Tja!
Sökt runt lite på trådar och förstått att T-spolar/kablar/Stift är en kioskvältare på våra fina Råttor.
Undrar om ni vet ett bra enkelt sätt att "döma ut spolarna"
Sista repan innan vinterförvaringen så gick den skit, spottade fräste och motorlampa började lysa.
Nu när jag tar ut den är lampan släckt och inga felkoder finns. förmodligen då bilen varit strömlös.
Dock så kvarstår problemet.
* 230hk är nu typ 130hk. Inget klipp i bilen alls.
* Den tar ca 2 sek under längre att starta. spottar lite
* Den vill dö när man gasar från lågt varv.
* känns som den går jämt och fin på högre varv fast utan ork.
* min "känsla" när jag kör är att den tänder på 2 alt 3 stift. en per rotor.
* inga felkoder trots den gått dåligt i ca 3 veckor.
P.S mina T-stift är ca 2 veckor gamla, gick likadant efter bytet.
Är jag ett solklart fall för att byte av spolar eller har ni koll på om jag kan
vara ut för något värre?
Nu har jag ingen råtta så exakt innebörd vet jag inte men har väl läst något om att LYFTA spolarna och kolla efter gråa (eller var det vita?) fläckar som tydligen ska vara ett kvitto på att spolarna är slut.
Redigerat av Combat den 01-05-2015 16:03
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
Brorsan har tagit fram ett kit med allt som behövs. Om han har klara vet jag inte dock.
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,