en fantastisk helg på Gotland. GR banan är hur kul som
helst!!!
Silver gick som hon skulle, tyvärr äter hon bromsar bak. Oken behöver antingen renoveras
eller bytas. Att bromsarna ligger på/kvar ger inför kurvor lite extra spänning, så att säga. Gav
minst tre riktigt breda uppställ I övrigt funkar hon helt
ok. Det är mest jag som förare som sätter begränsningar. Ni vet mellan ratt och ryggstöd
Försökte att testa olika spår. LP
coachade vilket uppskattas
högt, TACK och riktigt kul!
Var av banan lite med nosen två gånger och var av banan ordentligt två gånger. Vilket även det var lärorikt.
Känner att det finns mer
tid att ta.
Nu gäller det att få dit mina OZ, har bytt bultmönster till 4x100. Skärmarna behöver rullas/valsas och bak är det jobbet någorlunda klart.
Blir riktigt brett och fett bild
kommer när det är...
Någon som kan ge tips på var jag kan få tag på bytes ok?
Gotland. GR banan är hur kul som helst!!!
Silver gick som hon skulle, tyvärr äter hon bromsar bak. Oken behöver antingen renoveras eller bytas. Att bromsarna ligger
på/kvar
ger inför kurvor lite extra spänning, så att säga. Gav minst tre riktigt breda uppställ I övrigt funkar hon helt ok. Det är mest jag som förare som
sätter begränsningar. Ni vet mellan ratt och
ryggstöd
Försökte att testa olika spår. LP coachade vilket uppskattas högt, TACK och riktigt kul!
Var
av banan lite med nosen två gånger och var av banan ordentligt två gånger. Vilket
även det var lärorikt.
Känner att det finns mer tid att ta.
Nu
gäller det att få dit mina OZ, har bytt bultmönster till 4x100. Skärmarna behöver rullas/valsas och bak är det jobbet
någorlunda klart. Blir riktigt brett och
fett bild kommer när det är...
Någon som kan ge tips på var jag kan få tag på bytes ok?
WankelMats
Lars Bodin
Bor i Örsundsbro, mellan Enköping & Uppsala.
Rx7 -1985 + 2st 83r & Mazda 1300 under konverting till wankelbil.
Renoverar också lite motorer.
Lars Bodin
Bor i Örsundsbro, mellan Enköping & Uppsala.
Rx7 -1985 + 2st 83r & Mazda 1300 under konverting till wankelbil.
Renoverar också lite motorer.
tackar för skitkul resa i en lätt, välbalanserad vridstyv "rallycrosskärra". Det
får vi göra flera ggr.
Sticker till Åsen tidigt imorgon
bitti. Ska du med???????????????
Tackar själv & självklart. Man kan läras sig mycket av varandra. Tar imot alla
förslag på förbättringar.
Åsen tyvärr, hade jag haft allt i ordning hade jag hängt på. Men bakbromsarna är ett problem. Klossarna är helt slut efter 1h på GR. Bilen vill inte rulla själv
(utan motorhjälp ) Sen leker jag plåtslagare och ska ha ut skärmarna. Ny fälgarna ger spårviddsökning med 7cm, ska förhoppningsvis ge lite bättre
väghållning. Samt att bilens statiska vikt
minskar med 10kg och den dynamiska vikten (0-100) minskar med ca 45kg.
Åsen har jag inte åkt på tidigare, så
det skulle vara skoj. 99mil bara. Så det är den näst nämaste banan i Svedala,
hört folk prata om att sätta på spacers kan ge för stora påfrestelse på
hjullager/bakaxel osv?
Omvänt et är inte direkt så bra. Nu ligger fälgens centrum fortfarande på "rätt
sida". Spacern som används är
20mm. Vilket inte är särskilt mkt.
Bild innan valsning. Hjulet ligger innanför skärmkanten, men jag vill ha den lite mer. Blir det till att sänka bilen mer i
vinter åker jag nog på att skära lite på insidan och flytta upp hjulhuset. Nu märks det att det är 13" org.
Lycklig, har lyckats att få över en film från Harrys Laptimer till
Youtube efter körningen GR 5-7/okt.
Pekar inte på något särskilt med val av klipp, tog ett varv av ca 100 varv.
Hur jag laddar upp fler varv samtidigt vet jag
inte…får testa mig fram här…
Komentarer, synpunkter, tips önskas/mottages på körning/spårval. mm
/Rikard