The evulest fd3s of doom
Parabellum
Publicerat 08-03-2011 20:05
Användare
Inlägg: 1395
Registrerad: 16.10.07
byta commander med mig?
[img]http://85.227.247.146/ocart/image/data/logo1.png[/img] is not a valid Image.
Robin Eriksson
Stockholm
Mazda RX-7 FD3S 840Whp sveriges starkaste
wankel
lego
Publicerat 09-03-2011 03:22
Användare
Inlägg: 784
Registrerad: 16.10.07
rovers skrev:
Haha,, härlig arbetställning
Fy va less jag blev på skalstolarna när man skulle
skruva..
jag byter hemskt gärna med dej
Jon Olsson, Avesta - 0704454446
[url=http://www.garaget.org/?
car=62179]Mazda RX-7 FD3S -93 (liten ensam snigel)[/url] -
Projekttråd
Superior Imports
rovers
Publicerat 18-03-2011 20:17
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
Hur går det??? Skulle
du kunna hojta till när du e i garaget? Kommer
gärna och utför lite industrispionage Kan bjucka på bulla.
dezo
Publicerat 18-03-2011 22:08
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Jag far iväg på
europaturné imorgon och är inte hemma förrän i slutet på Maj så
skruvandet är lagt på is.
Vad sägs om att ta en kväll i garaget och dricka en öl eller 5 när jag kommer tillbaks?
Btw, här
är vår nya video som vi
lirade in live förra gången vi giggade i Helinki:
YouTube video VIDEO
Redigerat av Combat den 19-03-2011 12:41
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
rovers
Publicerat 19-03-2011 07:41
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
Låter ju kanoners.. Ha det så
sköj
dezo
Publicerat 25-05-2011 23:56
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Skruvandet har satt igång igen.
Nu har jag stabil tomgång med PFC inkopplad men får ett skumt fel som jag inte vet om det
är ett fel eller en bugg.
Jag måste dra upp f/c (under revlimit och ovanför idle) till det varv jag vill att det ska fuelcutta. Dvs, ställer jag in som jag
förstått att det ska se ut med en f/c
några hundra varv över idle fuelcuttar den på det varv jag ställt in. Är det vanligt?
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
dezo
Publicerat 30-05-2011 20:01
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Ser ut som att det blir lite TPS adjustment i veckan.
Google är min vän.
=)
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
freeman
Publicerat 30-05-2011 23:25
Användare
Inlägg: 463
Registrerad: 28.12.07
TPS is evil... EVIL i tell you
svor i
garaget i en vecka innan jag fick allt funkade
Mazda rx7
Morgan Lindström Örebro
dezo
Publicerat 30-05-2011 23:54
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Så, man får väl
knäcka en öl samtidigt då...
Hoppas det bara är att justera skruvarna. Var du tvungen att plocka ur din sensor freeman?
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
Mr Wankeltrim
Publicerat 31-05-2011 07:45
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
Vågar säga att om TPS värdet är fel så beror det troligen på att någon varit och skruvat på
spjällägesskruven i tron
att det är tomgångsskruven.
TPS:en ändrar inte värdet av sig själv så innan man börjar justera TPS:en så bör man kolla om spjälläget är rätt.
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
dezo
Publicerat 31-05-2011 10:02
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Bra tips, tackar!
Det skulle kanske förklara att det är hög tomgång med orginalsprutet... Men om man öppnar spjället, bör inte både VTA1 & VTA2 sticka
då?
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
dezo
Publicerat 04-06-2011 23:57
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Vi plockade upp
och kikade på hur spjället låg och det såg rätt ut. Däremot är det lite tattar-mekat... TPS:en är inte inkopplad (om jag förstår rätt och TPS sensorn ska vara kopplad
från kontakt till ECU) utan är förmodligen inkopplad på en 5v lina eftersom både VTA1 & VTA2 ligger på 4.95v oavsett hur spjället står.
Kan jag få
några problem av att köra så eller
fungerar det bra så länge jag ställer upp fuelcutten till samma varv som jag ställt maxvarvet i PFC:n?
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
Chefen
Publicerat 05-06-2011 12:00
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
Om du kör med PFC så måste ju rps givarna funka för annar vet ju inte styrboxen hur myck bränsle som ska
in...
Orginal så finns de ju en luftmängdmätare också (iaf på T-II) Men de låter ju ändå helt sjukt att den skulle funka bra utan fungerande tps....
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
dezo
Publicerat 05-06-2011 14:59
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Precis min tanke oxå. Jag ska
testa koppla in den själv här
någon dag.
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
rovers
Publicerat 05-06-2011 20:58
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
Hur går det för dig dezo???? Jag
börjar bli sugen på ett garagebesök
snart!
dezo
Publicerat 05-06-2011 22:17
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Kom förbi i Luleå imorgon rovers.
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
rovers
Publicerat 06-06-2011 16:12
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
MM mycket just nu,, Men till semestern kanske..
dezo
Publicerat 06-06-2011 17:18
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Vi
skulle väl kunna ta ett par kalla och skruva lite typ när som helst...
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
rovers
Publicerat 22-06-2011 21:13
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
Hur går det för dig????
dezo
Publicerat 23-06-2011 00:44
Användare
Inlägg: 252
Registrerad: 21.01.11
Jag väntar
fortfarande
på att ecu harneset ska dyka upp.
Håller på att skruva i ett nytt spjällhus och ska till att bygga mig en ny TPS sensor kontakt.
När det väl är klart ska
turbotimern och avc-r
kopplas in... sen är det väl bara mappa kvar. =)
Redigerat av dezo den 23-06-2011 00:44
Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.