dåligt och jag fick aldrig bukt på det hela, så jag tänkte att nu i vinter så ska jag ge mig fan på att lösa de. Sagt och gjort, for i väg till garaget fast besluten
på att lösa
problemet. Problemet hittade jag, men det var inte tryck/vacumsystemet som jag trodde de var. Utan turbosarna som klappat ihop och sagt upp sig.
Man måste ju se det posetiva i allt har jag lärt mig
och efter en kvälls deppande kom jag på att detta var ett utmärkt tillfälle att upgradera sig lite. Så jag
bestämde mig för att ta steget över till singlarnas värld Men nu är det ju så att jag
inte är så väldans erfaren av turbos och kringhörande krimskrams, då
detta är min första turbo bil, eller ja, detta är min första bil överhuvudtaget. Nu tänker ni säkert "varför har han en sån
bil om han inte har en aning
om bilar" riktigt så illa är det inte. Bilar och motorer är mitt största intresse och jag må vara lite oerfaraen men vem va inte de i början? Så nu vänder jag mig
till er, sveriges wankel vetare, ihopp om lite hjälp och tips.
Bilen i fråga är en -93 automat med följande mods:
Downpipe
Catback
En
eftermarknads box från knightsports
Det
är väl dom mest relevanta sakerna. Målet med det här är egentligen bara att turbon ska ersätta orginal
snurrorna, jag är inte ute efter mer effekt utan bara något som håller och går bra. Nu till
mina frågor..
Först och främst, Vilken turbo tycker ni
passar bäst till något sånt här? Som sagt, jag är oerfaren och har inte så stor koll på vilka olika de finns och vilka som passar var..
Måste jag köpa
power fc? Eller funkar det att ha kvar boxen jag har nu?
Något annat speciellt jag måste ta hänsyn till? Jag hade tänkt passa på och samtidigt uppgradera ic i
form av
ett hemma gjort v mount tjosan.. Måste jag upgradera något annat?
Oerhört tacksam för svar!
God jul och Gott nytt år på er alla!
Mvh
Enklast för dig är kanske att du rycker ut din orginal turbosar o
skickar iväg dem på renovering
kanske även en lite upgradering så de orkar lite mer än orginal.
så kan du åka vidare med din knightsport box( om du inte
byter spridare) och resterande som du har på bilen...en större IC skulle
inte skada blir bara bättre. ja hade byt till bättre pump när man ändå är igång den
orginala har gjort många timmarredan så den litar man inte på i samma veva bränsle filter är nåt o tänka på åxo.
Sen kan man verkligen glida runt i
en skön wankel glidare
Största problemet skulle kanske vara lådan eftersom den e automat och de är kända för att inte hålla för stora Hk
siffror....
men man kan alltid köpa jänke skrot som funkar bättre när effekt intresset ökar. fördelen med automat är att bilen är bekväm och respons snabb den växlar själv helt
enkelt men nackdelar
finns det åxo
Ja vet att det går att åka uppåt 450hk i motorn med en automat låda men sen så pajar den.