Hur
kraftigt batteri till FD?
|
dannehakan |
Publicerat 24-03-2008 11:18
|
Användare
Inlägg: 255
Registrerad: 16.10.07
|
Har nu
upptäckt ett nytt störande problem med bilen. Batteriet verkar itne vilja vara med längre då det har laddats ur
2 ggr nu den senaste veckan.
Så till min fråga; hur kraftigt batteri ska jag
köpa till den??
Daniel Örneling
Trelleborg
|
|
|
|
dannehakan |
Publicerat 26-03-2008 21:43
|
Användare
Inlägg: 255
Registrerad: 16.10.07
|
Nu är nytt bateri inköpt men när jag testade idag så var det dött.
Kan
min stereo dra så pass mycket ström(konstantström) så batteriet laddas ur? vetifan om det var så precis när jag monterat den men det har laddats ur nu ett par ggr på
nån vecka.
Hur känsligt
är batteriet för kyla?
Några förslag??
Daniel Örneling
Trelleborg
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 26-03-2008 22:07
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
Svärfar hade problem med sin 626, trodde som du att det var stereon i bästa fall eller något allvarligare. Visade sig vara
bagagerumsbelysningen som alltid stod på.
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
Henke
Lindbom |
Publicerat 26-03-2008 22:26
|
Användare
Inlägg: 243
Registrerad: 16.10.07
|
Är du säker på att det är batteriet då så att du inte har glapp i nån kabel till startmotorn eller liknande? Då kan batteriet
ta slut fort..
MVH Henke
Henke Lindbom
Mjölby
Skoda Octavia RS -06
Suzuki GSX-R 1000 -07
Seadoo RXP -04
|
|
|
|
dannehakan |
Publicerat 27-03-2008 05:55
|
Användare
Inlägg: 255
Registrerad: 16.10.07
|
jag är inte säker på nånting för tillfället det
knepiga är att det
kom bara pang på utan att jag gjort nåntig. innan har det fungerat hur fint som helst
Daniel Örneling
Trelleborg
|
|
|
|
dannehakan |
Publicerat 27-03-2008 20:27
|
Användare
Inlägg: 255
Registrerad: 16.10.07
|
jagmätte på stereon och där
är det inga konstigheter med
skit som inte ska ha ström osv. Sen mätte jag på batteriet med multimeter och håller jag bara kvar lite så ser jag klart och tydligt spänningsnivån sjunka med stadig
fart.
någon som har några mer idéer? jag blir bara förbryllad av skiten
Daniel Örneling
Trelleborg
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 27-03-2008 20:44
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
dannehakan skrev:
jagmätte på stereon och där är det inga
konstigheter med skit som inte ska ha ström osv. Sen mätte jag på batteriet med multimeter och håller jag bara kvar lite så ser jag klart och tydligt
spänningsnivån sjunka med stadig fart.
någon som har några mer idéer? jag blir bara förbryllad av skiten
Kolla allt extra tjosan som inte
är original monterat.
Om allt är ok så kan du rycka ur säkring efter säkring
tills du ser att spänningsfallet slutar och då är det bara o kolla vad
säkringen går till.
Redigerat av Mr Wankeltrim den 27-03-2008 20:45
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
dannehakan |
Publicerat 27-03-2008 21:23
|
Användare
Inlägg: 255
Registrerad: 16.10.07
|
tackar; får testa detta imorgon. men då är ju frrågan hur jag
vet vad säkringarna går till då min japanska är aningens knagglig i
motorrummet står det ju på dosan vad säkringarna går till men på den boxen inne i bilen är det ju värre. fick ju en bild på
vad hälften av säkringarna går ill
i en annan tråd.
Daniel Örneling
Trelleborg
|
|
|
|
Henke
Lindbom |
Publicerat 27-03-2008 21:37
|
Användare
Inlägg: 243
Registrerad: 16.10.07
|
Har du kollat så att alla kabelskor är ordentligt åtskruvade vid startmotor,
generator, jordpunkter
o.s.v.?
Det kan ju ha vibrerat loss litegrann nånstans när du kört.. Jag råkade ut för att bulten på startmotorn va lite lite glapp så att det gick att vicka på
kabelskon. Innan jag hittade det så hade jag också tagit slut på ett helt nytt batteri på 24 timmar.. Drog åt ett kvarts varv och sen funkade det kanon!
MVH Henke
Redigerat av Henke
Lindbom den 27-03-2008 21:38
Henke Lindbom
Mjölby
Skoda Octavia RS -06
Suzuki GSX-R 1000 -07
Seadoo RXP -04
|
|
|
|
dannehakan |
Publicerat 27-03-2008 22:59
|
Användare
Inlägg: 255
Registrerad: 16.10.07
|
Henke Lindbom skrev:
Har du kollat så att alla kabelskor är ordentligt åtskruvade vid startmotor, generator, jordpunkter o.s.v.?
Det
kan ju ha vibrerat loss litegrann nånstans när du kört.. Jag råkade ut för att bulten på startmotorn va lite lite glapp så att det gick att vicka på kabelskon. Innan
jag hittade det så hade jag
också tagit slut på ett helt nytt batteri på 24 timmar.. Drog åt ett kvarts varv och sen funkade det kanon!
MVH Henke
nej det har jag inte kollat. men vart hittar jag ala
jordpunker osv då? kan man komma åt startmotorn uppe från eller måste man under bilen då?
det som jag tycker talar emot denna teorin är ju att bilen bara stått på pallbpckar sen november och
bara startats några få ggr och alltid funkat
klockrent efteråt vet inte nrä jag hade igång bilen senast men det var inte i samband med att jag råkade ut för det här felet
MVH
Daniel Örneling
Trelleborg
|
|
|
|
Henke
Lindbom |
Publicerat 28-03-2008 05:53
|
Användare
Inlägg: 243
Registrerad: 16.10.07
|
Startmotorn kommer du åt om du kör in huvudet bakom vänster framhjul. Ta loss och gnugga lite med smärgelduk så att det blir bra
kontakt överallt. Jordpunkter finns lite överallt, övre vänstra hörnet på insuget, under tändstiften typ bland annat. Du kan också dra egna jordkablar..
MVH
Henke
Henke Lindbom
Mjölby
Skoda Octavia RS -06
Suzuki GSX-R 1000 -07
Seadoo RXP -04
|
|
|