schupa skrev:
Okej, men om du kollar på
"trattarna" som går ner längst motorns
sida så har jag endast 3st anslutningar där medans diagrammet visar 4st?
Vart helt snurrig när vi
började kolla runt och såg att det varken fanns anslutning för EGR-solenoiden eller
vakuumslangen.
Vad är för/nackdel med att inte ha EGR?
PM:a
pris på blockplate Gabi.
EDIT: Måste ha vart helt vimsig idag när vi var ute, vet inte hur vi tänkte allting har
styrt upp sig nu i våra huvuden i alla
fall. Har nu kollat runt på RX7Club.com nu hela kvällen och kommit fram till att EGR:en inte används förutom i Californien så antar att det bara är att plocka
bort allt som har med EGR att göra.
Sen när jag undersökte det färgade diagrammet så såg jag att det var Actuator (Double Throttle Control) som var fastspänd i
öppet läge med hjälp av buntband
så nu till en annan fråga, varför?
http://www.rx7club.com/attachment.php?attachmentid=283197&d=1203898782
MVH,
Sebastian
förmodligen för att kunna gasa med
motorn när den är kall....ja brukar ta bort allt som har med den att göra.
/
Gabi |