May 08 2024 10:57:31
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
 Skriv ut ämne
Köpa RX8 04 runt 10000 mil tips
FullThrottle16
Hej, jag går i tankarna att köpa en RX8 årsmodell 04 som

vardagsbil/åretruntbil och undrar om ni tycker det är en bra ide? Jag har läst en hel del på forumet och hittar inte jätte mycket om att köpa en 04 med runt 10 tusen

mil och förutom att servicen såklart ska vara skött och sådant(ie, få ägare, service oftare är ett +, lukta på olja så den inte stinker bensin) vad mer ska man tänka

på och vad ska man kolla efter när kollar och kör bilen?
Tycker ni det är en onödig risk att köpa en bil med såpass mycket mil när man inte kan garantera att

tidigare ägare har skött bilen korrekt?
Anledningen till att jag vill köpa en RX8 04 med 10 tusen mil är för att jag inte vill spendera för mycket pengar på en bil

som jag tänkt lära mig skruva på själv och behålla en längre tid, och jag menar inte "det svåra" men byte av oljefilter, olja, tändstift och liknande.



ps: Jag kommer ha en kille som kan skruva vid min sida, så jag kommer inte bara dyka in.
Glömde att skriva det viktigaste, vad skulle ni ge för en 04 med 10-11

tusen mil?
exempel: http://www.blocket.se/malmo/Mazda_RX_8_231HK_v_styrd_bluetooth_toppskick_49335861.htm?ca=7&w=3
Redigerat av FullThrottle16 den 29-10-2013 22:08
Karl Jansson
Karlstad
 
Saiph
Hejsan. hade jag varit du så hade jag letat efter en så ny som

möjligt, personligen tycker jag 80 tusen e för mycket för en 04:a.
du kan ju få motorn kontrollerad genom ett komp test ifall du är osäker, det gjorde jag när jag

köpte min =)
sen så kolla upp ifall startmotorn är uppgraderad och tändsystemet lika så för annars är det starkt rekommenderat att det görs.

Daniel Lilja
Malmö
98 fd3s med 02 motor/drivlina
 
FullThrottle16
tack för tipsen! Smile
Såklart en så ny som möjligt är bäst, men vill helst

lägga lite mindre än 70 000, alltså pruta ner någon som ligger ute för mer, och det verkar inte omöjligt för det verkar som RX8Shockrna går riktigt segt på blocket.



Okej, är komp test något som ägarna går med på eller gäller det att säga, "gör ett komp test och om allt är okej så köper jag bilen", eller hur ska man gå

tillväga för att få det gjort, antar att de flesta som säljer bilar inte ens vet vad det är.
Okej, hur mycket skulle det gå på (i runda slängar) om det inte är

gjort, både på verkstad eller om man gör det själv?




Karl Jansson
Karlstad
 
Saiph
aaah rx-8orna är ganska svårsålda bilar antagligen till största del för att folk inte riktigt förstår sig på motorn och alla rykten som går om den, så pruta på

bara Grin
ett riktigt komp test för dessa motorerna är det bara vad jag vet 2 ställen som kan göra och det är antingen rotary preformance (skåne) och sen har jag hört

att mazda i gbg skulle ha det också men är inte säker på det, priset är jag inte helt 100 på så det är bäst att snacka med dom som gör det, men definitivt värt att få

det gjort tycker jag.
Daniel Lilja
Malmö
98 fd3s med 02 motor/drivlina
 
FullThrottle16
Okej, tack så jättemycket och

det kommer definitivt bli ett komp test innan köp lite oavsett pris för att vara på den säkra sidan. Smile
Kostnaden jag syftade på var startmotorn och tändsystemet,

så om någon vet vad det kostar, skriv gärna Grin
Har läst något om att apextätningar eller liknande skall bytas runt 10 000 mil, är de sant och om dom behöver bytas

visas det på komp testet?
Karl Jansson
Karlstad
 
VRW
Jag har en tidig Rx-8a byggd nov -03, är andra ägaren och bilen har aldrig haft minsta fel, startmotorn är inte uppdaterad

och bilen startar omedelbart både varm och kall. Jag har bytt till BHRs tändsystem, mest för att jag läste mig till att det kunde vara en bra uppgradering. Men

hittills har livet varit lätt med bilen. De flesta andra 10 år gamla bilar med 9000 mil på mätaren hade redan varit på verkstan ett stort antal gånger... Så det

behöver inte alls vara problem med en tidig Rx-8. Och den dan nåt händer med motorn får man ju bara vara beredd att betala för en renovering. Det gör jag gärna med

tanke på hur kul jag haft med bilen och hur pass lite den kostade att köpa för 3 år sen.
V R Wallenius

