May 16 2024 17:46:47
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
 Skriv ut ämne
Hållbarhet renoverade och trimmade motorer
Trygger
Som topic lyder, hur är

hållbarheten på renoverade och trimmade motorer? Tycker att det skulle vara intressant att veta

ungefär hur länge en renoverad och trimmad/förstärkt motor

skulle tänkas kunna hålla. Måste man räkna med återkommande renoveringar eller går det att bygga en hållbar wankel?

Jag antar att

det är stor skillnad

på hur mycket effekt man tar ut, samt vilken kvalite på delar man använder i motorn, och hur mycket man förstärker. Nu är jag inte speciellt insatt i kvaliteten på

motordelar,

så tänkte att man kunde dela upp frågan i några olika effektkategorier istället. Det kanske finns bättre sätt att dela upp i kategorier, men här är

iaf ett förslag:

Renoverad motor

orginaleffekt till lättare trimmning ca 250hk -320hk

Renoverad motor med t.ex singelturbo ca 350 - 400 hk




Renoverad motor > 450 hk
 
Combat
De håller väl,

allt beror på hur djupt man gräver i pluskan vid

renovering/trimning. Har tyvärr fått uppfattningen att de som gillar wankel i Sverige är lite bohemer som

gärna vill komma undan så billigt som möjlligt men ändå få så hög effekt som möjligt.



De motorer brorsan bygger och som hamnar i Norge håller med

största sannolikhet långt bättre än de han bygger åt svenska kunder, därmed inte sagt att han bygger kassa motorer åt svenskar. Han

får helt enkelt anpassa

motorjobben till vad folk vill betala här. Norrmännen vet vad de vill ha och betalar vad det kostar med motiveringen att det ska typ: gå som fan och hålla för det

länge.




Har skrivit det förr och skriver det igen.
Folk som är beredda att betala finns det gott om, tyvärr lägger de pengarna på dyra kolvlösningar.

Exempelvis Volvoevo-motorer, visst de går bra

men är hutlöst dyra. Skulle dessa människor köpa en riktigt välbyggd wankel utan att kvida över kostnaderna så

skulle de blivit överraskade över hållbarheten och det i jämförelse LÅGA priset även

om motorbyggaren tog betalt för vad det faktiskt kostar att vara bäst.






Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Rofuz
Äsch nu blir jag lite trött… hoppas verkligen inte man tillhör skaran ”bohemer”… problemet ligger ju i

informationen utåt, hur ska man bygga en motor så den

håller? Eftersom man inte vet det så frågar man ju motorbyggaren, då givetvis ska han berätta för en vad

han ska göra samt ett prisförslag, oftast så nöjer sig kund med det eller som i mitt fall

(inte för att jag tar åt mig nämnvärt) kommer på ”long the way” fan

det räcker inte med en motor som levererar/håller för 500kusar… Man vill alltid ha mer kostigt nog. Då får man sen spendera

ytterligare pengar på en

uppgradering, visserligen hade det funnits mer information vid ett tidigare stadium så kanske man hade tagit det beslut redan från början men med ”lack of knowledge”

som de

flesta lider av när det kommer till Wankel så är det ju inte alltid så lätt.
Jag säger ut med informationen kring hemlighetsmakeriet kring att bygga

en Wankel så det håller mer information

kommer göra så att fler personer kommer göra rätt val, billigt som dyrt. Upp med korten på bordet, skit i att

konkurerande firmor kan härmas etc… intresset är för lite för att hålla på att försöka

skapa en image om att vara bäst på något som gemene man inte förstår

någonting om, hur kan då någon välja rätt leverantör… jag vet jag har sagt det här förut men tåls att höras igen.

Komma

undan billigt? Klart man önskar

göra det, men det grundas på om man har fått tillräkligt med information? Eller? Jag kanske är helt ute cyklar men jag tror inte det. Detta känner nämligen igen sig



i all business, spelar ingen roll om man handlar i luktsudd eller atomubåtar… kommentarer som dessa gör att en kundstock kan försvinna, inte kul för någon.

