May 17 2024 21:26:01
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
Svenska Wankelregistret. » Övriga Wankel fordon. » Projektforum.
 Skriv ut ämne
Combat, RX-7 FB -83. Nu med video!
magnusrx7
Min första 83:a såg precis lika ut! Även dom gula lysena... LEH

361 hette den har jag för

mig.. undrar var den är nu..

// magnus
Magnus Berglund, Gränna
Rx5 77 x 2


X Rx7 81 Mariah Mode 1
X Rx7 83
X Rx7 83
X Rx3 73
 
Combat


magnusrx7 skrev:
Min första 83:a såg

precis lika ut! Även dom gula lysena... LEH 361 hette den har jag för mig.. undrar var den är nu..

// magnus


Du får la ta reda

på det då

jue.

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
Operation HJÄRNTVÄTT av sambo tog ett nytt steg

idag, tidigare har hon fått åka med i wanklar av olika slag. Denna dag var det dags

för henne att sköta om ratten i "Lelle Svarten", efter en

raksträcka samt en lättare böj och påföljande raksträcka valde jag att kliva ur.

Hon fick dra en sväng i industriområdet

utan mig, Jimmie åkte med och

tydligen tyckte han att hon körde för fort.

Kunde där jag stod för första gången notera att den faktiskt går ganska tyst trots läckande avgas. Vid acceleration



var det ljud som hördes det typiska wankelväsandet ur avgaseriet.

Handen på hjärtat. Tittar man på hastighetsmätaren under acceleration så inser man att

bilen är för jäkla slö. Får ge fan i

att titta på den i fortsättningen, känns betydligt snabbare på så vis;

Vad som var lagom snabbt i början på 80-

talet är mossigt idag.Grin
Men lika glad är jag för det!

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
Tid på Bilprovningen beställd.
Redigerat av Combat den 11-12-2007 17:50

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Lennart
Combat skrev:
Operation HJÄRNTVÄTT av




sambo tog ett nytt steg idag, tidigare har hon fått åka med i wanklar av olika slag. Denna dag var det dags för henne att sköta om ratten i "Lelle

Svarten", efter en raksträcka samt en

lättare böj och påföljande raksträcka valde jag att kliva ur.

Hon fick dra en sväng i industriområdet utan

mig, Jimmie åkte med och tydligen tyckte han att hon körde för fort.

Kunde

där jag stod för första gången notera att den faktiskt går ganska tyst trots

läckande avgas. Vid acceleration var det ljud som hördes det typiska wankelväsandet ur avgaseriet.

Handen på

hjärtat. Tittar man på hastighetsmätaren

under acceleration så inser man att bilen är för jäkla slö. Får ge fan i att titta på den i fortsättningen, känns betydligt snabbare på så vis;

Vad

som

var lagom snabbt i början på 80-talet är mossigt idag.Grin
Men lika glad är jag för det!


Säger bara ett ord: DOFTGRAN !!!!!!!!!!!!!!!!Grin
Lennart Pettersson



Stockholm
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
 
Combat
Lennart skrev:
Combat skrev:
Operation

HJÄRNTVÄTT av sambo tog ett nytt steg idag, tidigare har hon fått åka med i wanklar av olika slag.

Denna dag var det dags för henne att sköta om ratten i

"Lelle Svarten", efter en raksträcka samt en lättare böj och påföljande raksträcka valde jag att kliva ur.

Hon fick dra en

sväng i

industriområdet utan mig, Jimmie åkte med och tydligen tyckte han att hon körde för fort.

Kunde där jag stod för första gången notera att den faktiskt går

ganska tyst trots läckande

avgas. Vid acceleration var det ljud som hördes det typiska wankelväsandet ur avgaseriet.

Handen på hjärtat. Tittar man på

hastighetsmätaren under acceleration så inser man att bilen är för

jäkla slö. Får ge fan i att titta på den i fortsättningen, känns betydligt snabbare på så

vis;

Vad som var lagom snabbt i början på 80-talet är mossigt idag.Grin
Men lika glad är jag för

det!


Säger bara ett ord: DOFTGRAN

!!!!!!!!!!!!!!!!Grin


Aldrig mera DOFTGRAN, är den bortplockad så är den.Cool
Vill inte belasta räsern med onödig vikt vettu.

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
mazda323 13BT
magnusrx7 skrev:



Min första 83:a såg precis lika ut!