Fd ägare Sad till röd Rx-8 2004
Tidigare Rx-7 1985
Väntar på nya Rx-9
 
FullThrottle16
Ja och det är därför jag vill ha en RX8 men eftersom inte alla som äger wankel vet att man ska använda bra olja, ofta byta olja osv. så är

det ju en bra ide att se till att man köper en bil som mår bra Smile
tack för uppmuntringen! Smile blir bara mer sugen desto mer man läser om folk som ägt/äger rx8.
Karl Jansson
Karlstad
 
wilgot
Att bilen har gått 10000 mil hanterar du på samma sätt som du köper en annan bil som gått 10000 mil = kollar så att allt

låter, luktar och spinner som det skall.

En 04a är givetvis teoretsiskt sämre precis som med allt annat som lämnar linan för första gången - obeprövat och

mindre år på marknaden.
= Det finns lite årliga åtgärder som rättar till fel efter erfarenhet.
Det går att läsa massor i forumet om sådant (ex. Startmotor,

mjukvara etc).

Tändsystem lär du få byta (läs stift) i sinom tid ändå eftersom det är en förbrukningsvara i prestanda motorer.
Apex tätningar går det rykten

om eftersom "medvetna" personer som rivit motorer sett att de slits. Ungefär som att riva en kolvmotor och se att ringa och tätningar slits.

I

slutändan handlar det mycket om hur DU tycker bilen känns.
Min 10000+ milare löper på riktigt fint trots att jag är fullt medveten om att jag borde byta både det

ena och andra.

//W
William Lantz

Hovås, Götet

RX8, Galaxy Grey Mica - 06
Audi C6 Avant 2.0TFSI
Diesel

Powertrain Engineering
 
Combat
Dessa "medvetna"

personer ser att slitaget är större och mer förrädiskt än det som åstadkoms av slitna kolvringar och tätningar och givetvis tyvärr ger långt större konsekvenser. Jag

vill inte misskreditera Renesis-motorn som jag tycker är en fin konstruktion men jag måste ju ärligt undra om Mazda totalt bortsåg från motortypens rykte och sket i

att tänka på motorns livslängd?

Apextätningarna är tvådelade och inte lika djupa som i äldre typer av Mazdas wankelmotorer för att det inte behövs när

avgasporten nu är flyttad. Den lilla delen av apextätningen kommer tyvärr som en konsekvens av denna förändring när den slits krypa ut ifrån rotorn, karva ett föga

klädsamt spår i rotorhuset innan den slutligen blir så sliten att den lämnar sin plats i rotorn och tar en upptäcktsfärd ut i avgassystemet.




Motorkonstruktionen är som sagt bra generellt men dessa grunda apextätningar och den TREKANTIGA lilla biten av apextätningen är en konstruktionsmiss utan dess like.

Ska inom några dagar åka hem till Skurup, ska se om min bror sparat några av alla dessa skräckexempel som jag kan fotografera så att ni ska kunna se och fatta vad jag

syftar på.

Min syn på köp är, en lågmilare för problemfritt ägande i x antal tusen mil eller en som gått långt men budgetera för en ganska omgående renovering

alternativt modifiering av rotor och apextätningar samt hörntätningarna.

I övrigt så är Mazda alltid en Mazda och det brukar således bara vara att tuta och

köra.

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
FullThrottle16
Okej, tack så mycket för förklaringen! Smile
En sista grej är ni som använder bilen under vintern, vad tycker ni är det en perfekt balans

mellan kul och köra samtidigt som den inte är "farlig" när det är lite snö på vägarna och 15 minus?

Karl Jansson
Karlstad
 
Mr Wankeltrim
Mitt råd är att om man är intresserad av en bil som gått runt 10.000mil eller

mer så ha med i beräkningarna att det är dags för en motorrenovering.
Detta grundar jag på vad jag sett dem sista åren där det har varit en hel del renovering av

renesis motorer och där dom flesta inte gått mer än runt 9-10K mil.
Är inte ovanligt att jag får in motorer från kunder som har motorproblem med bilar som inte

gått mer än 7-7.500mil. Har förnärvarande ett par stycken lågmilare inne där den ena inte har gått mer än 4500mil.

