Durasell skrev:
Börjar väl med den tråkiga nyheten att min bil för någon månad sedan fick påhälsning av
någon avundssjuk eller halvt galen människa.
Den hade repats samt att dom hade försökt bända upp motorhuven av någon anledning (där D1 snabblåsen sitter, suck) och
då även förstört lyktorna och trampat sönder nedre delen på fronten då jag hade bilen väldigt nära ett staket så det var trångt antagligen...!
MEN efter mycket
styrande och huvudvärk så fick jag klartecken från mitt prima försäkringsbolag att delar och lack skulle ersättas, wohooo
Tanken inför vintern var att göra
iordning motorn bara då bilen för övrigt var i bra skick, men nu blev det visst lite mer.
Började med att riva ur motor, växellåda, bromsrör och allt annat i
motorutrymmet så att även det kan lackas i samma färg som bilen.
Sen var ju främre kabelhärvan i vägen... Oj då tänkte ja... El är inte min starka sida... Men men
sagt o gjort så red jag ur instrumentpanelen och kopplade loss kabelhärvan.
Blir nog att linda om både denna och motorkablarna då den ska bantas för singelturbo.
Plockade även bort värme paketet och AC enheten innanför instrumentpanelen.
Där står jag väl idag ungefär och bilen är snart redo för att åka snålskjuts på släpa
in till lakeringen.
Utgångsläget är en vit RX 7 JDM från -95 med -99 turbo och mappad med PFC till ca 315 på hjulen.
Men jag siktar på en rolig gatbil som
jag kan ta till bandagarna på Mantorp och lite andra ställen i detta avlånga kalla land.
Planen är:
* Singel turbo från Turboservice i GBG
* MAXXECU på
e85
* Nytt soppa system ink spridare, regulator, slangar, rails m.m
* Renovera motorn samt lätta/skalpera rotorer och porta
* m.m m.m.
Ska försöka
hinna med att uppdatera lite vartefter det händer saker men jobbar ja inte så är ja i garaget så det blir inte mycke tid vid datorn.
To be continued