Även dom gula lysena... LEH 361 hette den har jag för mig.. undrar var den är nu..

// magnus


Allmän information TILLÄGGSINFO






Regnr LEH361
Fabrikat och modell Mazda Rx-7 Coupe
Chassinr FB131200664518
Färg Svart
Senaste regbevis



Personligt Regnr




Fordonsslag Personbil
Årsmodell 1983
Fordonet tillverkat
Fordonsår 1983
Markeringar



Upplysningar Viktig info nedan.


Information om brukare



Namn *****
Adress *****
Postnr och ort

*****
Kommun (nr) 2085

Personnummer ******-****
Förvärvsdatum 2003-05-02
Skyddad

identitet Nej (normal)




Försäkringsuppgifter specifikt för fordonet

Bolag Länsförsäkringar (Vilande Trafikförsäkring)
Typ Enskild




försäkring

Fordon försäkrat 2003-05-15



Information om leasegivare eller kreditgivare

Orgnr -



Slutdatum kredit

Namn




Fordonsdata

Fordonsstatus Avst 2003-10-24
Ursprungsbesiktning

1982-11-16 (typbes)
Datum i trafik 1:a gång 1982-12-15
Modellkod

MZ1104
Gruppkod MZ 001104
Tillfällig registrering




Antal ägare 22
Producentansvarig
Användningssätt
Pågående utredning Nej
Direktimport

Nej





Besiktningsuppgifter

Besiktningsperiod 2001-11-01 - 2002-03-31
Senast godk besiktning 2001-09-11
EEG-godkännande




Föreläggande

2003-06-27
Körförbud Ja

EEG godkännandedatum



Uppgifter om skatt och vägavgifter




Skattebefriad Nej
Användningsförbud Nej


Årsskatt 1269 Kr
Debiterad fordonskatt
Debitering vid påställn 528 Kr


Förfallen skatt/avgift
Vägavgift per år

Skattebefriad t.o.m



Debiterad avgift
Betalningsmånad Apr 2007



Skrotningspremie
Kreditering vid avställn
Vägavgift Betald tom
Redigerat av Combat den 11-12-2007 22:12
 
magnusrx7
Finns kvar i alla fall!




Men ta gärna bort ägarens adress och personnummer. Det behöver viinte lägga ut här.

MVH// Magnus
Redigerat av Combat den 11-12-2007 22:12
Magnus Berglund, Gränna
Rx5 77 x 2


X Rx7 81 Mariah Mode 1
X Rx7 83
X Rx7 83
X Rx3 73
 
Combat
Kom



till Skurup sent på fredagskvällen, har varit hela lördagen i lekstugan och letat delar samt SPINKAT en RX-7. Kul och skruva på gamla bilar som inte stått inne

i mååånga år, går lätt att demontera

då jue.

Lite prylar ska jag nog kunna få med mig tillbaka till Göteborg, arbetet fortsätter imorgon. Nu är jag

trött och lederna värker så sängen nästa.

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
Tog bilen till lyften på OKQ8 sent på torsdagskvällen, syftet var

att montera packning mellan termoreaktor och övriga

avgassystemet. Körsträckan från garage till mack var kort men gud så varmt avgaseriet blev, fick kyla ner

det med högtryckstvätten för att kunna skruva. Efter en del kämpande fick jag isär delarna

och kunde stoppa dit en ny packning samt två av de tre muttrarna som

saknades sedan köpet. Den tredje med tillhörande pinnbult ville inte ta i gängorna, gissar att packningen inte stämmer riktigt

så sista hålet kommer fel.



Aningen tystare blev bilen och avgasmängden i motorrummet minskade dramatiskt, tyvärr hann jag inte göra jobbet 100% då macken skulle till att stänga. Däremot hann



jag med att slita lite med två muttrar i främre dämparen, fick lite mer kraft då jag kunde stå under bilen istället för att krypa under densamma. Så nu ska jag

förhoppningsvis kunna plocka loss

röret samt bakre ljuddämpare för lite seriösare lagning när tid finnes.

Killen som stod vid lyften sidan om kom fram

och kollade, min bil var väl roligare än hans Opel Corsa? Skämtar bara,

det visade sig att han äger en gråmetallic FD och bor i Kortedala. Ibland är världen

bra liten, och senare blev den ännu mindre. Då jag stod på utsidan av macken kom en kille genande: -Är det en

wankel, coolt!

