Renovering av motor
samt. lite effektök.
|
Chefen |
Publicerat 08-06-2011 21:28
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
De verka som den är rätt
trasig!
Ska garanterat ge utslag om du knackar på motorn!
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 09-06-2011 09:09
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
Jo jag tror också att givaren är trasig, har du
haft
bort den någon gång?
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 09-06-2011 12:44
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
bara skruva lös!
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 11-06-2011 17:32
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Ja jag kan
ju ha kopplat ihop den med fel kontakt... Det kryllar ju
fullkomligen av oanvända kontakter nu när man både eleminerat dubbelturbon och AC. Nu sitter den i en kontakt som sitter precis vid
mittgaveln. Tror det är på
härvan som även går till spolarna.
Jag såg någon annan stans på nätet att den skulle kopplas ihop bakom generatorn. Men det kan ju vara min härva som inte
sitter
som den gör original också.
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 13-06-2011 09:45
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
Jag ska ta en titt på mina projektbilder när jag kommer hem efter jobbet så kan jag se om jag hittar den och vart den
sitter!
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:08
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Okej, dags för en
uppdatering...
Mot slutet av året slet jag
ur inredningen för att bygga bur. Så här gick det till:
Började med att plocka ut all inredning
inklusive instrumentpanel.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Olle_L den 24-05-2012 15:08
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:10
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Tog
bort all ljuddämpningsmatta. Det var det värsta jag gjort! Nästa gång använder jag torris...
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:11
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till bild
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:18
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Sen
bestämde jag mig för att byta bruksbil. Den gamla
trotjänaren jag hade haft i 4 år var helt slut och behövde bytas ut mot en yngre förmåga. Den har funkat
kanon i 4 år men har nu senaste tiden ådragit sig vissa åkommor: Höger motorfäste av,
vindrutetorkare ur funktion, vinande diff, slut topplagringar till
stötdämpare bak, spricka i framrutan, trasigt lås på förardörren pga inbrottsförsök (fick sedan ännu ett inbrottsförsök som pajade
andra låset så bilen inte
gick att låsa över huvud taget), läckande servostyrning mm mm. För att inte tala om rosten i dörrarna. Det enda som var mint condition var den gamla V8:an och ZF-
växellådan.
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:18
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Sen bestämde jag mig för att byta bruksbil. Den
gamla trotjänaren jag hade haft i 4 år var helt slut och behövde bytas
ut mot en yngre förmåga. Den har funkat kanon i 4 år men har nu senaste tiden ådragit
sig vissa åkommor: Höger motorfäste av, vindrutetorkare ur funktion, vinande diff, slut topplagringar till
stötdämpare bak, spricka i framrutan, trasigt lås på
förardörren pga inbrottsförsök (fick sedan ännu ett inbrottsförsök som pajade andra låset så bilen inte gick att låsa över huvud taget),
läckande servostyrning
mm mm. För att inte tala om rosten i dörrarna. Det enda som var mint condition var den gamla V8:an och ZF-växellådan.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:21
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Den nya bilen blev en BMW 528I -00 med fullt M-paket. Dessutom är den nya bilen besiktigad, något som den
gamla inte var dom senaste 1,5 åren...
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:22
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Bak
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:23
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Burbygget fortsatte genom att jag började slipa plåtrent där
jag hade tänkt svetsa
lådorna.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:24
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag svetsade
även igen dom konstiga hålen vid förar och passagerarfötterna.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:26
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Sen
började jag bygga lådorna. Helt enligt FIA-reglementet för racing. Det som skiljer driftingen från racingen är att i driftingen behöver man inte använda sig av mc-
phersonstagen.
Detta är lådan vid förarfötterna:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:28
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En
till bild:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:29
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Gjorde även samma sak på passagerarsidan:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:31
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Sedan gjorde jag lådorna för huvudbågen. Jagh tänker att desto
mer uta man kan
ha mot bilens kaross/ram/golv desto bättre blir hållfastheten vid eventuell knäckning om bilen hamnar snett på taket. Därför använder jag mig
av ordentliga förstärkningsplattor i 3mm stål. Helt
enligt FIA-standard.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:32
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:33
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|