ja trimmade... men då hade ja nya R-däck och hade hunnit nöta ett antal varv före, Nu hade ja just lastat av bilen från vagnen och hade inte ens kollat lufttrycket i
däcken... De blev så att säga race utan att känna på bil/bana före.
De där me tummarna får man väl försöka komma ihåg, sen känns de lite dumt utan
handskar på den där ratten...
Redigerat av Chefen den 18-06-2010 12:55
De ha varit dyster länge nu med uppdateringar, både här och i garaget... Iaf så
har ja fått dit en låda i bättre skick och en ny
mellanaxel
Trodde de skulla passa direkt med en låda från en S4 TII men de gick inte så bra, Växellådsbalken skiljer sig en del. Tur att man
hade en
reservdelsbil att knycka lite delar ifrån
Skulle egentligen ha varit på burnout i Lycksele ikväll men de hanns inte med. Ska försöka mig på drifting där imorgon
istället.
Får väl
se hur länge de håller, har fått läckage någonstans mellan motor och turbo men ja hittar inte vars... De torde väl visa sig innan dom nya
bakdäcken är slut (ca 5 min) YouTube video Redigerat av Combat den 27-07-2010 02:19
slicks och fälgar, bara ett år efter ja först beställde...
Gick ungefär som väntad med monteringen, va bara att fara hem
å skicka efter bredare skärmar
fram!
[img]http://img844.imageshack.us/img844/2683/dsc00575m.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img22.imageshack.us/img22/9927/dsc00577mv.jpg[/img] is not a valid Image.
Har
dessutom nästan lyckats elda upp bilen (igen) tur man hade släckare monterat... övre kylarslangen sprack och tydligen är vart kylarvatten i avgasbandage
brandfarligt för brann gjorde de
Blev
en deeeel tvättande inna allt pulver va borta
[img]http://img205.imageshack.us/img205/2151/dsc00530mu.jpg
Tror inte de är kylaren i sig som är problemet utan för dåligt luftflöde igenom den. Men efter vägen fungerar den bra, kan aldrig belasta den nog länge för att den ska
gå varm, med
orginalkylaren gick de rätt fort varmt även på gatan.
Har beställt en mindre ic som kommer närmare kylaren och sen ska ja flytta
oljekylaren, hoppas och tror att de ska räcka. Vill ju få
till de så man kan börja nöta på allvar å skicka på lite mer ladd
Tror inte att en
mindre IC är lösningen...
Så här tänkte jag..
Flytta oljekylen till de två hålen
på vänster och höger sida (Delat med bromskylningen) (DVS 2x
oljekylare)
Stor IC som ge ett bra genomflöde av luft till kylare...
Stort hål i fronten med bra ductning.... Till IC &
kylare...
Frågan är om
en mindre IC ger särmre luftflöde till Kylaren... Ta lite bilder så vi får se hur det ser ut...
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60