så fick man äntligtn tummen ur arschlet som de heter
Vi börjar från början... niklar heter ja
o bor i västerås.. alltid kört mazda..
morsan köpte en 85ans 323 1988, som hon o ja åkte sverige runt i tills ja vart 18 o fick bilen i födelsedags present
efterden inhandlades en 323
DOHC -90 från katrineholm som krockades in i en volvo! o då fick de bli en till 323 DOHC, en 92... hade väl den i 2½ år innan man
stegade upp till en MX6a...
redan när ja hade min första
323 DOHC så kom man ju i kontakt med grabbarna på mazdaklubben, Legenden, Gzon troberg o
carlsson, för er som vet vilka d är...
iaf så växte ju suget o tillslut så sökte man upp Gzon o fick
tips om en sjua som snart skulle anlända i sverige
detta va den första bilden ja fick se på den
[img]http://www.mazdaklubben.com/images/upload/R41.jpg[/img] is not a valid Image.
satt då mazdaspeed
split fälgar
på... men tyckte inte de passa resten av bilen så de byttes till de som sitter idag...(kommer bilder längre ner )
iaf då, så for ner, fick provköra bilen..
snacka lite deals
med Gzon, o sen va d bara o hojta på banken o fixa ut pengarna...
under 2007 så va d mest lära känna bilen som gällde... körde lite
hemma på gatan o nått nattligt race hanns ju med..
vart inge större uppgraderingar gjorde motoreller chassimässigt... de som satt på den va en ACT-
luftfilter box, fullflödes avgas från DP med 2 dämpare, samt Tein HR dämpare.. o nån variant av
Endless bromsbelägg
PFC installerades o Gzon la in en
grundmapp som blviit kvar i brist på tid från bådas sida
iaf senare på sommaren va ja ner på japmeet o testa den på bana, samt 402
meter där ja körde
13;54 som bäst... fick den även upp på rullande landsväg o fick siffronrna 289,8hk i motor med 353Nm
402m testades sen även på "en dag på strippen"
på mantorp
när bilsport va där...
bästa tidskortet som följde
60fot 2,1361s
201m: 8,51s hastighet: 136,65km/h
402m: 13,1641s
hastighet 166,40km/h
detta med ovan nämnda
enkla mods samt vanliga gatdäck från hankook, deras K104 sport modell
sen vart d lite kallare o
dumma ideer kom upp i sakllen.. byta dämpare, byta bussnigar, byta IC o kylare...
Ic o
kylare kommer på efter påsk tillsammans med 2 nya spridare..
efter d väntar riktig mappning!
här kommer ett gäng bilder från sommaren 2007...
[img]