Antonic - Rx7 Time
Attack Widebody ""Complete""
|
Antonic |
Publicerat 29-04-2010 19:20
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Nu
har jag inte sett alla fd i Sverige men
dom jag har sett live och på nätet har är antingen original och körs som den är.
Sedan finns det dom som trimmat mycket
och rensad kaross
eller har kvar sin slitna inredning.
Sedan är det ett par få som har original i riktigt bra skick.
Finns det någon i Sverige
som har ny ombyggd inredning inkl mattor osv
ljudannlägning som låter sjukt bra
500hk+ och extremt bra chassi och bromsar som kan slåss med nästan allt
på bana.
Har lång lång väg att gå men har ju ett mål.
Alla har olika mål
med sina bilar och jag
respekterar alla sett som finns |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 03-05-2010 00:38
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Update: 2010-05-02
Nu börjar det hända
lite, nu är alla
bromsskivor och bromsok lackade.
Det var riktigt bra, stor skillnad från hur dom såg ut innan.
Innan lackning:
Bak:
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/919648_3m3ud5.jpg[/img] is not a valid Image.
Fram:
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=919652][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/919652_agzm2o.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Vi har även
hunnit montera tillbaka alla bromsskivor och bromsok på sin plats igen och då såg det ut såhär:
Bak:
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=919672][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/919672_y6iizy.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Fram:
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/919868_id5dhn.jpg[/img] is not a valid Image.
Resultatet blir nog lite bättre bara man får bromsa lite så det
svarta på bromsskivan försvinner, då träder förhoppningsvis både skivan och oket fram lite mer =)
Näst på tur blir nog
slipning, grundning och lackning
av fälgar! =) |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 04-05-2010 06:46
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Då har vi bokat in årets evenemang:
Maj
8/5 Västervik
Rabiatmotor Strippen
24/5 LMS Sviestad Banåkning
27/5 5100.se Mantorp Park Banåkning
Juni
3/6 5100.se Mantorp Parl Banåkning
7/6 LMS
Sviestad Banåkning
18/6 JDM Face off Kinnekulle banåkning/JDM Tävling
21/6 LMS Sviestad Banåkning
Juli
2-4/7 Gatebil Mantorp
Park
Banåkning/Bilfestival
9-11/7 Gatebil Rudskogen Banåkning/Bilfestival
Aug
2/8 LMS Sviestad Banåkning
7Aug Action Meet Mantorp Park Strippen/konbana
29/8 JDM Face off Mantorp
Park banåkning/JDM Tävling
30/8 LMS Sviestad Banåkning
Detta är några av evenemangen man ska på blev många mera än
vad jag trodde.
Nu får man hoppas att bilen ska hålla också
hahaha
Kommer lägga detta på förstasidan också.
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 04-05-2010 07:17
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
Syns iaf på 2-
4/7 Gatebil Mantorp Park Banåkning/Bilfestival!
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
Antonic |
Publicerat 06-05-2010 01:45
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Vad
skoj ska du köra
något? |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 06-05-2010 01:46
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Nu är fälgarna färdiglackade och inlämnade för
montering av däck.
Ska åka och hämta dom imorgon
torsdag
Här håller jag på att våtslipa grundlacken
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/922079_g4h4xq.jpg[/img]
Här ser ni det färdiga resultatet
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=922080]
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/922080_dibg6d.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Lägger upp en bild med däck imorgon.
Nu har vi
även tagit
bort dom gamla motorkuddarna och ska montera nya i nylon som kom från ML Wankeltrim.
Ska bli skoj och se om det blir någon skillnad då dom gamla var totalt slut.
Lägger upp bilder
imorgon.
Laddar nu för fullt till västervik och strippenkörningen.
Ser ut att bli regn så lite tråkigt men ska upp till
Linköpingsträffen på kvällen så
nu får bilen bekänna färg hehe
|
|
|
|
Dea1982 |
Publicerat 06-05-2010 23:05
|
Användare
Inlägg: 188
Registrerad: 01.01.70
|
Då
måste man ju åka till Gatebil o kolla på denna Hoppas bara att min är klar då så man kan ta några varv på banan |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 08-05-2010 17:15
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Igår kom bilen
ut ur garaget efter 8h meck utan avbrott.
Detta har hänt dom senaste dagarna:
FÄLGAR:
Fälgarna var lackade och lämnades in til
däckverkstaden.
Fick tillbaka dom och fullt med märken och deras däckfett hade löst upp färgen.
Visst jag lackade med AutoK sprayfärg men
kollade noga
upp att det skulle hålla.
