Gruppköp glasfiberdelar?
|
nrx |
Publicerat 17-01-2010 20:40
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Johan_K skrev:
Bakruta (gjuts av helt i glasfiber, så kan man fälla in
lexanen där man vill) Kan man få den fårdig med laexan ?
Skärmar bredare ja
TACK
Dörrar (skinn eller komplett dörr)
Detta är vad jag är intresserad av i första hand ! dörrarna kan
jag vänta med men skärmar och bakruta är
jag på direkt !!!!
Kolfiber kan ju vara intressant som vanligt ! Är ju kul om det kan matcha diffusorn !
De har ju riktigt bra priser på sin sida
Mvh Johan
iom att de säljer Lexan, så borde det inte vara några problem att även den är monterad på luckan. |
|
|
|
Chefen |
Publicerat 18-01-2010 15:35
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Huv, hela dörrar,
instrumentbräda, skärmar är helt klart intressant.
Fronten är den till s4 el s5 (skiljer de
mellan dessa?)
Måste bara få hem mina fälgar så ja vet om
jag klarar mig med std bredd på framskärmar innan man kan kan beställa...
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 18-01-2010 18:56
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Plutten skrev:
Huv, hela dörrar, instrumentbräda, skärmar är helt klart intressant.
Fronten är den till s4 el s5 (skiljer de mellan dessa?)
Måste bara få hem
mina fälgar så ja vet om jag klarar mig med std bredd på framskärmar innan man kan kan beställa...
Plutten vad har du för ET
och bäckbred ??? 225-235 borde funka... Et runt 25-35
Det skiljer sig rätt mycket mellan s4 & s5 fronten... Listen, Blinkers, Luftintag =mindre, (s5 har
ingen list mellan front och skärm)..
Undrar hur mycket vikt man kan spara på in
instrumentbräda Kanske ska plocka fram vågen....
Mvh
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 18-01-2010 21:57
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
24x64/18 på 9" fälg med 30 i et. Tror
inte de går dit faktiskt...
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 18-01-2010 22:53
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Återkopplar igen...
Anders på
RP har fått en bild att utgå i från. Jag ordnar så att han får fler bilder och en
bil att gjuta av.
Vill också passa på att tillägga att allt tar tid, så var förtänksamma och beställ i tid.
Jag vet att de har mycket att göra och
skickar prylar över hela världen.
Här är svar från Anders på RP:
"Hej
Här kommer lite CA priser på delarna
Framskärmar 1800:-/st
Motorhuv 3100:-Obs ingår firettmatta i denna huv Vilket är ett måste vid turbo = (värmeutvecklingen)
Taklucka 1500:-
Dörrar 2800:-/st
Tak 3000:-
Stötf
fram 2800:-
Stötf bak 2000:-
Bagagelucka 2500:-
Bakskärmar 2000:-/st
Bakdelen ??? Har ej fått foto på
detta
Instrumentbräda ??? Har ej fått foto på detta"
Vi kan även tillverka detta i kolfiber och epoxy men då till andra priser
INFORMATION OM VÅRA PLASTDELAR
Under vår fleråriga tillverkning av glasfiberdelar har vi av våra kunder
fått vetskap om hur våra produkter fungerar
och lärt oss att tillverka delarna med rätt material för olika ändamål. Vi tillverkar dina glasfiberdelar på beställning samt enligt dina önskemål. När
du
beställer dina glasfiberdelar vill vi därför veta vad bilen/skotern/fordonet ska användas till för att du som kund ska få delar anpassade till ditt användningsområde.
Beroende på
användningsområde kan delarna göras tunnare och flexiblare eller lite tjockare och styvare.
Vår kundkrets är till stor del uppbyggd på det goda
ryktet om kvalitet och pris på våra produkter.
Vi levererar alla våra glasfiberdelar med gelcoatyta för bästa finish (ytkvalitet). Detta göra att
delarna får bästa tänkbara fästyta för grundfärgen och sedan lackeringen. Gelcoatytan
måste mattas ned innan grundning sker.
Ni har möjlighet att få era
produkter kantkapade och slipgrundade mot pristillägg.
Vi anpassar glasfiberdelarna allt efter dina önskemål när det gäller
vikt och flexibilitet. För att
göra detta använder vi oss av olika material och gjuttekniker för att uppnå bästa resultat och kvalitet.