Jag tror att Jörgen kanske sa det i form

av ett skämt tror seriöst inte att sådan information ska ligga ute på ett forum som de här ”bohemerna” kan läsa…



Norrmän i alla ära klart som tusan de vill handla av vår svaga krona Wink



/Rickard

Rickard Carlsson
Stockholm - Ekerö - Färingsö - Svartsjö
1993 V-styrd FD3S R1
BWs475 625hk+
"Gatbil med mos"
http://www.garage...car=328474
2013 313hk bitdi A6 S-line ibisvit S-line black
2015 BMW 420d GC Vit Xdrive M-sport
 
Mr Wankeltrim
Combat skrev:
De håller väl, allt beror på hur djupt man gräver i pluskan vid renovering/trimning.




Har tyvärr fått uppfattningen att de som gillar wankel i Sverige är lite bohemer som gärna vill komma undan så billigt som möjlligt men ändå få så hög effekt som

möjligt.

De motorer brorsan

bygger och som hamnar i Norge håller med största sannolikhet långt bättre än de han bygger åt svenska kunder, därmed inte

sagt att han bygger kassa motorer åt svenskar. Han får helt enkelt anpassa

motorjobben till vad folk vill betala här. Norrmännen vet vad de vill ha och betalar

vad det kostar med motiveringen att det ska typ: gå som fan och hålla för det länge.

Har skrivit det förr

och skriver det igen.
Folk som är beredda

att betala finns det gott om, tyvärr lägger de pengarna på dyra kolvlösningar. Exempelvis Volvoevo-motorer, visst de går bra men är hutlöst dyra.

Skulle dessa

människor köpa en riktigt välbyggd wankel utan att kvida över kostnaderna så skulle de blivit överraskade över hållbarheten och det i jämförelse LÅGA priset även om

motorbyggaren tog

betalt för vad det faktiskt kostar att vara bäst.


Bohemer Shock
Var får du allt ifrån Grin
Redigerat av Mr Wankeltrim den 15-02-2008 08:25


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Mr Wankeltrim
rofuz skrev:
Äsch nu blir jag

lite trött… hoppas verkligen inte man tillhör skaran ”bohemer”… problemet ligger ju i

informationen utåt, hur ska man bygga en motor så den håller? Eftersom man inte vet det så frågar man ju

motorbyggaren, då givetvis ska han berätta för en vad

han ska göra samt ett prisförslag, oftast så nöjer sig kund med det eller som i mitt fall (inte för att jag tar åt mig nämnvärt) kommer på

”long the way” fan

det räcker inte med en motor som levererar/håller för 500kusar… Man vill alltid ha mer kostigt nog. Då får man sen spendera ytterligare pengar på en uppgradering,

visserligen

hade det funnits mer information vid ett tidigare stadium så kanske man hade tagit det beslut redan från början men med ”lack of knowledge” som de

flesta lider av när det kommer till Wankel så är

det ju inte alltid så lätt.
Jag säger ut med informationen kring hemlighetsmakeriet kring att bygga en

Wankel så det håller mer information kommer göra så att fler personer kommer göra rätt

val, billigt som dyrt. Upp med korten på bordet, skit i att konkurerande

firmor kan härmas etc… intresset är för lite för att hålla på att försöka skapa en image om att vara bäst på något som

gemene man inte förstår någonting om,

hur kan då någon välja rätt leverantör… jag vet jag har sagt det här förut men tåls att höras igen.