Ett av dom vanligast förekommande problemen

med renesis motorerna är att det byggs upp sot pga att bilen gått med dåliga tändspolar vilket får tätningarna att kärva. Att det skall fungera att tvätta bort soten

genom att antingen köra Mazdas rengörings procedur eller att göra en så kallat "water treatment" är skitsnack.
Jag har testa dessa hokus pokus varianter

på motorer som kommit in för att renoveras och när jag delat motorn så är det precis lika mycket sot som på otvättade motorer. Jag gick ett steg längre på motorn till

min egna åtta där jag körde ett rengöringsmedel som är syra baserat i bakre rotorn och när jag delade motorn så såg jag knappt någon skillnad jämte den främre. Mao det

skall till mycket kraftigare doningar som måste få lite tid på sig att bita i för att lösa skiten men då är risken stor att det blir en massa rost på rotorer och

tätningar :/
Det som händer när tätningarna kärvar är att det bildas en lite smord sot hinna på slitytan i rotorhusen som delvis löses upp med dessa tvätt metoder.


Tyvärr så kommer denna sothinna komma tillbaks relativt fort pga att soten som får tätningarna att kärva finns kvar i tätningsspåren.
Denna sot sitter så pass

hårt att den inte går bort fastän jag kör rotorena i en karusell tvätt där 90 gradigt vatten/tvättmedel sprutas med högtryck.
För att få bort soten så får man

hjälpa till med stålborste mm alternativt så lägger jag rotorerna i ett 70-75gradigt syrabad över natten så blir dom rena Wink

[img]https://fbcdn-sphotos-d-

a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1402247_631019760254753_1374800382_o.jpg[/img] is not a valid Image.

Felet som brossan ( Combat ) försökte förklara är ett annat vanligt förekommande

fel.
Det som händer när apextätningen slits ner på höjden är att tätningen får dåligt med stöd i apexspåret på rotorn. På grund av detta så börjar tätningen röra

sig ( vicka ) i spåret vilket gör att både tätning och apexspåret i rotorn slits onormalt mycket. Har det väl börja så här så brukar rotorhusen snabbt få så kallat

"chatter marks" vilket enkel översatt är att krom ytan blir vågig.
När man får chatter marks på krom ytan så börjar tätningen vicka ännu mer och har man

kromsläpp utmed kanten på rotorhuset i stort sett alla renesis motorer har så finns risken att den lilla trekantshörnan hugger tag i rotorhuset och på så sätt rycks ur

sitt spår i rotorn och då är det god natt.

En liten bild på hur det oftast ser ut när apextätningen är sliten..
Notera även att hörntätningen och

sidotätningen gått sönder pga apextätningen Wink
Klicka på bilden så kan ni se antydningar till chatter marks ( ränder ) på rotorhusets kromyta......



[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1382016_630993293590733_1787083269_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Är även vanligt att det är högt slitage på gavlarna

speciellt runt avgasportarna vilket beror på att man inte får tillräcklig smörjning för hörntätningen pga värmen som blir där.

Sprickor runt tändstiftshålen i

rotorhusen speciellt på bakre rotorn ser man på nästa alla motorer vilket beror på dålig kylning så för att förebygga detta så bör man uppgradera till en bättre

vattenpump. Hade för inte så länge sen en försäkringsskada där en spricka vandrat från insidan av trailing hålet rakt ut genom tändstiftshålet ( gängade delen ) ut i

vattenkanalen. Rök fint den motorn Wink


Har bilder i kameran på chatter marks o lite annat roligt som kan hända men tyvärr så ligger kameran nere i verkstan

:/
Redigerat av Mr Wankeltrim den 31-10-2013 22:11


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
FullThrottle16
Tack så jätte mycket för så in depth förklaring

och bilderna!
Hur mycket tycker du man ska räkna med att spendera på en sådan renovering då?
Vilka verkstäder i Sverige är kapabla till att göra en

motorrenovering på en RX8 på ett bra sätt?

Karl Jansson
Karlstad
 
Mr Wankeltrim
FullThrottle16

skrev:

Tack så jätte mycket för så in depth förklaring och bilderna!
Hur mycket tycker du man ska räkna med att spendera på en sådan renovering då?



Vilka verkstäder i Sverige är kapabla till att göra en motorrenovering på en RX8 på ett bra sätt?

Så lite så Wink
Kostnaden varierar stort så det

är omöjligt att säga.
Men allt ifrån 15-20K upp runt 40K om du åker på att byta rotorhusen.
Då är det exkl arbetskostnad om du lämnar in hela bilen för att ta

ur och stoppa i motorn.
Är tyvärr inga andra verkstäder som gör dessa jobb vad jag vet.
Vanligt på en 10K mils motor är att man måste slipa gavlarna pga att det

ofta är mycket slitage runt avgasportarna och för att göra det så måsta man ha en läppningsmaskin vilket inte många har tillgång till Wink
Jag har utbytes gavlar som

är läppade och omhärdade på hyllan om det skulle behövas.