Motorhuvarna till de europeiska bilarna levereras
med ett lager gelcoat, ett lager glasfiberväv samt profilförstärkningar som är placerade 50 mm från ytterkant för att ge plats åt dzus lås eller hoodpins.
() = bifogad bild/Rikard
(insida
europeisk motorhuv med profilförstärkning)
Om du har en motor med turbo föreslår vi att du väljer en motorhuv med
firettmatta. Firettmattan är ett distansmaterial som gör delen styv för att
undvika sjunkningar i motorhuven på grund av värmeutvecklingen från t ex. turbon.
(1 lager gelcoat, 1 lager glasfiberväv, 1 lager firett, 1 lager glasfiberväv)
(insida motorhuv med
firetmatta)
Motorhuvarna till de amerikanska
bilarna levereras i standardutförande med firettmatta och profilförstärkning som är placerade 50 mm från ytterkant för att ge plats åt dzus lås eller
hoodpins.
(insida Amerikansk motorhuv med firettmatta och profilförstärkning.) Alla delar som vi säljer är handgjorda och tillverkas vid beställning av oss på RP Glasfiber,
vilket innebär att
vi tillverkar direkt från råvara till färdig produkt - utan fördyrande mellanhänder.
RP Anders"
nrx bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 20-01-2010 20:21
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Feedback önskas...som jag kan ta till plastfirman!
Hittade även en sida men det var inte så mkt plast
till FC.
http://www.dalhem...fb5630feaa
/Rikard |
|
|
|
Vin Vendel |
Publicerat 20-01-2010 21:10
|
Administratör
Inlägg: 1752
Registrerad: 23.10.07
|
RP verkar sjysst men inte aktuellt för oss för tillfället, redan
minus på projektkontot.
Redigerat av Vin Vendel den 20-01-2010 21:11
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 20-01-2010 21:57
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Varför
inte ta hem från USA till klart
lägre priser ?
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
Goran |
Publicerat 11-02-2010 11:25
|
Användare
Inlägg: 342
Registrerad: 28.04.08
|
Hej
Jag får börja med att be om ursäkt för att jag inte
kommenterat eller dragit i denna tråden sedan i september i fjol. Jag har haft andra
prioriteringar och helt enkelt glömt bort det.
Sen fungerar inte
uppdateringsfunktionen på forumet. Är det bara jag eller någon allmänt på forumet? Jag har inte fått någon uppdatering av att
någon har kommenterat i tråden så
jag trodde alla somnat in, som jag.
1. Utmärkt att Vin Vendel och nrx har dragit vidare i frågan. All heder åt er. Ni får gärna fortsätta driva tråden
på egen hand. Nrx, jag såg ditt PM idag först. Har som sagt inte fått någon uppdatering från forumet.
2. Plastis har inte återkommit, så jag tror mer på era
kontakter. Han har bra referenser
på Porsche 944 forumet, men kan vara lite osynlig ibland. Inget bra sätt att driva business tycker jag.
3. Intressant
kommentar av Jörgen Blennow att man kan få hem det billigare från USA.
Det kräver dock lite uppdatering av vad för delar vi pratar om och vilka priser vi kan
få, för jag antar att vi i så fall köper via dig och dina kontakter och transportmöjligheter. Är det rätt
uppfattat?
4. Jag har haft annat fokus en tid
som har med husrenovering och inköp av nyare pendlarbil att göra, så ekonomin är minst sagt ansträngd och därmed prion lägre än tidigare, men
beroende på pris
är jag fortfarande intresserad endast av lättast och enklast möjliga kvalitet på huv (N/A), taklucka och baklucka, gärna med färdigt inmonterad polykarbonat (Lexan,
Makrolon) ruta.
Hör av er om och när det blir bindande anmälan så får jag ta mig en extra funderare då.
Tack för hjälpen och hör av er om ni behöver min
hjälp med något.
Goran
|
|
|
|
sirmiro |
Publicerat 25-03-2010 12:39
|
Användare
Inlägg: 3
Registrerad: 02.09.09
|
Hej!
Jag har formar tagna från Ch-nr 001 (RX7 TurboII) på huv och framskärmar ligger till salu. Borde bli billigare än att gjuta upp
nya formar till de delarna. PMa om
det finns intresse.