Komma undan billigt? Klart man önskar göra det, men




det grundas på om man har fått tillräkligt med information? Eller? Jag kanske är helt ute cyklar men jag tror inte det. Detta känner nämligen igen sig i all

business, spelar ingen roll om man

handlar i luktsudd eller atomubåtar… kommentarer som dessa gör att en kundstock kan försvinna, inte kul för någon. Jag tror

att Jörgen kanske sa det i form av ett skämt tror seriöst inte att sådan

information ska ligga ute på ett forum som de här ”bohemerna” kan läsa…

Norrmän

i alla ära klart som tusan de vill handla av vår svaga krona Wink

/Rickard
Skall svara på ditt

inlägg senare för nu är jag jäkligt trött efter

att jag haft filen i handen sen kl 8.30 till 18.30 för att direkt kasta mig i duschen för att fira alla hjärtansdag Wink


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Wolf
Att en ordentlig motor kostar flis har de väl aldrig varit nå snack om? sen att man själv inte kan nått är ju en sak, därför

man ringet motorbyggarna o fråga,

hej vad tar du för en slitstark motor med si o så många hästar?
sen är nog många naiva o tycker att 40000 för en

renoverad motorn är mkt då bara lager o tätingar byts, bara för att deras

volvokompis fick allt gjort för kanske 10000.. inte vet jag

men min motor

kommer lämnas till skåne direkt när ja vinner på trisslotten, o då får de kosta FLIS! GrinCool
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
 
Mr Wankeltrim
rofuz skrev:
Äsch nu blir jag lite trött… hoppas verkligen inte man tillhör skaran ”bohemer”… problemet ligger ju i

informationen utåt, hur ska man bygga en

motor så den håller? Eftersom man inte vet det så frågar man ju motorbyggaren, då givetvis ska han berätta för en vad

han ska göra samt ett prisförslag, oftast så nöjer sig kund med det eller som i

mitt fall (inte för att jag tar åt mig nämnvärt) kommer på ”long the way” fan

det räcker inte med en motor som levererar/håller för 500kusar… Man vill alltid ha mer kostigt nog. Då får man sen

spendera ytterligare pengar på en

uppgradering, visserligen hade det funnits mer information vid ett tidigare stadium så kanske man hade tagit det beslut redan från början men med ”lack of




knowledge” som de flesta lider av när det kommer till Wankel så är det ju inte alltid så lätt.
Jag säger ut med informationen kring hemlighetsmakeriet kring att

bygga en Wankel så det håller

mer information kommer göra så att fler personer kommer göra rätt val, billigt som dyrt. Upp med korten på bordet, skit i att

konkurerande firmor kan härmas etc… intresset är för lite för att hålla

på att försöka skapa en image om att vara bäst på något som gemene man inte förstår

någonting om, hur kan då någon välja rätt leverantör… jag vet jag har sagt det här förut men tåls att höras

igen.

Komma undan billigt? Klart man önskar

göra det, men det grundas på om man har fått tillräkligt med information? Eller? Jag kanske är helt ute cyklar men jag tror inte det. Detta känner

nämligen

igen sig i all business, spelar ingen roll om man handlar i luktsudd eller atomubåtar… kommentarer som dessa gör att en kundstock kan försvinna, inte kul för någon.

Jag tror att Jörgen

kanske sa det i form av ett skämt tror seriöst inte att sådan information ska ligga ute på ett forum som de här ”bohemerna” kan läsa…



Norrmän i alla ära klart som tusan de vill handla av vår

svaga krona Wink

/Rickard

Då så..
( Ta nu inte mitt svar personligt utan se

det som ett svar till er alla som tycker att det är för mycket hemlisar )

Rofus: Ang

"Bohemer" så får du ta de med nån annan för det är inget

jag sagt eller skrivit.
Sen kan jag trösta dig att du tillhör inte den skaran av folk om man nu skall börja rang ordna folk.




Till alla ni som undrar

så tror jag inte att någon som jag har byggt motor åt kan komma o påstå att jag inte är villig att hjälpa till med tips och ideer.
Om en kund frågar vad eller hur



han skall bygga sin motor så hjälper jag givetvis till så att han får en lämplig motor efter vad hans ekonomi tillåter.