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
FullThrottle16
Okej

och syns det om det är dags för en renovering om man skulle göra ett komp test före köp? Alltså blir köpet nästintill riskfritt om komp testet är perfekt?
Då lär

vi synas i framtiden, kom ihåg att ta väl hand om min bil Smile
Karl Jansson
Karlstad
 
Mr Wankeltrim
FullThrottle16 skrev:
Okej och syns det om det är dags för en renovering om man skulle göra ett komp test före köp? Alltså blir köpet nästintill

riskfritt om komp testet är perfekt?
Då lär vi synas i framtiden, kom ihåg att ta väl hand om min bil Smile

Svårt att säga..
Har sett motorer som haft

hyffsat bra komp men haft mycket högt slitage och sen jhar jag även sett motorer med mycket dålig komp som varit fina men sotiga.
Är alltid riskfyllt att köpa nåt

som har en massa mil på sig.
Ett par tips är att det är bättre att köpa en bil som har gått lite mil även om den är dyrare i inköp så kan man spara in det på

reparationskostnader.
Väljer du att köpa en bil på Blocket så kolla om den har blocket försäkring...Har haft ett par kunder som köpt bil med Blocket försäkring där

båda fick fabriksnya motorer som ersättning. Visserligen blev självrisken dyr pga att bilarna var importerade så det blev dubbel självrisk ca 20K men billigt mot att

betala 55-60K för ny motor inkl arbete Wink

Du är välkommen om du köper en bil.
Redigerat av Mr Wankeltrim den 31-10-2013 21:46


[img][/img]

Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för

gata och tävling


Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
 
http://www.rotaryperformance.se
FullThrottle16
Okej, det har den som jag funderar att åka och kolla på just nu(länk i första inlägget), direkt efter jag sålt nuvarande

bilen.
Och om man köper en bil med 6-7 tusen mil så kommer jag väl behöva renovera den vid 10 tusen ändå, så den kostnaden kommer väl jag inte undan, eller? Och

med en som redan gått det så blir det ju billigare inköp, vilket då blir pengar till renovering och liknande. Smile
Redigerat av FullThrottle16 den 31-10-2013 21:56
Karl Jansson
Karlstad
 
wankelrolfo
Mr Wankeltrim skrev:
Mitt råd är att om man är intresserad av en bil som gått

runt 10.000mil eller mer så ha med i beräkningarna att det är dags för en motorrenovering.
Detta grundar jag på vad jag sett dem sista åren där det har varit en

hel del renovering av renesis motorer och där dom flesta inte gått mer än runt 9-10K mil.
Är inte ovanligt att jag får in motorer från kunder som har motorproblem

med bilar som inte gått mer än 7-7.500mil. Har förnärvarande ett par stycken lågmilare inne där den ena inte har gått mer än 4500mil.

Ett av dom vanligast

förekommande problemen med renesis motorerna är att det byggs upp sot pga att bilen gått med dåliga tändspolar vilket får tätningarna att kärva. Att det skall fungera

att tvätta bort soten genom att antingen köra Mazdas rengörings procedur eller att göra en så kallat "water treatment" är skitsnack.
Jag har testa dessa

hokus pokus varianter på motorer som kommit in för att renoveras och när jag delat motorn så är det precis lika mycket sot som på otvättade motorer. Jag gick ett steg

längre på motorn till min egna åtta där jag körde ett rengöringsmedel som är syra baserat i bakre rotorn och när jag delade motorn så såg jag knappt någon skillnad

jämte den främre. Mao det skall till mycket kraftigare doningar som måste få lite tid på sig att bita i för att lösa skiten men då är risken stor att det blir en massa

rost på rotorer och tätningar :/
Det som händer när tätningarna kärvar är att det bildas en lite smord sot hinna på slitytan i rotorhusen som delvis löses upp med

dessa tvätt metoder.
Tyvärr så kommer denna sothinna komma tillbaks relativt fort pga att soten som får tätningarna att kärva finns kvar i tätningsspåren.
Denna

sot sitter så pass hårt att den inte går bort fastän jag kör rotorena i en karusell tvätt där 90 gradigt vatten/tvättmedel sprutas med högtryck.
För att få bort

soten så får man hjälpa till med stålborste mm alternativt så lägger jag rotorerna i ett 70-75gradigt syrabad över natten så blir dom rena Wink



[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1402247_631019760254753_1374800382_o.jpg[/img] is not a valid Image.

