Är det någon som har koll på vad som händer när bränsletrycksregulatorsolenoiden har gett upp på en FD -97?
Jag har hittat lite info på Rx7club angående att den ska hjälpa till att underlätta start av varm bil och det problemet har jag upplevt själv. Jag har avbrott i spolen på min solenoid och funderar på om det kan skapa några följdfel?
Jag håller nämligen på att få gråa hårstrån snart tror jag för jag får ingen riktig fart på snurrorna heller. Det viner så fort att jag får ladd på första turbon. Den ger mellan 0,85-0,9 bar på första men jag känner att den ändå är klen att köra. sen får jag knappt alls ladd på 2:a turbon på lägre växlar medans den kan komma upp bättre på 4:an eller 5:an.
Jag tycker inte det känns som att dessa fel hänger ihop men det kanske de kan göra?
Jag har bytt alla vakuumslangar och skaffat nya silikonmuffar med riktiga slangklämmor för ändamålet.
Jag har kört 12V på alla solenoider och sett så att de klickar, tryckprovat alla solenoider så de inte läcker och även tryckprovat alla backventiler.
Tryckkammare och vakuumkammare håller tätt.
Jag tänkte prova med en laddtrycksmätare och se om endera vakuum- eller tryckkammaren tappar trycket när jag väl kör för just nu vet jag inte alls vart jag skall leta.
Jag kan dock hjälpa dig om du tar bilen till Katrineholm.
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk. www.gzontuning.se
Ett litet långskott, men har du provtryckt insugssidan? Jag hade hål i min IC, och saknade en massa ladd.
Låter ju också som att det läcker ut laddluft från andra turbon. Kolla så att y-röret sluter tätt mot sekundärturbon.
Kan ju också vara wastegaten som öppnar för mycket och släpper ut ditt ladd. Den aktiveras av wastegatesolenoiden runt 4500rpm.
Tämligen säker på att jag har lösningen på detta nu ändå
Jag verkar ha blivit lite missinformerad angående vacuumstationen på nätet.
Det jag har hittat information om skulle vara "fuel pressure regulator solenoid" är nog snarare "Charge relief solenoid"? och isåfall faller nog allt på plats logikmässigt tycker jag
Inringad kontakt på min series 7 FD -97 är det jag syftar på:
[img]http://storage.cybersite.se/files/030d45dd-37d4-4271-90c5-b67be3dec2cf/9c25aef7-2802-4918-8616-cef0529265404.jpg[/img] is not a valid Image.