Till alla ni som tycker att allt

skall va gratis så skall jag ge min

syn på saken.
Att jag inte skriver en fet story om vad man skall och inte skall göra eller hur man bör göra eller inte

göra beror kanske på flera anledningar såsom tid lust eller att jag inte

vill.
Om jag sen har en del egna prylar så är det väl upp till mig om jag vill

skylta med dessa på internet eller ?
Visst kan jag blotta mig och skriva allt jag vet om hur och varför jag gör

som jag gör när jag bygger både en N/A eller

Turbo motor.
Och visst kan jag avslöja allt med bilder och text så alla förstår vad det är för nåt och varför det är så. .
Men innan jag gör det

så vill

jag ställa ett par frågor som ni gärna får svara på.
( Kan ni inte svara JA på alla frågorna så behöver ni inte heller kommentera dom )

Fråga 1.
Hur

många av er jobbar utan

att plocka ut lön ?

Fråga 2.
Hur många av er slänger ut en massa pengar på både delar och arbete utan att ens vilja ha

tillbaks en del av dom igen ?

Fråga 3:
Tycker inte ni

själv att det låter jävligt konstigt när ni kräver att man skall skriva en story hur man gör

och varför. Och sen dessutom så skall man jobba röven av sig och även betala div material som går åt för

att testa nya ideer för att ni skall få en bra

fungerande motor ?

De jag skriver nu är min personlig åsikt ( men jag tror faktiskt att dom andra som gör samma som mig instämmer )
För

alla ni som

tror att det är en guld gruva att bygga motorer så skall jag avslöja att så är det inte.
Det kostar faktiskt en massa pengar både i material samt maskiner och ström

osv.
Om man

ex vill kunna balansera en motor så kostar en balansmaskin runt 100.000kr och den skall någon betala.
Slipstift och sliphylsor är inte

gratis utan jäkligt dyra.
Ibland så går saker inte

riktigt som man tänkt sig och nån skall betala dessa utgifter.
De kostar även en massa pengar att ta

fram en fixtur eller ett program för att kunna fräsa/lätta /skalpera rotorer eller förstärka

gavlar.
Sen att man inte vill lägga ut info eller visa bilder

" för att inte en konkurrent skall se det" är väl själv klart.
Att det är ett hemlighetsmakeri ser jag inget konstigt i

vilket kanske beror på att

det inte är många motorer som trimmas i lilla Sverige och att det sen finns flera trimmare om att göra jobbet gör inte saken lättare.
Om man nu vill kunna erbjuda

de

där lilla extra så måste man va hemlig annars kan man lika gärna slå igen verksamheten.
Till er som vill ha allt serverat så är mitt tips att ni själv

börjar bygga motorer så kan ni se att det

inte haglar pengar över er.
Mao gnäll inte utan ha lite mer förståelse för att det är tufft för oss som håller på

och kan ni inte leva med det så knip igen istället för man blir bara så jäkla

less att läsa en massa om att man är en hemlig skitstövel för de är faktiskt så

de känns.

PS/ Lycka till om ni startar en egen trim shop...............
Redigerat av Mr Wankeltrim den 18-02-2008 08:31


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Mr Wankeltrim
Wolf skrev:
Att en ordentlig motor

kostar flis har de väl aldrig varit nå snack om?

sen att man själv inte kan nått är ju en sak, därför man ringet motorbyggarna o fråga, hej vad tar du för en slitstark motor med si o så många

hästar?
sen

är nog många naiva o tycker att 40000 för en renoverad motorn är mkt då bara lager o tätingar byts, bara för att deras volvokompis fick allt gjort för kanske 10000..

inte vet jag




men min motor kommer lämnas till skåne direkt när ja vinner på trisslotten, o då får de kosta FLIS! GrinCool

De kan kosta en massa

flis dels beroende på vad man lämnar in och på vilka

krav man har.
Dom som klagar kan ju testa själv vilket är det fritt fram men när man misslyckats så

inser man kanske att det är värt pengarna att lämna till nån som man kan ringa o klaga på när

det inte funkar Pfft
Jo tyvärr så är nog många lite naiva och

tror att det inte kostar så mycket.
Man kan inte utföra underverk så är motorn uppsliten/dålig så är den och då kostar det en massa

pengar att fixa den.




Du är hjärtligt välkommen.
O jag lovar att jag skall förklara vad du behöver veta när du kommer.

