Förgasarproblem vid kraftig kuvtagning
|
Hackman |
Publicerat 26-07-2009 18:04
|
Användare
Inlägg: 292
Registrerad: 02.11.07
|
Du kan inte stänga huven med
IDA. Klar nackdel!
Göran
Hackman, Kungälv
Har haft RX-7 1984 och 85.
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 26-07-2009 19:43
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
Bo_H
skrev:
Ska du sälja din DCOE installation? Fast den är väl optimerad
för 13b.... rackarns.....
Om jag byter säljes nog kitet ja.
Ja
munstyckerna får du nog byta hur som helst. Finns ingen "exakt" sån setup ska du ha. Utan det här kan du
börja med...
Sen är ju mitt nedre insug
till 13B, så mer får du handla tyvärr...
|
|
|
|
Bo_H |
Publicerat 26-07-2009 21:42
|
Användare
Inlägg: 566
Registrerad: 13.12.07
|
I morgon ska jag "sanera" den extraförgasare jag fick med vid köpet. Den kanske är frächare.
Undrar om jag
ska öppna den eller
om jag bara ska putsa av utsidan så den ser lite roligare ut.
Om jag öppnar den måsta jag skära till en ny packning, om jag inte
öppnar kan det ju vara en massa skit i förgasaren som skapar
en massa problem |
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 29-07-2009 01:42
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
Annars har jag nog de flesta versionerna av packningssatser för förgasaren
liggande...
även
lösa flottörer mm, mm.....
Redigerat av wankelmats den 29-07-2009 01:43
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
|
|
|
|
Bo_H |
Publicerat 09-04-2010 22:56
|
Användare
Inlägg: 566
Registrerad: 13.12.07
|
Nu börjar det
bli dags att plocka ut så frågan aktualiseras på nytt.
Under hösten han jag testa andra förgasare, justera flottörnivåer ett par
gånger och dessutom
koppla förbi den ventil som sitter på tankavluftningen för att mottrycket på returen inte ska skapa problem.
Tyvärr kvarstår problemen. Kanske lite mildare
symptom men
jag kanfortfarande provocera fram problemen i min testrondell (Växjö har gott om rondeller..).
Jag börjar allvarligt fundera på antingen en
Weberinstallation eller ännu helder någon typ av
enkelt sprut.
Är det någon som har några förslag eller för den delen något att sälja? |
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 09-04-2010 23:03
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Bo_H skrev:
Nu
börjar det bli dags att plocka ut så
frågan aktualiseras på nytt.
Under hösten han jag testa andra förgasare, justera flottörnivåer ett par gånger och dessutom koppla förbi den ventil som
sitter på tankavluftningen för att mottrycket på returen inte ska skapa problem.
Tyvärr kvarstår problemen. Kanske lite mildare symptom men jag
kanfortfarande provocera fram problemen i
min testrondell (Växjö har gott om rondeller..).
Jag börjar allvarligt fundera på antingen en
Weberinstallation eller ännu helder någon typ av enkelt sprut.
Är det någon som har några
förslag eller för den delen något att sälja? Sätt på
sprut så blir du garanterar av med problemen
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
Bo_H |
Publicerat 10-04-2010 00:26
|
Användare
Inlägg: 566
Registrerad: 13.12.07
|
Några förslag på fabrikat... |
|
|
|
Hackman |
Publicerat 10-04-2010 08:44
|
Användare
Inlägg: 292
Registrerad: 02.11.07
|
Vems, Megaskvätt, Prospark/Efitech brukar gå att få någorlunda
billigt. Sen tillkommer
tyvärr givare, spjällhus mm som inte är helt billigt
Göran
Hackman, Kungälv
Har haft RX-7 1984 och 85.
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 10-04-2010 18:28
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
Hackman skrev:
Vems,
Megaskvätt, Prospark/Efitech brukar gå att få någorlunda billigt. Sen
tillkommer tyvärr givare, spjällhus mm som inte är helt billigt
Köpa dubbla och få rabatt?
|
|
|
|
lasse wankel |
Publicerat 10-04-2010 20:35
|
Användare
Inlägg: 270
Registrerad: 17.10.07
|
Eller Vi-Pec. Kört en 13B PP
motor med detta sprut med
gott resultat. Kan ge rabatt vid köp av 2
/Lasse
Lars Bergström
Sundbyberg
Wankelkonsult
076 8069880
|
|
|
|
Bo_H |
Publicerat 13-04-2010 19:56
|
Användare
Inlägg: 566
Registrerad: 13.12.07
|
Problemen med
dessa lösningar är att det är en massa givare och kablar som ska installeras snyggt.
Det finns ju vissa
förenklande fördelar med förgasare. Det finns
ingen förgasarersättningslösning.
Kan man inte integrera samman spjäll och insprutare till en enhet som kopplas till en programerbar styrenhet
som
lyssnar på temp och varvtal. D.v.s en programerbar weber med möjlighet till Lambda kompensering. Där har vi en produkt. Tänk vad skönt att byta bestyckning med några
tangenttryck.
Detta
borde ju finnas någon som har sett nått likande? |
|
|
|
Bo_H |
Publicerat 13-04-2010 20:07
|
Användare
Inlägg: 566
Registrerad: 13.12.07
|
Sök och du skall finna...
Man kanske kan bygga en adapter för en sån
här: [url]http://www.holley.com/types/Avenger_EFI_-
_2_BBL_TBI_Systems.asp[/url] |
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 13-04-2010 22:29
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
Såg ju
riktigt smidigt ut, och snyggt...
Håller med dig om givare/kablar över allt... Jag gillar ordning och reda i bilen...
|
|
|