Det visade sig att även

denna person var wankelägare, han har haft två RX-7 och jag gissar att det är han som rotary köpte sin reservdelsbil av. Wankelmotorn behöll han själv

och har

stoppat i en Beach Buggy.

Som sagt världen kan vara bra liten emellanåt!

Den obligatoriska provrundan var lite av en skräckfärd, behövdes inte mycket

för att bakvagnen skulle

tappa greppet. Måste vara riktigt gamla och usla sommardäck jag har?

Tomgången vill fortfarande inte infinna sig trots att den

GRYMT skitiga förgasaren fick en snabbrengöring hemma i skåne,

ska kolla detta senare när avgassystemet blivit ännu tystare.

Ett problem som jag dragits

med sedan Hackis tittade på bilen är motorn inte vill riktigt och varvräknaren gör bara sitt

jobbsporadiskt. Trodde först att detta kunde ha och göra med att

jag och Hackis fick kämpa med att få igång motorn efter mitt oförsiktiga tvättande av motorrummet.

När varvräknaren fungerar

så går bilen som FAN, när

varvräknaren inte vill riktigt så går det fortfarande undan men inte med samma entusiasm ifrån motorn.

Hur lösa detta problem?
Kollade elschema för bilen

och

petade lite, vips gick bilen som den skulle apropå respons. Efter en stunds körning så var problemet åter.
Provade att flytta om fördelarna, ingen

verkan.
Bytte även tändkablar då de andra

var helt slut, hoppade gnistor som mexikaner smiter över gränsen till USA.
Kontrollerade gulgröna sladden som

går från Leadingtändspole till fördelare, verkade ok men provade att dra en parallel

sladd för att stötta för säkerhets skull, gjorde ingen skillnad.



Funderar på om Emission Control Unit eller något relaterat till fördelaren bråkar med mig?

Vad säger experterna om

detta?

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Janne
Combat skrev:
När varvräknaren fungerar så går bilen som FAN,

när varvräknaren inte vill riktigt så går det

fortfarande undan men inte med samma entusiasm ifrån motorn.


Nu är ju inte jag någon expert då,

men det låter som om spolen inte får ström eller jord som den ska.
Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73

(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
 
Hackman
Om nu inte någon har pillat allt för mycket på bilen så ska

varvräknaren vara kopplad till

trailing tändningen. Om den lägger av så får du antagligen ingen gnista till trailing. Vilket ju kan stämma ganska bra med att bilen fortfarande går men inte alls




lika bra.
Varför blir det så så? Kan vara "ignitorn", dvs tändförstärkaren, som gått sönder. Inte så bra i så fall för de är ganska dyra. Sitter på

fördelaren, du minns var vi kopplade

ifrån tändningen när du skulle köra motorn torr efter att den surat ner sig. Troligare är nog dock att det är kablaget

mellan ignitorn och spolen som glappar. Eller så har möjligen spolen lagt av

men jag tror dock mer på att det är kablaget som är problemet.

Det var ju

ganska mycket oxid och skit på alla kablar så ta loss kabelskorna från spole och ignitor och putsa rent allt. Kanske

t o m byta ut kablarna. Det borde göra

susen.


Vad menar du med att du "flyttade om fördelarna". Det finns ju bara en fördelare....??
Göran

Hackman, Kungälv
Har haft RX-7 1984 och 85.
 
Combat
Hackman skrev:
Om

nu inte någon har pillat allt för mycket på bilen så ska varvräknaren vara kopplad

till trailing tändningen. Om den lägger av så får du antagligen ingen gnista till trailing. Vilket ju kan stämma

ganska bra med att bilen fortfarande går men

inte alls lika bra.
Varför blir det så så? Kan vara "ignitorn", dvs tändförstärkaren, som gått sönder. Inte så bra i så fall för de är

ganska

dyra. Sitter på fördelaren, du minns var vi kopplade ifrån tändningen när du skulle köra motorn torr efter att den surat ner sig. Troligare är nog dock att det är

kablaget mellan ignitorn

och spolen som glappar. Eller så har möjligen spolen lagt av men jag tror dock mer på att det är kablaget som är problemet.

Det

var ju ganska mycket oxid och skit på alla kablar så ta loss

kabelskorna från spole och ignitor och putsa rent allt. Kanske t o m byta ut kablarna. Det borde

göra susen.


Vad menar du med att du "flyttade om fördelarna". Det finns ju bara

en fördelare....??