Att jag lackade med spray var att det var billigare än att lämna in dom och vi har inte bestämt färg
på bilen så vill inte lacka om
fälgarna
ytterligare en gång i höst.
Trodde att det skulle hålla i 2-3mån i alla fall.
Dock så trodde ingen att dom var spraymålade när några kollade på
fälgarna innan dom blev förstörda
Men nu
ska vi ta och bestäma färg på bilen och lämna in fälgarna på lack snarast.
Har ni några förslag på färg på
bilen?
Såhär blev fälgar och bilen:
[url=http://www.garaget.org/?
car=198277&image=1886514]
[img]http://www1.garaget.org/archive/141/140402/198277/198277-1886514.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
[img]
http://www1.garaget.org/archive/141/140402/198277/198277-1886519.jpg[/img]
LAMPOR:
Som jag sagt innan så dom som byggt denna bil har varit
riktigt slarviga.
Dom hade
alltså förlängt originalkablarna fast dom räcker upp till lamporna utan problem.
Men nu är allt dragit om och nya kabelskor.
Kopplade även in angeleyesen och dragit kabel också så bara en
switch på brädan som fattas
Kabelsallad
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/923576_bt272n.jpg[/img]
MOTORKUDDAR:
Då en motorkudden var totaltslut och så fick jag
med nya i nylon.
Fattar inte
att man inte bytte när man lyfte i motorn igen?
Givetvis passade inte ena kudden då ena är en kona i.
Var bara ner till
jobbet och svarva upp det så det passar!!
Men nu är det i alla fall
byta
Gamla motorkudden
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=923565][img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/923565_wyde2k.jpg[/img][/url]
Nya Motorkuddar
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=923571]
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/923571_jfwona.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Övrigt:
Skyddplåten till svänghjulet fanns
ju inte
heller.
Byter man v-låda så är det ju bra att montera tillbaka den.
Hatar verkligen sådant.
Tillverkade ny rostfri lucka.
Röret till luftpumpen var ju
inte heller pluggad så
en liten plåt skruvades fast.
Wastegateröret blev inte klart tyvärr men drog ett rör bakåt så nu kommer avgaserna ut 50cm längre
bak.
Ska upp med bilen innan 24e så det är klart till
sviestadkörningen
Skulle ju åkt till Västervik idag men vädret var så dåligt så
blev inställt.
Hemskt tråkigt då det vore roligt att få en tid.
Åker säkert upp till
linköping ikväll dock beroende vädret.
Väntar på många roliga
offerter från företag nu.
Väntar även på ett Ground Zero 25ah batteri från sponsorn MMAudio som endast väger 7kg!!! |
|
|
|
EDC |
Publicerat 08-05-2010 22:13
|
Användare
Inlägg: 303
Registrerad: 28.12.07
|
Otur men du kommer troligtvis få skära en hel del i stolen för att få in den i en RX-7a.
Har
kollat på de flesta stolar nu av
alla märken som jag kunnat hitta och i princip är det endast sunkigaste rörramsstolarna, japanska stolar och stolar anpassade
för smala sittbrunnar(lotus, caterham, superseven - typerna) som går
att få på plats. Ev även någon GT3 klon.
Det verkar inte finnas billig lösning.
Lyckas du hitta något så hojta. Det finns en lista på vilka stolar som passar på rx7club i USA. Stod även
vilka mått stolen skulle ha i botten och toppen för
att gå ner i sittbrunnen och dessutom inte slå i dörren.
Tillett och Reverie ser ut att passa men kostar dosh.
Kolla vilka
stolar som passar
först innan du provar annars får du nog prova väldigt mycket o bli besviken lite väl många ggr.
Lycka till o hitta stolar, jag fortsätter följa bygget |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 11-05-2010 22:44
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
EDC skrev:
Otur men du kommer troligtvis få skära en hel del i stolen för att få in den i en RX-7a.
Har kollat
på de
flesta stolar nu av alla märken som jag kunnat hitta och i princip är det endast sunkigaste rörramsstolarna, japanska stolar och stolar anpassade för smala
sittbrunnar(lotus, caterham,
superseven - typerna) som går att få på plats. Ev även någon GT3 klon.
Det verkar inte finnas billig lösning. Lyckas du
hitta något så hojta. Det finns en lista på vilka stolar som passar
på rx7club i USA. Stod även vilka mått stolen skulle ha i botten och toppen för att gå ner
i sittbrunnen och dessutom inte slå i dörren.
Tillett och Reverie ser ut att passa men kostar
dosh.
