2011 bytte jag bort min gamle nissan s14 mot en rx7 FD3S, (ett väldigt bra byte om ni frågar mig hehe)
synd att bilen behövde mer
hjälp än vad jag egentligen hade räcknat med...
när jag
väl fick bilen så kunde den inte startas, då den gamle ägaren hade påbörjat en nonseq konventering.
konventeringen var slarvigt gjord och behövdes göras om, då det fortfarande fanns kvar
spjällhus i grenrör, inloppsrör från bakre turbo, och båda spjällhus
i turbos fanns kvar (ska bara finnas ett spjällhus till främre turbo)
konventeringen är fullbordad i detta nu, men har
inte kunnat provstarta bilen ännu
med tanke på att det fortfarande saknas lite delar, flänspackning, multiremar (detta kommer att komma med en leverans runt den 30/8-2011)
sedan ska bilen vara
startklar för första gången i min ägo.
finns även en hel del att säga om karossen och om kjolpaketet med... vet inte riktigt vart jag ska börja, men...
lite olika fel:
kjolpaktet är
väldigt dåligt anpassat, penselmålat och monterat med mollyplugg genomgående i karossen.
som sagt, många hål i karossen
efter mollyplugg.
efter att den gamle ägaren inte lyckades hitta rätt
vinge till detta monster så finns det nu 6st extra hål på bagageluckan.
dåligt
förarbete på nästan allt... kjolpaketet ligger nu på garagebänken och har precis slipats ner. har till och med
hunnit börja med att plasta om diverse
"mollypluggshål"
frontspolern kommer inte att bli rolig... fruktansvärt dåligt anpassad och har behövt kapa av ganska mycket material från den
bara för att jag ens ska ha kunnat montera den på bilen och se om jag ens kan se till att få den anpassad ordentligt, ser dock värre ut med det =/
övrigt så ser
karossen ok ut, lite små bulor
och märken, men det tar vi bort innan lackeringen i vinter 2011/2012.
övrigt info om bilen finns på
www.garaget.org/tommie_v70
finns så mycket mer att skriva om bilen och de olika
problem jag stött på, men för tillfället kommer jag itne på så mycket
mer, men kommer med uppdateringar med jämna mellanrum! hoppas på att monstret ska vara ute på gatan igen våren 2012.