Felet som brossan ( Combat ) försökte förklara är

ett annat vanligt förekommande fel.
Det som händer när apextätningen slits ner på höjden är att tätningen får dåligt med stöd i apexspåret på rotorn. På grund av

detta så börjar tätningen röra sig ( vicka ) i spåret vilket gör att både tätning och apexspåret i rotorn slits onormalt mycket. Har det väl börja så här så brukar

rotorhusen snabbt få så kallat "chatter marks" vilket enkel översatt är att krom ytan blir vågig.
När man får chatter marks på krom ytan så börjar

tätningen vicka ännu mer och har man kromsläpp utmed kanten på rotorhuset i stort sett alla renesis motorer har så finns risken att den lilla trekantshörnan hugger tag

i rotorhuset och på så sätt rycks ur sitt spår i rotorn och då är det god natt.

En liten bild på hur det oftast ser ut när apextätningen är sliten..
Notera

även att hörntätningen och sidotätningen gått sönder pga apextätningen Wink
Klicka på bilden så kan ni se antydningar till chatter marks ( ränder ) på rotorhusets

kromyta......

[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1382016_630993293590733_1787083269_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Är även vanligt att det är högt

slitage på gavlarna speciellt runt avgasportarna vilket beror på att man inte får tillräcklig smörjning för hörntätningen pga värmen som blir där.

Sprickor runt

tändstiftshålen i rotorhusen speciellt på bakre rotorn ser man på nästa alla motorer vilket beror på dålig kylning så för att förebygga detta så bör man uppgradera

till en bättre vattenpump. Hade för inte så länge sen en försäkringsskada där en spricka vandrat från insidan av trailing hålet rakt ut genom tändstiftshålet ( gängade

delen ) ut i vattenkanalen. Rök fint den motorn Wink


Har bilder i kameran på chatter marks o lite annat roligt som kan hända men tyvärr så ligger kameran

nere i verkstan :/


Vad har du för karuselltvätt som jobbar med högtryck? Vilket tryck ger den? det borde finnas en högtrycksmanometer på den i så

fall!
Rolf Östling
Sundsvall
RX8 Supercharged

2004,
RX8 R3 2010,
RX8 R3 2011,
3 MPS 2007.
 
http://www.verktygsproffs.se
dezo
Vilken trevlig tråd!

Jag har själv gått i tankar om man skulle köpa en rx-8 till daily driver men frågan är väl då hur wankeln mår av

-30.

Rx-7 FD3S '95, Luleå, Johan Hedlund.
 
FullThrottle16
Fan vad kul att man inte är ensam
Smile Jag

har garage som inte blir mindre är +7 så hoppas inte att det ska vara något problem de få gångerna som den kommer hamna ute i vinter. Men om någon har erfarenhet av

detta så skriv gärna!
Karl Jansson
Karlstad
 
wilgot
Trevlig och trevlig...
Tack

bröderna "medvetna" för att ni ventilerar era ovärderliga erfarenheter.
Tycker sådana inlägg borde flyttas och samlas i någon FAQ tråd om möjligt? Det är

ju ändå erfarenhet och fakta som är viktig.

Samtidigt undrar man ju om någon försöker bli av med jobbet Wink.
Påföljande frågor kommer då naturligt

(yrkesskada)
- Vad har du haft inne för kunder och körsätt? Pratar vi om vanlig pendel till jobbet eller bankörning? (Jag misstänker att många som kommer in med

haverier har just pressat sin wankel ganska hårt eftersom jag vet hur lätt hänt det är).
- Hur har kunderna vårdat sina motorer?
- Många olika ägare med olika

körsätt?

Jag vet dock att det är vedertaget då jag har en engelsk kollega som nämnt samma sak.

Jag väljer trots allt att se det på samma sätt som mycket

annat som utsätts för hårda påfrestningar.
- Visst är det så att "prestanda" tar skada? En kolvmotor som ligger 2000rpm steady state 90% av tiden förstår

jag att den håller fint men en wankel som man ligger 6-8000 varv 30% av tiden får påfrestningar.
- Min Audi har TFSI motor vilket har rykten om sej att koksa igen.

Utesluter inte köp för det.
- Alla motorer har problem när de utsätts för en kund den inte designats för, det är omöjligt att tillfredsställa utöver ~90

percentilen.

Hur som helst, dela gärna med er av erfarenheter.
Bra läsning.

//W
William Lantz

Hovås, Götet

RX8, Galaxy Grey Mica - 06
Audi C6 Avant 2.0TFSI
Diesel

Powertrain Engineering
 
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

11-04-2024 15:19
Här kan man klottra!

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.66 sekunder - 234 Förfrågningar 18,990,718 unika besök