Kolla vilka stolar som passar först innan
du provar annars får du nog prova väldigt mycket o bli besviken lite väl många ggr.
Lycka till o hitta stolar, jag fortsätter följa
bygget
Kolla inlägget nedanför |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 11-05-2010 22:45
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Idag kom ett
paket från våran sponsor MMaudio.se
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/926993_pnequf.jpg[/img] is not a valid Image.
Ett
batteri från Ground Zero 25ah och endast 7kg!!!!
Detta batteri
är både billigare och lättare än många racebatterier!
Eftersom det kommer finnas en bilstereo så kommer givetvis inte detta
vara det ända batteriet.
Dock kommer det andra batteriet sitta bak och enkelt att montera av vid banåkning.
Ska sätta batteriet på laddning över natten så ska vi hitta en bra plats åt
den.
Den kommer lätt klara det som finns i bilen helst då jag inte har någon AC kvar.
Är det någon som är intresserad av likadant batteri så kolla
MMAudio.se lr Bilstereohornan.se eller
kasta iväg ett PM till mig.
På lördag ska jag möta Racefactory på sviestad och testa deras Tillet B4stolar i
kolfiber!!
Hoppas dom passar bra i min bil för dom ser så gryma ut och man
sitter riktigt skönt i den då
jag provade dom på elmia. |
|
|
|
EDC |
Publicerat 11-05-2010 23:07
|
Användare
Inlägg: 303
Registrerad: 28.12.07
|
Jag har spejat
på dessa ett tag men har inte haft
tillfälle att kunna prova B4/B6F/B1 och se om jag passar i något av dem.
Lite dyra men ack så balla |
|
|
|
Antonic |
Publicerat 17-06-2010 02:21
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
!!!!VARNING!!!! LÄS DETTA !!!!WARNING!!!!
Hej
Nu var det väldigt länge sedan jag
uppdaterade här och detta beror på att min motor har
rasat.
Det som hände var att jag var på sveistad och min första banåkning och efter 5varv hände något med oljetrycket.
Jag åkte in i
depån som var
precis där det hände som tur var.
Åkte in direkt så dog den på tomgången.
Vi lyckades putta igång den och gick igång men gick ojämt.
Detta tyckte vi var
lustigt för bilen
har varit hos G-R.se/Gabi för 200mil och totalrenoverad.
Gjorde ett komptest och en apextätning har tydligen gått.
Jaha tänkte
jag kan ju inte vara så farligt och då det är i stort
sett omöjligt att få tag i G-R helst när nummret är
hemligt så jag plockar ut motorn och öppnar den
och såhär ser du ut i en nyrenoverad motor.
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/947402_1rsxjk.jpg[/img] is not a valid Image.
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=947395][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/947395_75sovd.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
OBS: Dessa
är
rengjorda med cristalolja och då putsat hårt.
Ändå ser det ut som dom är 10000mil gamla
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=947403]
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/947403_hvxg13.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/947896_f07q4e.jpg[/img]
Sidotätning:
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=949827][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/949827_8iumoj.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Spricka i huset:
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/947900_26u86o.jpg[/img] is not a valid Image.
Apextätning sönder
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=Antonicracing&cat=102771&image=947400][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/947400_dw6uru.jpg
[/img][/url]
Spridardiffusor
trasig.
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/140402/945273_zn0xe5.jpg[/img] is not a valid Image.
Vad är det som man kan göra då detta?
Ni kan följa tråden på
wankelregistret här:
http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?thread_id=3619&rowstart=0
Jag har fått mycket mera information via
Telefon Mail och PM.
Alltså är det massor frågetecken.
Motorn ser inte renoverad ut alls.
Rotorerna är extremt mycket sotiga, ska inte kunna hända
på 200mil
sett bilder på dom som gått 15000mil och sett likadana ut som mina.
Diffusorna till
spridarna ska inte gå sönder om dom är nya utan bara om dom
är riktigt gamla.
Packningar verkar vara gamla.
Sprickan blir inte så stor på 200mil utan fanns där vid renovering och då vissades
att ingen sådant
fanns för förra ägaren.
Spåren till apexspåren ser slitna ut vilket dom inte får vara om man ska köra med originalstorleken på tätningarna.
Dock ska
rotorerna skickas
till en expert innan det kan fasställas.
G-R sa att det inte fanns några sådanna tendenser av slitningar i spåren
När denna bil
köptes av förra ägen så hade motorn renoverats av en annan
motorbyggare men tyvärr hade dom åkt omappat i
ca 1000mil av dom 2 första ägarna.
