Så har då återigen årets höjdpunkt i Japan gått av stapeln, närmare bestämt
igår.
Vad gäller Rx7or
så fanns det som vanligt med 2 st i fighten om Japans snabbaste bil. Revolutions TA-2 och Panspeeds Time attack bil.
Tyvär
fick Panspeed problem med sin Hewland låda och tvingades stå över 2
av dom 3 sessionerna. Och i den 3e när dom fixat lådan strulade kabelhärvan till ECU'n.
Detta till trots fick dom till en 56"715 tid, vilket iof inte är fantastisk. Men ändå inte fy skam
med tanke på omständigheterna.
Den andra bilen
som alla tittade efter var Revolutions helkolfiber (konstigt ord) bil.
Jag pratade med Revolution tidigare i år och dom hade till denna
säsong stoppat i
samma växellåda som sitter i SuperGT maskinerna i Japan. Efter några träningar tidigare i December trodde jag att det skulle bli en sanslöst bra tid, men dom fick inte
till det i
år heller. 55"915 Långsammare än Panspeed förra året, och förmodligen långt ifrån bilens fulla potential.
Tänkte besöka Revolution om
ca 2 veckor och tar givetvis med kameran så får ni
lite bilder på monstret. Jävla synd att säsongen är över för jag är gruvligt sugen på en åktur i deras
gatlegala bil med Seq växellåda.
|