Osäker på turbo
tycket
|
T2 cab |
Publicerat 06-07-2010 14:01
|
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 13.06.09
|
Jag har börjat åka lite med bilen nu lugnt och försiktig
men
turbo tryck mätaren stannar mellan
näst sista fältet och det sista
är det där den ska ligga vid max orginal ?l
borde den inte gå hel mätaren ut. det står ju +45 och vad jag
läst ska den ladda 0,59
någon som vet hur det ska vara och vad jag ev har för tryck nu
Redigerat av T2 cab den 07-07-2010 13:56
Niklas Heijdenberg Enånger
FC cab 91a Hyfsat färdig
i väntan på tid FB 85a köpt 1998 såld 2004 åter köpt 2010
Passat TDI 98
Honda VF1100C 83a
BMW
K100 RT 85a
Cheva C20 78 under pågående renovering
Sävsjö biltrailer 2000 kg 2004
|
|
|
|
T2 cab |
Publicerat 06-07-2010 15:03
|
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 13.06.09
|
Förtydligande det är
original mätaren det gäller och vid dom tillfällena då jag inte kör lugnt och försiktigt
Niklas Heijdenberg Enånger
FC cab 91a Hyfsat färdig
i väntan på tid FB 85a köpt 1998 såld 2004 åter köpt 2010
Passat TDI 98
Honda VF1100C 83a
BMW
K100 RT 85a
Cheva C20 78 under pågående renovering
Sävsjö biltrailer 2000 kg 2004
|
|
|
|
T2 cab |
Publicerat 07-07-2010 13:59
|
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 13.06.09
|
någon som vet hur högt ska
mätaren ska gå vad är normalt
Niklas Heijdenberg Enånger
FC cab 91a Hyfsat färdig
i väntan på tid FB 85a köpt 1998 såld 2004 åter köpt 2010
Passat TDI 98
Honda VF1100C 83a
BMW
K100 RT 85a
Cheva C20 78 under pågående renovering
Sävsjö biltrailer 2000 kg 2004
|
|
|
|
fc3s |
Publicerat 08-07-2010 11:57
|
Användare
Inlägg: 58
Registrerad: 16.10.07
|
Lita
inte på originalmätaren. skaffa en turbotrycksmätare och ha på A-stolpen.
Jag har en mätarhållare gjord för FC hemma med plats för 2 mätare om
du vill köpa.
Vet inte vad S5 laddar
normalt, men min S4 laddade inte mer än 0,4 original.
Om du sätter på grövre downpipe/avgassystem och öppet
luftfilter kan du nästan räkna med att laddtrycket skenar, tror det är det som
dödar dessa bilar allt som oftast.
FC3S S4 1988
|
|
|
|
T2 cab |
Publicerat 08-07-2010 12:26
|
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 13.06.09
|
Jag har öppnat upp westgaten så den ska kunna klara större flöden om det blir aktuellt
Jag
prov bromsade i söndags +29 mer i solen och original IC med knappt någon kylning allt original lätt putsade kanaler inkopplad luft pump deprimerande 188,7 hp
Niklas Heijdenberg Enånger
FC cab 91a Hyfsat färdig
i väntan på tid FB 85a köpt 1998 såld 2004 åter köpt 2010
Passat TDI 98
Honda VF1100C 83a
BMW
K100 RT 85a
Cheva C20 78 under pågående renovering
Sävsjö biltrailer 2000 kg 2004
|
|
|
|
fc3s |
Publicerat 08-07-2010 13:35
|
Användare
Inlägg: 58
Registrerad: 16.10.07
|
Har
du komp-testat motorn? Skulle vara det första jag gjorde innan jag gjorde nåt annat.
Din bil
ska väl ha 200 pållar original?
Original IC är bland det
första jag skulle byta ut.
Jag hade Frontmonterad IC, öppet luftfilter, 720 sekundärspridare, supra bränslepump, downpipe
Lätt streetport.
Chippad, laddade ca 0,8 bar. Men laddtrycket sjönk med högre varv, turbon orkade inte.
Har du en laddtrycksregulator typ profec eller nåt?
Jag fick ut
287 hp.
Du har en t2 cab och bor i Enånger? Det finns en kille i Ljusdal som köpte stötdämpare av mig, han har en grå t2 cab, du kanske skulle kontakta
honom så kan du jämföra med hur din går.
Redigerat av fc3s den 08-07-2010 13:38
FC3S S4 1988
|
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 08-07-2010 14:09
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
fc3s
skrev:
Har du komp-testat motorn? Skulle vara det första jag gjorde innan jag gjorde nåt annat.
Din
bil ska väl ha 200 pållar original?
Tror inte det är så i just det här fallet, eftersom det är en helt nybyggd motor
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
|
|
|
|
fc3s |
Publicerat 08-07-2010 15:27
|
Användare
Inlägg: 58
Registrerad: 16.10.07
|
wankelmats skrev:
fc3s skrev:
Har du komp-testat motorn? Skulle vara det
första jag gjorde innan jag gjorde nåt annat.
Din bil ska väl ha 200 pållar
original?
Tror inte det är så i just det här fallet, eftersom det är
en helt nybyggd motor
Hoppsan! Ja isåfall är det nog nåt annat som inte stämmer.
FC3S S4 1988
|
|
|
|
T2 cab |
Publicerat 08-07-2010 17:47
|
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 13.06.09
|
Är
det någon annan
som bromsat en FC original med lätt portning
Jag kan nog tycka att något inte stämmer men jag tror att orsaken var vid bromsningen att
det var fruktansvärt varmt +29 i skuggan och rullarna
var uppställd i solen i depån och att original ICn inte kunde kylas
det kan kanske förklara att den
inte svarade upp till mina förväntningar
Sen har jag någon misstanke på att den inte
laddar som den ska där av frågan i denna tråd
Jag sak väll
försöka mej på någon form av projekt tråd så ni kanske får någon uppfattning om vad jag håller på med
det har jag knappt
skälv
Niklas Heijdenberg Enånger
FC cab 91a Hyfsat färdig
i väntan på tid FB 85a köpt 1998 såld 2004 åter köpt 2010
Passat TDI 98
Honda VF1100C 83a
BMW
K100 RT 85a
Cheva C20 78 under pågående renovering
Sävsjö biltrailer 2000 kg 2004
|
|
|