Kan inte
vara säker dock så om någon av dom förra ägarna vet hur länge den kördes omappad säg till.
Dock
så gick motorn sönder bara några mil efter bilen blivit
mappad av G-R/Gabi.
Kom inte ens från örebro till linköping.
Motorn åkte då alltså in för totalrenovering efter det och förra
ägaren betalade
22000kr
Pratade med G-R innan köpet och lät som motorn var totalrenoverad och INGET behövdes göras för att köra hårt
på bana med 500hk, det ända jag skulle göra
är montera
catchtank om jag inte ville tanka ofta
Den höll inte ens 5varv med 400hk.
Tog då i kontakt med förra motorbyggaren och helt plötsligt
verkar det inte inte vara hans design på portar
och hans gravyr fattas.
Då börjar man undra om detta är ens samma motor som satt i från början?
Motorn skulle alltså vara totalrenoverad 2gånger under 1200mil.
Ska då diffusorna gå
sönder och ska rotorerna se ut såhär?
och vart är gravyren på
motorn?
Och vart är då motorn som satt i den från början?
Nu har gabi tagit tillbaka att den är nyrenoverad utan bara
lagad fast han fått 22000kr och
sagt till förra ägaren och mig att den är nyrenoverad.
Alltså 3veckor efter tråden startat och inte kommenterat det innan?
Jag kan tyvärr absolut inte
bevisa någonting alls och har inte påstått något alls utan allt har stora frågetecken efter sig.
Därför ska ni ta allt man läser med en nypa salt på nätet
Men om ni vill ha flera som har haft
problem med GABi och G-R så kan jag få fram 10personer som har haft problem och en del stora problem.
Hör en del bra
saker om honom med men tydligen nära släkt med honom så kanske ska ta det med
en nypa salt det med.
Denna start på min resa kommer kosta mig 30-40tkr
att få igång bilen + att jag betalade extra för att bilen var motorrenoverad.
Det har kostat mig många sömnlösa
nätter och dagar som man bara varit ledsen
och varit i "koma".
Har även mått mycket psykisk dålig.
Bilen kommer inte rulla i år utan Premiärvisas på Elmia hoppas jag med ny lack
och
motor m.m.
Redigerat av Antonic den 17-06-2010 02:32
|
|
|
|
Janne |
Publicerat 17-06-2010 13:37
|
Administratör
Inlägg: 1403
Registrerad: 17.10.07
|
Jag blir ledsen på dina vägnar
Antonic.
Samtidigt blir jag riktigt jävla förbannad på att
folk blir lurade på surt förvärvade och skattade pengar av skrupellösa pengakåta s.k. affärs
män.
Bannlys dem.
Detta är min personliga mening.
Redigerat av Janne den 17-06-2010 13:38
Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73
(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
|
|
|
|
Piloten |
Publicerat 17-06-2010 14:37
|
Användare
Inlägg: 105
Registrerad: 21.10.08
|
Du
kan alltid starta en civilrättslig process. Om inte annat så mot
säljaren av bilen. Han har utlovat ett skick som bilen inte håller. Finns massor av exempel på husbilar som visa sig vara mögliga
och personbilar med defekta
växellådor där köparen fått betala tillbaka delar eller hela köpesumman = köpet har gått tillbaka. Om säljaren gjort utfästelser som inte stämmer med det du köpt är
det
underlag för en process. Ta kontakt med närmaste universitet och juridiska fakulteten. Där kan man ofta få gratis juridisk hjälp och konsultation.
Ge inte upp, och se till att inte du
behöver betala hela kalaset då någon lurat dig.
Lycka till !
/M
Martin
Skåneland
Member no 1.
The founder of SWR
Rx-5 1977 Besiktad och körandes efter 22 år i garage.
124 Spider 1978
Dremel
|
|
|
|
Antonic |
Publicerat 17-06-2010 15:46
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Visst skulle man kunna göra det men köpte bilen av en
nära vän.
Han har själv gått över 50tkr back på bilen.
Han har
dessutom lovat hjälpa mig igenom bygget.
Så känns lite taskigt att gå vidare med detta.
|
|
|
|
Pettersson |
Publicerat 17-06-2010 16:43
|
Användare
Inlägg: 417
Registrerad: 16.10.07
|
Förundras av hur vissa (syftar på motorskojare rent generellt nu och inte riktat mot någon speciell) tror att bara för att det handlar om
lite
annorlunda motorteknik med en wankel, så kan man behandla dom (i detta fall kunden) som om dom vore tappade bakom en vagn. Och ännu j-vligare, dom lyckas
värva nya intet ont anade kunder som får
det j-vligt. Som jag sagt otaliga gånger förut, fattar inte för allt i världen hur man som företagare törs ta den
risken i pyttelilla wankel-landet Sverige. Utan en massimport och en drös nya
RX-ägare hade liknande skojare ALDRIG överlevt...
