Fredag, April 21, 2006
Jaha, då var Elmia avklarat, och även om jag inte var där själv hela helgen så verkade folk uppskatta bilen. Har fortfarande inte fått några rapporter om slyniga horor som lämnade rumpavtryck i sätena och på motorhuven. :( I sommar kommer det inte att hända så mycket med bilen, givetvis är den till för att köras och det är just det jag tänker göra. Finns redan lite inplanerat bl a Japmeet på Mantorp där jag kommer att ställa ut bilen hos Raidopower tillsammans med några andra skönheter. Hoppas det blir lite tid över att köra lite bana också. :) Sen kommer det garanterat att bli många turer ner till MECA Raceway i Malmö oljehamn på onsdagarna i sommar. Härnäst är det dags för EDPS Emmaboda. Köra eller inte, det får vi se... det hänger på nästa veckas arbete med mappningen av e-manage enheten. Ni kan alltså gissa att fram till EDPS kommer de flesta uppdateringar att handla om själva mappningen där jag har insett vilket "PISS POOR JOB" GReddy faktsikt har gjort. Den senaste loggningen jag gjorde visade en afr på över 21 och lambdavärde på över 1,4!!! Detta var på den map som GReddy mailade till mig och som var anpassad till högflödescat. Hmmm, I don+t think so. Stay tuned...
Fredag, April 28, 2006
Högsta uppmätta lambdavärde idag: 0.98 afr 14.8... så jag gissar att jag har halverat värdet under denna veckan. Mycket jobb kvarstår och att göra detta på landsväg tar tid. Det positiva är att jag i nuläget inte har något turbolagg (trots Mazdas "R"-flash i ECUn). Bilen drar jämt i hela varvtalsregistret upp till dryga 200km/h. =)
Måndag, April 9, 2006
Hmmm, det känns som om det skulle kunna vara dags för en uppdatering här nu.
För er som inte redan visste det, så blev jag påkörd bakifrån i slutet av juni av en skåpbil mitt inne i centrala malmö. Det var totalt ointressant för mig att vara utan bil under sommaren, så istället för att vara utan bil och få den lagad, körde jag istället omkring med en bakspoiler i glasfiber s |