PS/ Skall du vinna på triss så får du kanske ha

överseende

att jag kanske har hunnit bli en gammal gubbe så det kan ta lite tid att plocka ihop en motor åt dig Wink
Redigerat av Mr Wankeltrim den 18-02-2008 08:19


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Trygger
Jag ser väl egentligen frågan lite mera ur ett ekonomiskt perspektiv. Det som avgör om det är billigt eller dyrt med ett motorbygge tycker jag väldigt mycket

har att göra med hur länge

motorn kan tänkas hålla. Om jag betalar 30 000 för en motor som bara håller 1 säsong, eller om motorn håller t.ex 5 säsonger gör en

jädra skillnad.

Jag kan inte säga att jag tycker att

företagare fritt ska dela med sig av information, verkligen inte. Först och främst måste man ju

tänka på sig själv och vad man tror gynnar den egna verksamheten.

Däremot tycker jag att det

är det svårt att veta vad jag ska kunna förvänta mig som

kund. Dvs hur ska jag kunna veta vad jag får när jag anlitar någon för att bygga en motor, för det är väl inte någon motorbyggare som ger

några garantier? Vad

händer om jag anlitar någon för att bygga en motor som rasar efter en kortare tid? Det är väl klart att på sikt så kommer någon som bygger dåliga motorer att bli av

sina

kunder, men det hjälper knappast mig om jag står där med en rasad motor.

Tycker därför det skulle vara intressant att höra erfarenheter från folk

som har ombyggda motorer, om hur bra dessa

håller. Men även intressant att höra hur motorbyggare resonerar. Jag tycker att det har funnits många diskussioner

om hållbarheten på orginal motorer, men har sällan sett diskussioner om hållbarhet

på ombyggda motorer.
 
Mr Wankeltrim
Trygger skrev:
Jag ser väl egentligen frågan lite mera ur ett ekonomiskt perspektiv. Det som



avgör om det är billigt eller dyrt med ett motorbygge tycker jag väldigt mycket har att göra med hur länge motorn kan tänkas hålla. Om jag betalar 30 000 för

en motor som bara håller 1 säsong,

eller om motorn håller t.ex 5 säsonger gör en jädra skillnad.

Jag kan inte säga att jag tycker att företagare fritt

ska dela med sig av information, verkligen inte. Först och främst måste

man ju tänka på sig själv och vad man tror gynnar den egna verksamheten.




Däremot tycker jag att det är det svårt att veta vad jag ska kunna förvänta mig som kund. Dvs hur ska jag kunna veta

vad jag får när jag anlitar någon för

att bygga en motor, för det är väl inte någon motorbyggare som ger några garantier? Vad händer om jag anlitar någon för att bygga en motor som rasar efter en




kortare tid? Det är väl klart att på sikt så kommer någon som bygger dåliga motorer att bli av sina kunder, men det hjälper knappast mig om jag står där med en rasad

motor.

Tycker därför

det skulle vara intressant att höra erfarenheter från folk som har ombyggda motorer, om hur bra dessa håller. Men även intressant

att höra hur motorbyggare resonerar. Jag tycker att det har funnits

många diskussioner om hållbarheten på orginal motorer, men har sällan sett diskussioner om

hållbarhet på ombyggda motorer.


Kort sagt så får du vad du betalar för sen är det upp till

dig att sätta en gräns var du skall sätta stopp

ekonomiskt.
Visst kan man bygga en motor med ett mål att den skall hålla många säsonger men det är ingen garanti att den gör det.
Motorns

livslängd är

beroende av många faktorer typ körsätt service intervaller kylning laddtryck och framförallt hur motorn är injusterad.
Klart man vill ha ut så många mil som möjligt

av sin motor men

skall man få det så gäller det att bygga rätt.
En måttligt moddad motor som går många mil på gatan skall utan problem hålla ett flertal

säsonger. För tävlingsmotorer så kan man i princip säga

att den som har lyckats få till flest pallplatser/mästerskaps titlar vet vad han gör.


tävlingsbanorna så räknar man inte mil utan här är det timmar som gäller innan en motor behöver servas.

