Jag trivs men min sjua på alla vis, men det hindrar mig inte ifrån att undra.
Motorn går tyst och fint, mysigt så länge
den är
orörd. En bil som sticker iväg utan att göra för mycket ljudavtryck är respekt. Läget blir ju lite annorlunda om det trimmas, karaktären ändras och det
vore en synd att inte kunna höra motorn
Frågan är nu, hur sliten är min bil?
Den ligger på mellan 12 och 13000 mil.
Dödläget på ratten är
större än vad jag är van vid efter alla år i nyare bilar, har dock inga problem
att hålla kursen och kurvor slukas fint. Saknar diff, har förvisso inte med
dödläget i styrningen att göra, vill bara nämna att vid bra väglag är jag jäkligt impad av hur bilen sätter sig lite i
kurvor och drar iväg ut ur dessa,
woahaha! Än mer impad om jag tänker på årstiden och asgamal däck som sitter på bilen.
Ojämnheter i vägen går rakt in i kupén, är det pga sliten
hjulupphängning eller kommer det sig av att bilen är sportig?
Transmissionsljud finns det gott om, fast inte speciellt störande. Jag beaktar då att bilens
motor är så tyst och andra ljud får
komma till tals.
Ni som haft förmånen att köra riktigt fräscha alternativt nya RX-7 FB hur var komfort och
ljudbilden i dessa?
Hmm, Hackis du får nog komma och testa min bil, fast å
andra sidan var väl inte din bil den tystaste av bilar
Redigerat av Combat den 05-02-2008 23:03
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
Kan bara hålla med, det är något speciellt med FB.
Väghållningen är
imponerande. Kör med gamla
vinterdäck utan dubb och i övrigt liknade spec. som din bil. och ändå kan man sladda runt i super stege på omkring 1min 35 sek. till
ljudet av cykelpumps dämpare.
Folk undrar över effekten,
som verkar hur mkt som hälst då bilens däck skriker vid växlingar upp till 3.ans vxl.
(vinterdäck kan göra underverk för självförtroendet, även att hjulet pga avsaknad av diff skriker och ryker
lite extra i kurvorna )
Måste regelbundet
veva upp rutorna, även om det är onödigt då listerna i dörrarna för länge sedan har gjort sitt.
Men sammantaget med klapp i styrsnäcka och
allt... det
är som på film, skit bra och när man övervarvar förbi summern och nålen är vid 8000 bara för att det gåååår. Kan man garva och le riktigt brett och man längtar till