Ehh, ursäkta jag var nog

lite trött när jag skrev. Menade tändspolarna.

Jag satt och googlade lite inatt efter att jag skrivit min förra post. Kan ju

konstatera att boken jag

fick med på köpet av bilen inte är att lita på. Enligt den boken skulle varvräknaren vara kopplade till Leadingspolen och inte Trailingspolen som alla andra hävdar

samt

andra elscheman visar.

Urk, ignitor. Klart att en så´n är kass, det har drabbat alla mina 626: or genom åren förutom den röda (fast det är väl en

tidsfråga) så varför skulle jag inte drabbas

för att det råkar vara en wankel.

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
En liten summering av helgen.
Total ledvärk på

fredagen, sängliggande.
Lördagen:

Åkte ner till RE i Kungsbacka för att hämta längre hjulbultar som ska passa till SA-fälgarna, de som hör till

rotorfälgarna på FB är för korta.
Träffade även mazda323 13BT, kollade in hans

FETFRÄCKA 323. Mums för den!
mazda323 13BT lånade ut lite tändningsprylar

till mig som jag ett par timmar senare insåg att jag inte behövde något av det.
Har haft problem med att sjuans

varvräknare och trailingspole inte

fungerat. I köpet av bilen följde en Haynes verkstadsmanual med, det elschemat suger kan jag säga. Efter lite länktips och support ifrån brorsan Mr Wankeltrim så



skar jag upp kabelhärvan och fann ett litet kabelbrott som nu är fixat och bilen går alldeles för bra i det hala väglaget, bakvagnen vill nästan köra om fronten

nuWink
Skruvade lite på förgasaren

och jag har något som kan liknas vid tomgång nu, så nu stannar inte motorn såfort man släpper gasen.

Söndag:

Tejpade ihop kabelhärvan efter att jag försäkrat mig om att allt fungerade. Tog

ut båda framstolarna samt baksätet då planen var att byta till fräschare

enfärgade röda som ser lite trevligare ut. Förarstolen har för övrigt fler inställningsmöjligheter än originalet, gott med

en lite nyare stol som har svankstöd

och höj- och sänkbar framkant.

Fann också att under baksätet var det en mindre sjö, fann orsaken vid höger hjulhus, ROST. Den ska bort såfort jag kan ta




bilen lagligt ner till Skurup. Tog bort dräneringspluggar och satte in en byggfläkt samt en halogenslampa för att torka upp. Det gick snabbare än väntat och

inredningen är nu på plats och det ser

onekligen trevligare ut nu.

Det går framåt!

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Hackman
Det tar sig!



Jag är tillbaka i stan nu, kom igår kväll. Hör av dig när/om du vill ha hjälp.
Göran

Hackman, Kungälv
Har haft RX-7 1984 och 85.
 
Combat
Hackman skrev:
Det tar sig!



Jag är tillbaka i stan nu, kom igår kväll. Hör av dig när/om du vill ha hjälp.


För att spinna

på årsbytet inatt, det får bli nästa år i så fall som jag behöver hjälp.Grin

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
En lite bild på rostskada i bakre vänstra hjulhuset, ser och är

värre ut på högersidan. Dock inte så

att jag blir orolig, torde vara lättfixat.
Combat bifogade följande bild:bild:
dsc00581.jpg


Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
Attan, hittade en gammal doftgran under förarsätet då jag bytte inredningsdetaljer.

Undrar om det finns fler dolda doftisar?
Combat bifogade följande bild:bild:
dsc00579.jpg


Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Combat
En ledig helg, undrar om det kommer finnas tid för lite

meckande?

Kontrollerade

tändningen häromdagen med en kollegas gamla Feltemalampa, det gick sådär. Den fungerade när den kände för det. Leading

stod rätt, trailing stod likadant som leading, sedan ville

stroboskoplampan inte mer. Inget hände vid justering av vakumklockan. Får leta efter fler fel på

tändsystemet om jag hittar ut i garaget denna helgen.

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Lennart
Combat skrev:
Attan, hittade en

gammal doftgran under förarsätet då jag bytte inredningsdetaljer. Undrar om det finns fler dolda doftisar?



Kunde ge mig sjutton på att du kör

med "Doldisar" så där. Bilen går bra med "doldisar" eller ?????????
Lennart Pettersson



Stockholm
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
 
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

11-04-2024 15:19
Här kan man klottra!

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.33 sekunder - 224 Förfrågningar 19,023,972 unika besök