Därför är det lämpligt att även oregistrerade besökare kan nå denna information. Vid registrering blir ytterligare information/godis tillgängligt.

Tidigare hemsida var baserad på gammal hederlig html-kod som starkt begränsade möjligheten att påverka innehållet. Nu är det scriptspråket php och databas som gäller vilket gör sidorna mer dynamiska/levande. Nu kan våra registrerade medlemmar skriva om sina bilar/projekt med mera och ladda upp bilder, allt för att göra dessa sidor än mer underhållande för dig som besökare.

Saker som kan vara bra att veta för att få ut mesta möjliga om wankelregistrets nya hemsida. Beroende på hur vi ställer in rättigheter för besökare, registrerade eller icke registrerade och så vidare så kan vi styra vad ni får läsa och göra. Denna sida får ligga kvar och förmodligen växa med tiden då guider skrivs om hur man exempelvis gör för att skapa fotoalbum.

Apropå guide om fotoalbum, den finns redan och den hittar ni här:
Guide fotoalbum

En liten blänkare om projektsideshantering,
Miniguide Projektsidor.

Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett meddelande.

24/04/2014 00:23
imorrn oxå.. Smile

24/04/2014 00:22
Va bra, då tänkte jag i rätt riktning, för oljespillet från lådan ville jag undkomma. Diffen sitter lite kärvt i ppf'en, men jag får rycka å knycka lite till! Får två hjälpande händer med mig imor

23/04/2014 23:42
precox, lossa kardan o PPFen från diffen ja.. men inte från lådan... sätt pallbock o håll d uppe... drar du ur kardan rinner d olja ur lådan så...

23/04/2014 19:05
Ska man behöva ta bort PPF'n och kartan för att ta ner diffen?

23/04/2014 16:29
En T04Z passar bra under huven på en FC Grin

23/04/2014 16:28
Chefen Svar kommer ikväll! Har varit Busy busy Cool

23/04/2014 15:21
Jo de har jag också konstaterat! Cool

23/04/2014 12:51
6266an borde vara en klockren turbo och ska inte kunna ge 600Hk på en Wankel.

23/04/2014 11:52
tittar på prescion 6266 & T04Z

23/04/2014 10:58
Är kravet max 600 hk eller? vad för turbo tittar du på?

23/04/2014 10:33
Johan K har du kollat dina PM, kanske boxen är full?

23/04/2014 09:48
Målet är en turbo som överlever banåka med runt 500 hp

23/04/2014 09:47
Låter bra de gzon för de är precis de jag ska men turbon är rätt sliten så ja måste ha en ny å de vore ju synd att köpa nåt man inte får använda. Specen säger 730hp så de borde ju räcka till 565wanke

23/04/2014 09:25
Finns det någon som har en reservdels katalog till Nsu Ro 80 till salu eller låna ut för kopiering.

23/04/2014 08:53
Till Nsu Ro 80 1969 års modell.Finns det någon som kan hjälpa mig att få tag i packboxen som sitter vid ingående axel i växellådan.Den boxen som sitter i hylsan för urtrampningslagret
.

23/04/2014 08:09
Om det är TimeAttack.nu som du tänkt köra så kan jag hjälpa dig i diskutionen.

22/04/2014 22:11
Jo de är ju de å de vet ju dom som säljer också men frågan är vad som godkänns å inte. Har mailat en fråga till arrangörerna också så får vi se förhoppningsvis men de börjar va lite tid..

22/04/2014 16:41
ahhh d va till de du ville ha de.. nä då vettefan.. men allmäntkänt, innomwankelvärlden
, är väl att ca 30% mer luft o soppa behövs på en wankelmotor för o få jämförbara effekt på en kolvmotor.

22/04/2014 14:48
Nja, vet inte om de där är godkänt som bevis på turbostorlek inom TA... Vore ju lite trist om man blir diskad för att man har för stor turbo

22/04/2014 10:38
chefen, denna tråden tar upp turboflöde o soppa.. men kanske inte de du mena? http://www.rx7clu.
..ls-882676/

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.06 sekunder 6,691,936 unika besök