justeringsmöjlighet och en med flera !
Den ska också gå att få programerad av
HKS för olika setuper tex turbo och spridare.
Du har ju redan en Ecu
som är "chipad" efter en spec! Om din bil är som denna spec så behöver du inte justera något i bästa fall...
JAg åkte med RE typ C boxen (I
princip FMIC 720cc sek spridare mmmm.) Men Jag fick aldrig den att funka helt 100% men min bil så jag finjustersde med en apexi Safc-II enligt bradbandslambdan
gick den fett mellan 0.6 -1 bar .
Är Hks enheten programerad efter en setup kan det ju bli lite kaka på kaka... Men använder du den till att justera in din
"chipade" box kan det ju
bara bli bättre !
Vilken box har du och vilken setup kör du med ?
// Johan
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
den där i Japan för många år sen. KÖpte dock fel av misstag, Jag har en S5 och den är till en S4,
din bil alltså, så jag sålde den till din bils förre ägare
(glömt namnet).
Du ska inte ha den tillsammans med Retek-chippet. Det gör redan allt det som FCON:en gör. FCON kom 1989 innan allt
blev mer digitalt,
kostade 10000 kr då, idag bränner de en kopia på ett chip för några hundralappar till S4. Ska du köra med FCON (vilket är bra, den ärsom sgat stälbar men bara gjord
för
originalspridare) så bör du tar ur chippet och köra med boxen helt originel, då FCON ligger i "serie" med originalboxen och ändrar
bränslekurvorna lite grand. Den lilla justering 0-9 står
i manualen att det var för olika trimingisgrader, men det var liksom för ett filter si och ett fillter
så, inga stora förändringar. Synd att du inte fått med manual när jag sålde den var den
fabriksny (ouppackad!) med alla manualer och kartonger. Ska försöka
Kelimutu skrev:
Hej, Jag som är Barckman/Kelimutu!
Köpte den där i Japan för många år
sen. KÖpte dock fel av misstag, Jag har en S5
och den är till en S4, din bil alltså, så jag sålde den till din bils förre ägare (glömt namnet).
Du ska
inte ha den tillsammans med Retek-chippet. Det gör redan allt det som FCON:en gör.
FCON kom 1989 innan allt blev mer digitalt, kostade 10000 kr då, idag
bränner de en kopia på ett chip för några hundralappar till S4. Ska du köra med FCON (vilket är bra, den ärsom sgat stälbar men
bara gjord för
originalspridare) så bör du tar ur chippet och köra med boxen helt originel, då FCON ligger i "serie" med originalboxen och ändrar bränslekurvorna lite
grand. Den lilla
justering 0-9 står i manualen att det var för olika trimingisgrader, men det var liksom för ett filter si och ett fillter så, inga stora
förändringar. Synd att du inte fått med manual när jag sålde
den var den fabriksny (ouppackad!) med alla manualer och kartonger. Ska försöka hitta en åt dig på
nätet, återkommer!
///Kelimutu
Fan hur många boxar har du köpt
Kanske du
borde bli BOX Pojken nu
RE boxen finns i Göteborg nu
om du undrar
// Johan
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
Kelimutu skrev:
Just det, Håkan! Trevlig kille. Jo, jag har haft några boxar. en som Johan hade hade jag aldrig monterad, Re Amemiya type C, för då hade
jag bara vanliga spridare. Nu har jag en "R"s Motorsport + S-AFC och det funkar, men vill ju hellre ha PFC...
Får jag råd köper jag det i sommar, så
får du köpa min A-AFC billigt
Emily!
Jag har ett adapterkit passande PFC och din bil Henrik.
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk. www.gzontuning.se