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 25-03-2010 12:42
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
sirmiro skrev:
Hej!
Jag har formar tagna från Ch-nr 001 (RX7 TurboII) på huv
och framskärmar ligger till salu. Borde bli
billigare än att gjuta upp nya formar till de delarna. PMa om det finns intresse.
Var det en turbo II, om jag inte minns helt fel
var
det en FC N/A?
Gissar på att du är Henriks son.
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
Levinsson |
Publicerat 25-03-2010 13:01
|
Moderator
Inlägg: 1547
Registrerad: 19.10.07
|
Combat skrev:
sirmiro skrev:
Hej!
Jag har formar tagna från Ch-nr 001 (RX7 TurboII) på huv och framskärmar ligger till salu. Borde bli
billigare än
att gjuta upp nya formar till de delarna. PMa om det finns intresse.
Var det en turbo II, om jag inte minns helt fel var det en FC N/A?
Gissar på att du
är Henriks son.
Är det scoop så är det juh T II, dom flesta är intresserade av N/A huven utan scoopet.
|
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 25-03-2010 20:58
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Hur går det ner RP grejorna !
Jag är ju
mycket intresserad som vanligt....
// Johan
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
sirmiro |
Publicerat 25-03-2010 22:37
|
Användare
Inlägg: 3
Registrerad: 02.09.09
|
Combat skrev:
sirmiro skrev:
Hej!
Jag har formar tagna från Ch-nr
001 (RX7 TurboII) på huv och framskärmar ligger till salu. Borde bli
billigare än att gjuta upp nya formar till de delarna. PMa om det finns intresse.
Var det en turbo II, om jag inte minns helt fel var det en FC N/A?
Gissar på att du
är Henriks son.
Han sa att det var en
Turbo II när jag talade med honom förut. Jag var så pass liten när bilen stod på gården att jag minns att den var röd.
Stämmer bra.
=) |
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 25-03-2010 22:52
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
sirmiro skrev:
Combat skrev:
sirmiro skrev:
Hej!
Jag har
formar tagna från Ch-nr 001 (RX7 TurboII) på huv och framskärmar ligger till salu. Borde bli billigare än att gjuta upp nya
formar till de delarna. PMa om det
finns intresse.
Var det en turbo II, om jag inte minns helt fel var det en FC N/A?
Gissar på att du är Henriks son.
Han sa att det var en Turbo II när jag talade med honom förut. Jag var så pass liten när bilen stod på gården att jag minns att den var röd.
Stämmer bra.
=)
En förserie bil
som hade gått som testbil för fabriken.
Motorn va en 13B 4port EFI som normalt satt monterad i FB 84-85 och som såldes i USA
som GSLSE.
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 26-03-2010 13:59
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
Om
jag inte minns hellt fel så var den metallic, grå eller brun. Den har stått på öh någon annans
gård också
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
sirmiro |
Publicerat 29-03-2010 22:25
|
Användare
Inlägg: 3
Registrerad: 02.09.09
|
Spännande information. =D Ska
se om jag har nån bild på den som ligger och skräpar. =)
//Mikael Rosencrantz, Karlskoga
|
|
|
|
Levinsson |
Publicerat 27-06-2010 23:50
|
Moderator
Inlägg: 1547
Registrerad: 19.10.07
|
Jag väcker liv
i tråden som tappade fäste
Om vi tänker om och höjer ribban något kom det upp en ganska intressant tråd på
rejsan:
[url=http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?
t=65381&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]SÄLJES: Carbon delar[/url]
Tydligen en polack som säljer till något sånär vettiga priser och vad jag kan se på bilderna så
ser finshen bra ut också (om det nu spelar någon roll på en
racebil )
Läs och skriv vad ni tycker. Inget måste att köpa nu, jag väntar gärna några månader även om jag tog min friheten att
svara i tråden
|
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 28-06-2010 00:27
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
Mr Wankeltrim skrev:
Motorn va en 13B 4port
EFI som normalt satt monterad i FB 84-85 och som såldes i USA som GSLSE. Eftersom GSL-SE hade 6-portare så
måste det varit något annat hybridbygge!?
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
|
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 28-06-2010 08:32
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Bra att du drar upppp tråden ! Snart dax för lack så för mig börjar det
blir brottom !
Nrx hur går de med bassplanen ?
// Johan
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|