att det satt en backventil där från början, den har jag dock tagit bort då jag plockat bort
alla rör och slangar på och under insugen.
Nu har jag dragit en
slang från mellangaveln alldeles under nacken på oljepåfyllningsröret till catchtanken och sedan vidare från catchen till
insugsröret mellan turbon och
luftmängsmätaren där det inte skall vara något tryck.
Har även testat att köra öppen vevhusventilation genom att ta bort slangen som går till insugsröret men blir
ingen skillnad.
Kan det ha att göra nåt med att den kanske gick lite för varm?
På lördagen då det var varmt väder och man mest körde greppkörning
ganska så hårt så tryckte den ur sig som
mest.
På söndagen då det var blött och lite svalare och man bara åkte och drog i handbromsen och tränade åka på
ställ i kurvorna så behövde jag inte tömma den alls på dem 2 timmar jag var ute på
banan.
Då låg jag ändå och varva mellan 6k-8k i största delen av kurvorna
och den tryckte ur sig kanske 1/10 jämfört med vad den gjorde på lördagen.
Jag har dock ingen oljetempmätare i
bilen som är lite dumt, men jag har ändå
ingen våldsam effekt i motorn och ingen intercooler i fronten som bromsar kylluften till vatten- och oljekylaren.
All plast som skall sitta över och
under
kylarna i fronten sitter där.
Har också en väldigt fräsch originaloljekylare som jag satt dit i vinter istället för den som satt där innan som var i sämre skick.
Enda jag kunde se var
originalvattentempen och den gick upp mittimellan 60 och 120 grader när jag körde hårt vilket borde betyda runt 90 grader.
Har
även varit väldigt noga med att blanda 1% 2-taksolja i bensinen
då jag tagit bort OMP systemet så tycker tätningarna borde få tillräckligt med smörjning.
Blev tvungen att köra bilen hem 70mil söndag natt då en garagekompis bil var tvungen att åka
trailern istället.
Då körde jag väldigt lungt hem och
skulle tippa på att den drog väldigt nära 1L milen och tryckte inte ur sig någon olja alls till catchen.
vara så enkelt att man har för liten slang från vevhuset som får oljan att följa med ner i catchen?
Har ju faktisk pluggat ett rörutlopp under påfyllningslocket,
man skulle kanske ha dragit en
slang till därifrån?
Bör provas, dock har man ingen bana i närheten som man kan testa att köra hårt på.