Neiphlims FB
|
neiphlim |
Publicerat 10-10-2013 21:28
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Krängningshämmaren är lite finare.
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 10-10-2013 21:29
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Alla stag är målade.
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 13-10-2013 07:12
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Nytt fäste till krängningshämmaren gjort! Tackar Nrx för den idéen.
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 13-10-2013 07:13
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Hoppsan! Nu sitter ju bakaxeln på plats!
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 13-10-2013 07:14
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Drivlinan är ihop!
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 13-10-2013 07:16
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Hastighetmätarwiren är monterad!
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 14-10-2013 19:53
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Nu har det inte hänt så mycket mer än att det har rensats lite under insuget.
Här kommer en bild på hur motorn blev placerad.
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 18-10-2013 19:56
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Oljeretur klar!
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 19-10-2013 01:04
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
Körde oxå med oljeslangarna med slangklämmor... Tappade oljeslangen två gånger när jag körde på bana... Har nu byt ut alla oljeslangar
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 19-10-2013 08:31
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Detta är ju oljereturen från turbon, det bör väl inte bli så högt tryck i denna?
Om det skulle åka
isär från hydraulkopplingarna så får jag väl pressa fast slangen med presshylsor istället slangklämmor.
Slangarna till oljekylarna har jag inte börjat med...
Än, men dessa slangar kommer att anpassas efter bilen och göras av pressade hudraulslangar som klarar ett tryck på 285 bar, det borde ju inte bli nåt problem med
delningar vid skarvar som säkerligen kommer att uppstå.
Redigerat av neiphlim den 19-10-2013 11:24
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 19-10-2013 10:04
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Lossnar slangklämmorna av ett
par bars tryck så är det nått fel i monteringen..
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 19-10-2013 13:04
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
rovers skrev:
Lossnar slangklämmorna av ett par bars tryck så är det nått fel i monteringen..
Tyckte jag oxå... Byggde om allt och det
lossnade en gång till... Använde då tre slangklämmor.
Hörde med lite folk och då var det flera som varnade mej att använda detta. Speciellt race/rally folk.
Tappade alltid slangarna på långa rakor med riktigt höga varv...
Men visst kan vara jag som hade en otrolig otur oxå!
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 19-10-2013 14:37
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Är det slangarna till oljekylningen du hade problem med Galaxi?
Där går det väl ett högre tryck
(ca: 4bar) än i returen från turbon, rätta mig om jag har fel?
Redigerat av neiphlim den 19-10-2013 14:38
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
willeronnberg |
Publicerat 19-10-2013 15:48
|
Användare
Inlägg: 9
Registrerad: 02.08.13
|
Det bör inte vara tryck i turbons oljeretur.
William Rönnberg Piteå
Mazda rx7 FB -83
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 19-10-2013 20:18
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
FC kylare från en N/A.
Oljekylare från FD. (Dubbla)
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 19-10-2013 20:38
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Är det någon som rakt upp och ner vet hur vacuumet styrs till den inbyggda
dumpen på S5:ans originalturbo?
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 19-10-2013 23:56
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
neiphlim skrev:
Är det slangarna till oljekylningen du hade problem med Galaxi?
Där går det väl ett högre tryck (ca: 4bar) än i
returen från turbon, rätta mig om jag har fel?
Så sant... Här kör vi N/A
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 20-10-2013 20:01
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Känslan att skruva tillbaka hjulen efter att ha gått igenom hela bakaxeln är väl en härlig känsla?
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 20-10-2013 20:02
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Oljetrycksröret till turbon har blivit rensat på en massa
vacuumrör.
Redigerat av neiphlim den 21-10-2013 07:29
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 29-10-2013 21:03
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Nu var det länge sedan det vart uppdaterat
Har börjat provmontera lite smått å gott.
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|