Normalt så hinner man inte med att åka alla timmarna

under en säsong så servicen brukar bli under vinter uppehållet.
Personligen så har jag ett flertal nöjda kunder som fräser runt på gatan med

ca 320-330hk i

många år utan några problem.
Att exempelvis åka runt med en stor singel snurra och sen inte ha ett tändsystem som räcker till kan döda motorn på en kvart medans

samma motor med

rätt kringutrustning kan hålla flera säsonger.
Om man har en rejs maskin så är det lämpligt att plocka upp motorn efter 2 max 3 säsonger för

att gå igenom den vilket blir mycket billigare än att

chansa och få ett ras.

Kul att du håller med Wink

Du skall kunna förvänta dig att du får ett

bra utfört jobb vilket du har betalt för.
Det lättaste och bästa är att du kolla runt med

dom som har fått sina motorer fixade och ha det som referenser.

Att bara höra med en motorbyggare som givetvis snackar för sina prylar är nog den sämsta vägen o gå.
Många påstår att dom kan

bygga en 500hk maskin men hur

många kan visa upp papper på att dom gjort det ( en motor är ingen motor utan det är flera som räknas ).
Att få garantier på delar ihop med en trimmad motor är




sällsynt då många av delarna är standard delar som inte är avsedda för trimning.
Men att få garanti på att arbetet är rätt utfört är något man kan diskutera

med motorbyggarn sen kan du be att få

det skriftligt vad som är gjort och utbyt( kan va bra att ha om det händer nåt eller om du skall sälja bil eller motor )

.
Om motorn inte håller så får man kontakta motorbyggaren som får dela

motorn och se vad som hänt. Om det nu skulle va något som pekar på att motorbyggarna

plumpat sig så är det upp till honom att lösa det om han inte vill riskera att få dåligt ryckte.
Om det är

något som gått sönder som inte motorbyggaren har

med att göra så kan man kanske göra en deal med honom.
Om det skulle hända så be att få va med när motorn delas så kan du själv se och va med och

bedömma

varför det gick åt helsike.
Om man nu har delade meningar om vad som hänt så kan man höra runt vad andra anser även om det inte är popis.
Mao en seriös

motorbyggare har inget att

dölja och har han gjort fel så fixar han det säkert utan kostnad.
En rätt byggd motor skall inte ha ett nämnvärt högre slitage än

en standard motor även om den har dubbels så mycket effekt Wink



Att ljuga om nåt man gjort är korkat för sanningen hinner ikapp en för eller senare.

Nu

har du fått min synpunkt och har du mer frågor så dra iväg ett pm eller mail så skall jag försöka

svara så fort det finns tid över.

PS/ En trimmad motor

skall hålla minst ett par säsonger annars är det nåt som är fel.
Redigerat av Mr Wankeltrim den 18-02-2008 12:47


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Trygger
Tack för ett bra och utförligt svar. Vet

nog vem som får bygga min motor när det blir dags för det.
 
Mr Wankeltrim
Trygger skrev:
Däremot tycker

jag att det är det svårt att veta vad jag

ska kunna förvänta mig som kund. Dvs hur ska jag kunna veta vad jag får när jag anlitar någon för att bygga en motor,

för det är väl inte någon motorbyggare som ger några garantier? Vad händer om

jag anlitar någon för att bygga en motor som rasar efter en kortare tid? Det är

väl klart att på sikt så kommer någon som bygger dåliga motorer att bli av sina kunder, men det hjälper knappast mig

om jag står där med en rasad motor.



Gabi o jag har diskuterat möjligheten att kunna ge garantier på trimmade 500hk motorer och vi har ett koncept som vi skissar på där vi kan ge




garant på jobbet åt kunden.
Återkommer så fort vi har spikat hur vi tänkt oss att de skall se ut.


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

11-04-2024 15:19
Här kan man klottra!

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.21 sekunder - 144 Förfrågningar 19,021,318 unika besök