Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.
Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt
här .
Åh nej! Var är
JavaScript ?
Din webbläsare har inte JavaScript aktiverat eller så stöder den inte JavaScript. Vänligen
aktivera JavaScript i din webbläsare för att kunna visa denna webbplats,
eller
uppdatera till en webbläsare som stödjer JavaScript;
Firefox ,
Safari ,
Opera ,
Chrome eller en version av
Internet Explorer som är nyare än version 6.
Utväxling till turbo II
Love
Publicerat 01-04-2013 13:06
Användare
Inlägg: 25
Registrerad: 20.06.12
Letar företag som tillverkar utväxlingar,piniong/kronhjul,4.77 eller 5.12 till
turbo II.
Mazda trix och Racingbeat har men då verkar det som
man ska skicka in den utväxling man har och dom bygger om den på nå't vis,känns inte som
den billigaste/enklaste lösningen med en massa fraktande hit å dit!
Finns det några fler som
säljer/tillverkar utväxlingar? Har försökt hitta fler
firmor i Japan,Australien m.m men man är ju kass på att söka på google verkar det som,hittar bara firmor i Usa och dom hadde inget fränare än
4.30!
Så
om ni vet någon som har utväxlingar att sälja eller vet av firmor som har prylarna,beggat eller nytt så tveka inte att höra av er!
Love Magnusson
Bollnäs
Arvika
Publicerat 01-04-2013 13:29
Administratör
Inlägg: 983
Registrerad: 25.03.08
http://www.SRmoto...6susp.html
Tror också (observera tror) att B2600 diffen
passar rakt i Fc-huset.
Det är en
rejäl klump...
Finns lite mera info om den i min 1300 tråd.
Hittade en annan informativ sida...
http://rotarycarc...php?t=4323
Redigerat av Combat den 01-04-2013 14:07
Lars Bodin
Bor i Örsundsbro, mellan Enköping & Uppsala.
Rx7 -1985 + 2st 83
r & Mazda 1300 under konverting till wankelbil.
Renoverar också lite motorer.
Love
Publicerat 06-04-2013 18:37
Användare
Inlägg: 25
Registrerad: 20.06.12
Om jag fattar engelskan rätt på den sidan så verkar det gälla karossen före FC,up
till -85 och inte
-86 och senare.
Love Magnusson
Bollnäs
Love
Publicerat 29-04-2013 08:42
Användare
Inlägg: 25
Registrerad: 20.06.12
Ingen som har koll på hur Mazdatrix gör när dom bygger om en Rx8 utväxling för att passa i T-II klumpen?
Står att
dom behöver en T-II utväxling för ombyggnaden! förlänger dom rx8 piniongen med delar från T-II ??
Love Magnusson
Bollnäs
Arvika
Publicerat 29-04-2013 13:05
Administratör
Inlägg: 983
Registrerad: 25.03.08
Love skrev:
Om jag fattar engelskan rätt på den sidan så
verkar det gälla karossen före FC,up till -85 och inte -86 och senare.
Fc kom 1986
Lars Bodin
Bor i Örsundsbro, mellan Enköping & Uppsala.
Rx7 -1985 + 2st 83
r & Mazda 1300 under konverting till wankelbil.
Renoverar också lite motorer.
Gå direkt till forum:
Synpunkter och åsikter ang forum och hemsida.
Träffar! Diskutera inför och efter.
Media.
Elektronik, styrsystem, ljud med mera.
RX - 7 (SA,FB, Generation 1).
RX - 7 (FC, Generation 2).
RX - 7 (FD, Generation 3).
RX-8.
Övriga RX.
Övriga fordon med wankel.
Projektforum.
NSU.
Rotary-racing.
Köpes!
Säljes!
Efterlyses, bytes.
Info om detta nya forum.
Gzon Tuning
Våra sponsorer!
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.
Våra sponsorer!