Jättetråkig sits du
har hamnat i, Antonic. Är ju lite svårt hur man ska gå vidare i ditt fall när inte du själv är beställare av motorn, och
din vän kan ju inte ansvara för vad
motorbyggaren gjort/inte gjort trots vad som var beställt. Hoppas innerligt att du får till en ny och rejält byggd maskin så du får njuta lite och glömma alla
tråkigheter. Törs nog säga att du har stöd från de flesta här på registret! Nu fokuserar vi på ditt bygge och vägen tillbaka ut på banorna.
Linus Pettersson - Uppsala
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 17-06-2010 21:48
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
Usch... Inte första historien man hör om renoverade motorer...
Finns bara ett få
tal person jag aldrig hört nåt
dåligt om, säger en hel del om kunskapen om renovera wankel motorer och mappa dom!
Håll oss uppdaterade, alltid bra att veta hur det slutar och vad ni kommer
fram till.
|
|
|
|
Antonic |
Publicerat 21-06-2010 23:40
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Nu börjar livet gå vidare och ser framåt i projektet.
Har dock fått
reda på ännu mera info om G-R.se
Bl.a att det las ner
2007 och inget annat bilföretagföretag står i gabis namn heller.
Om någon kan bevisa annat skriv gärna det.
Om han kan lura en
kund på en motor så är
jag orolig att växelåda och diff är inte samma skick
som det ska vara då dom är bytta hos gabi också.
Får i alla fall kolla upp det.
SÅ ALLA SOM SKA KÖPA
WANKELBIL
SÅ HA INTE MED GABI ELLER G-R ATT GÖRA.
NI SER HUR DET GICK MED DENNA BIL OCH FINNS MASSOR SOM HAR STORA PROBLEM MED HONOM.
MERA INFO OM ANDRA
BILAR KOMMER UT INOM SNAR FRAMTID.
FINNS
DUKTIGA BYGGARE I SVERIGE KOLLA WANKELREGISTRET.SE
Gått vidare att kolla delar och kom till grenröret som
hade flertal sprickor i det och verkar vara riktigt tunn plåt dessutom så
blir
att göra en ny och då sänka turbon lite då det sitter riktigt högt nu.
Blir i veckan att åka till mwcustompaint.se och välja färg på bilen.
Sjukt duktiga grabbar som gör 110% på sina
arbeten.
Några som kan rek några
färger?
Lutar starkt åt Lamborhinigul med pearl.
Kommer passa sjukt bra med all kolfiber och bruna inredningen.
Detta kommer göras:
1.
Köpa delar så ja får en komplett motor.
2. Lämna in motorn och byggas för 600hk+
3. Omlackering av bil
4. Ny inredning och ombyggd!
5. Nytt grenrör och
avgasystem UTAN japsdämpare
Detta i stora drag kan säkert göra 200 punkter om man vill hehe. |
|
|
|
Daniel Gardh |
Publicerat 22-06-2010 05:30
|
Användare
Inlägg: 604
Registrerad: 16.10.07
|
Om jag får komma med lite konstruktiv kritik så håll i hästarna lite.. Det finns ingen rimlig anledning att
bygga för över 600 häst. Kommer
bli larvigt svårt att köra med på bana, och det är väldigt dyrt. Lägg dig på 450-500 så kommer det fortfarande att kosta en bra
slant, men har du pengarna och vill så är det iaf lite lättare, om
ändå svårt att köra bilen. Ska du dessutom ha massa ljud i bilen så kommer ju bilen väga
endel, och vikten hamnar ju förhållandevis högt.. Vilket inte är fel för ljudets skull. Säger inte att du
inte ska bygga som du tänkt. Men trimma inte bilen
till okörbart skick. Det kommer du ångra sen. Har en god vän som portade sin maskin när han renoverade den.. Och den är ruskigt svårkörd med lite
drygt
500hästar å en helt sanslös respons. Han bor 5minuter från Fuji Speedway och det är inte kunskapen som tryter. Det är helt enkelt jävligt svårt att köra riktigt bra
med så mkt effekt.
Lycka till med bygget, å hoppas den rullar snart!
|
|
|