För dig med gräsmatta i Laholmstrakten är det bara att agera snabbt,
även Crescent hade KM3 på programmet: http://www.blocke...445180.htm
att säljaren inte kan stava får vi väl ursäkta
/Mats Olofsson, Stockholm Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
Johan_K skrev:
ska se om den är kvar då ska jag åka och kolla på den i kväll
Lycka till
Flera köptips står redan tidigare i den här tråden,
viktigast är nog att försöka se om axeln är rak eller krokig,
motorn internt brukar annars inte gå att
slita ut innan tändning
och förgasare krånglat ett flertal gånger, eller att fukt orsakat rost.
(Man tar bara ut 3 hästar ur maskin, den går att trimma
till omkring 15)
Det ska gå att
rotera vevaxeln utan något hackande motstånd känns,
annars så är troligen rull-lager och lagerbanor rostskadade.
Lossa
tändstiftet och titta in med ficklampa så att rotorn inte har ytrost,
för isåfall är risken stor för dåliga lager.
Om apextätningarna inte fjädrar när
man trycker lätt på dem så är det
oftast ingen katastrof så länge det är fritt från rost, bara att ta isär
motorn och rengöra från sotavlagringar.
De fungerande klippare jag sett tidigare har sålts för omkring 1500:-
och uppåt beroende på skick.
Icke fungerand kan kosta vad som helst
därunder.
/Mats Olofsson, Stockholm Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2