Tonys Type-RZ
|
Fortune |
Publicerat 08-03-2011 19:39
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
vad menas med OAT-glykol?
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 08-03-2011 19:46
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Är en etylenglykol från agrol,
Vi säljer agrol på jobbet
http://www.agrol.se/PageFiles/830/Produktdatablad/Agrol%20Glykol%20OAT.pdf
Bättre kylförmåga känns ju tryggt!
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 10-03-2011 21:25
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Har grejat lite med elen idag,,,,,,, Åhh vad ledsamt det kan bli ibland
Instrumenten lyser-rött,
turbomätarn - rött, turbotimern - rött, Speedmetern - rött, Lambdamätarn - rött......
Cd-spelaren - ÄCKELGRÖNT SÅKLART!!!! Jag ogillar pioneer
Iövrigt passar grejerna lite sisådär, Icn hade fäste för min Ast men inget annat..
Kylarn hade fäste för
fläktarna men inte själva kylarn,,
inget uttag för ast heller. Skickar dom på svetsning samtidigt som dp:n tror jag.
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 14-03-2011 21:20
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Skitläge nummer 2......
Har tyckt att det är mkt olja i tryckrör/ic samt att det läkte lite under turbosarna....
Den främre snurran glappar axiellt!!! Va
trött
ja blev nu..
En sak till: Dra åt ***** va trångt det är...... Överallt!!
|
|
|
|
dezo |
Publicerat 14-03-2011 22:13
|
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
|
Du kan juh få låna en snurra av
mig tills du fått din repad. Jag har kvar allt från turbokonverteringen.
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
|
|
|
|
Blackseven |
Publicerat 15-03-2011 13:37
|
Användare
Inlägg: 298
Registrerad: 17.03.09
|
Singel nu då?...
Alexander Bellander
Helsingborg
FD3S -93, Singel, 400HK
_Wankelfrälst_
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 15-03-2011 18:37
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Haha,,, Ja det var första tanken som slog mig..
Vi får se
vad som händer...
Mkt bussigt av dig dezo... Vi hörs om det framöver.
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 17-03-2011 20:46
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Tips och råd tack...
Lutar meromer mot en singelkonvertering nu.. Har dock ingen lust
att köpa kit för 20-30 000:-
Så min tanke var såhär: Ebaygrenrör, hemmabyggd DP
samt en normalstor snurra...... Vad är då vettigt att satsa på för normala pengar???? Siktar inte på nån
massiv effekt, vill bara bli av med dubbelturbon.
|
|
|
|
kof |
Publicerat 17-03-2011 21:30
|
Användare
Inlägg: 216
Registrerad: 02.08.09
|
jag köpte ett beggat ebay rör passformen va sådär men gick o lösa en t04e turbo sen byggde ny egen dp, totalt gick de på knappt 4500kr!
Men sen va de ju lika bra och uppgradera
bränslet så då blev de 2 nya 850cc spridare och en pump som ja inte köpt än och då snålar ja
Sen nu fick
jag tips att min tändnig inte räcker till så för o undvika ett tidig ras fick de
bli tänförstärkare, stift och kablar.... Det ja vill säga som den moraltant ja
är att pengarna springer iväg så du räknar på det!
Sen effekten är väl inte jag rätt person att prata med,
men bara singelsnurra allt annat orginal
kanske 300-350hk men om du ska ligga säkert till!
hoppas det hjälpte lite |
|
|
|
rovers |
Publicerat 17-03-2011 21:38
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Att
det drar iväg är jag medveten om... Har bara lite dålig koll på det här med storlek/model på turbo..
Vad för avgashus har du
på din?
|
|
|
|
kof |
Publicerat 17-03-2011 22:02
|
Användare
Inlägg: 216
Registrerad: 02.08.09
|
Nu tog det stop i huvet men kan kolla när ja
varit i garaget... Ja tänkte till en början lägga mig vid 1bar och se vart jag hamnar skulle vara gött o komma upp runt 400 men får se vad
turbon kan
pumpa... |
|
|
|
Fortune |
Publicerat 18-03-2011 00:10
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
äh va fan köp någons orginalsnurror härifrån efter som att många har
singelkonverterat så borde det ju finnas agg i drivor.
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 18-03-2011 07:04
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
KOf: Kolla gärna vid tillfälle..
Fortune: Det tar emot nå grymt att montera tillbaka såna.. Singel
känns smidigare
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 18-03-2011 20:16
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Har fått ur snurrorna nu samt övre insuget = 2 trasiga backventiler samt en trasig solenoid.... Vilken vansinneskonstruktion
Såg
att det satt orginaltändkablar så
dom å stiften ska bytas. Vad rekomenderas i kabelväg??
Ingen mer som har input om val av snigel??
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 18-03-2011 20:51
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Jag skulle säga en turbo med 45-50mm inlopp och minst 65mm ut, då har du en
lagomstor snurra som spoolar fort förhoppningsvis och orkar med
till 400+hk.
Jag köpte ett kitt av jörgen med stift och klablar. några riktigt grova
rejäla Magnacorekablar.
Snigeltips: Skogs-snigel, snigel med påhängshus... hehe nejdå.
K27,
HX35-40, GT32-37, Schwitzer S254-S365.. Finns ännu fler
är mått som avgör.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 18-03-2011 21:37
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Tack för det,, Då har jag lite koll på vad jag
letar
efter.
Men det här med avgashus då?? Vissa har nummer, andra AR?? Vad letar jag efter där?
Redigerat av rovers den 18-03-2011 21:50
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 18-03-2011 23:21
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
ja kör oxå
med Jörgens grova röda kablar funkar kalas
bra pris var det oxå
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 19-03-2011 09:49
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Skulle en sån här funka??
Holset HX35
54mm in
60mm ut
12hus T3
olje och vattenkyld
inbyggd wastegate
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 19-03-2011 10:27
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
absolut om du inte ska
ha herrejösses effekter.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 19-03-2011 10:35
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Nej absolut inte mer än 400
iaf.. Gärna mer åt 350
SKa mest ses som ett utbyte mot orginalsnurrorna
och bpu
|
|
|