Tonys Type-RZ
|
hedis |
Publicerat 30-11-2010 22:04
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Mitt tips och de jag hade som inte kostar multum och som är hyffsat
lättmonterat.
Apexi PFC med commander
FMIC
Greddy Elbow
Öppna filter
4x850cc spridare
Walbro
såspump
3" downpipe
Annat
avgassystem
ALU-kylare med dubbla SPAL-fläktar
De är väl så nära full BPU man kan komma nästan, och de ger bra med effekt.
Jag klev vidare med
tändförstärkare och resten i min tråd.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 30-11-2010 22:29
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Tackar,, Då har
jag ett mål iaf.
Börjar med kylare och ic. Borde vara det klokaste?
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 01-12-2010 13:58
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
De är klokast, sedan grövre DP, ju lättare
andning wankeln har och ju bättre kylningskontorll som finns ju bättre är de!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 01-12-2010 14:59
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Hedis: är det en 255 Lph-pump du har?
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 01-12-2010 19:36
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Jepp, men tror den blir på gränsen för mig nu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
EDC |
Publicerat 01-12-2010 21:26
|
Användare
Inlägg: 303
Registrerad: 28.12.07
|
Alternativt skaffa en Nipon
Denso Supra Gen4 pump i stället. Kostar lite mer men är 100% drop in och orkar 280 lph. Den har bättre hållbarhet än
Walbro-pumpen då det är en oem-pump.
Trevligt att få dit bra delar som
passar om man vill lägga mindre jobb på att meka o mer på att köra
|
|
|
|
gzon |
Publicerat 02-12-2010 08:30
|
Användare
Inlägg: 811
Registrerad: 16.10.07
|
Nippon denso pumpen
gillar även att umgås med en spänningsbooster, Inga problem att köra den stundvis på 18Volt = 330lph.
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk.
www.gzontuning.se
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 02-12-2010 08:49
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Låter bra. Ska det dras ny
kabel när man byter pump?? Var ett måste
på evon iaf
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 03-12-2010 09:04
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Följande är köpt,betalat och på väg hem
Lyktkåpor
[IMG]
http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/SL372155.jpg[/IMG]
Intercooler(blev en smic)
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/a4c2_12.jpg
[/IMG]
Dualcore alu-kylare och
silikonslang
[IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/f277_12.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/6af9_12.jpg[/img] is not a valid Image.
Har även en 3" midpipe,
värmepaket och hatthylla på väg hem
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 03-12-2010 19:56
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
vart köppte du dessa prylar ifrån? |
|
|
|
rovers |
Publicerat 03-12-2010 20:39
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Allt nytt från samma handlare på ebay.uk 39£ i frakt
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 03-12-2010 23:26
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
har du lust att meddela om han
e serriös och om det är ett företag? |
|
|
|
rovers |
Publicerat 03-12-2010 23:43
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Denna firma:
http://stores.eba...-Parts-Bay
Har ju inte fått grejerna ännu men det känns rätt seriöst.
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 03-12-2010 23:57
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
fan dom verkar
ju ha bra priser. ja kanske oxå ska ta o beställa |
|
|
|
rovers |
Publicerat 04-12-2010 00:03
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Jepp.. Klockrent fraktpris oxå. Återstår att se vad det är för kvalla på
grejerna dock
|
|
|
|
AndersE |
Publicerat 04-12-2010 01:25
|
Användare
Inlägg: 1548
Registrerad: 12.04.08
|
Det står ju dock på deras sida att ic kitet som
bilden visar är ett v-mount kit..?
Jag kör i dagsläget:
MB CLK320-02
Mazda RX7FD-92
VW1302-71 speedster
Ford Mustang II-75 302 V8
International 200 pickup 345 -74
Anders Erlandsson
Eldsberga/Halmstad
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 04-12-2010 08:32
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Ja det har du
rätt i.. Men bilden visar en smic?? Det löser sig nog ändå
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 04-12-2010 17:32
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
vad är det för skillnad fmic= front mounted ic, Vmic V monterad ic, smic side? eller vad |
|
|
|
rovers |
Publicerat 04-12-2010 18:12
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Som jag fattat
det: FM I fronten, SM orginalplats samt V liggande så kylaren och ic:n bildar ett V...
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 04-12-2010 23:17
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Jag har försökt läsa på lite om att bygga non-seq på 7an. Nån som provat det och kan ge ris eller
ros??
Bilen
ska enligt uppgift tveka ibland på mellanregistret.
Vad ska man köpa för dimention på vacumslangen samt hur mkt behövs?
|
|
|