häggas projekt fc!
|
haggstrom |
Publicerat 27-07-2011 10:41
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Okej! men jag ska ju inte köra med orginal ic! så då kommer man ju
åt skruven! Vilket betyder att jag kan ta bort bac ventilen! Tack för de
snabbasvaren bounter!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 28-07-2011 21:03
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
ska man plugga dom där eller dra en slang mellan dom??
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 28-07-2011 21:05
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
?
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
Bounter |
Publicerat 28-07-2011 22:12
|
Användare
Inlägg: 240
Registrerad: 30.10.07
|
Spelar ingen roll om du pluggar eller drar en
slang emellan, dock är det inte mycket till utrymme mellan röret och
insuget så jag tyckte det var enklare att dra en slang emellan, min slang är ganska lång och går runt motorn på turbo sidan.
Jonas Mattsson, Frösön (Östersund)
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 30-07-2011 13:29
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Fan jag som trodde att alla slangar
och nipplar hade fått rätt adress men såg att jag missade en!!
Antar att det bara är att plugga??
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 31-07-2011 21:17
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Testade starta upp bilen idag!! Gick ju inte som man tänkt.........
Kopplingen känns super konstigt!! måste kicka
över det!!!
sedan så vägar bilen att starta!! tror inte att den får gnista!!
Någon som har nå tips på
hur man skall gå tillväga med felsökningen??
Hittade en kontakt som jag blev
fundersam på vart den skall vara!!
Någon som vet?
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
Bounter |
Publicerat 01-08-2011 16:27
|
Användare
Inlägg: 240
Registrerad: 30.10.07
|
Kommer inte riktigt ihåg vad det är för något
men den skall sitta jordad på växellådan iaf.
Jonas Mattsson, Frösön (Östersund)
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 02-08-2011 21:03
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Fick igång bilen idag han med en lite test
repa också! men alla mätare är släkt så blev bara en kort tur!!
Det läckte även endel kylarvätska men det
är snabbt ordnat!!
Kommer mer bilder så fort
jag fått tvätta av bilen!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 05-08-2011 08:07
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Har nu fixat det mesta små grejerna på bilen!!
Tog mig en testköning igår
och kollade noga bredbandslamdan..
Får bra med bränsle på låglast! men under höglast på fyran och femman vill den gå lite för tunt!!
Har funderat lite på
lösningar...
Har ju en störe
bränslepump ligandes hemma skulle det kunna hjälpa?
Sen har jag funderat på om en posetiv btr skulle kunna förbättra saken
också??
Vad tror ni? någon som har någon mer ide?
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 07-08-2011 15:22
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Har nu fått igång bilen och nästan allt
funkar!!
vartalsräknaren vill inte leva
någon som har något bra idee på vad det kan vara?
Sedan vill olje tempen stiga riktigt fort och den går upp till
100 hur fort som helst!! medans vattentempen inte rusa lika mkt!
Kan det vara
så enkelt att jag måste göra tättare kring kylarna så att all luft tar sig
igenom?
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
Bounter |
Publicerat 10-08-2011 20:01
|
Användare
Inlägg: 240
Registrerad: 30.10.07
|
Varvräknaren
har jag aldrig haft några problem med själv så kan inte svara på det.
Ang oljetempen kan du läsa denna tråd:
http://www.wankel...ad_id=4654
Jonas Mattsson, Frösön (Östersund)
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 10-08-2011 22:16
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Jo har läst
den
tråden!! Men min bil vill alltså upp i 100-110 grader på oljan medans vatten tempen ligger kring 90 och detta är under väldigt försiktig körning!!
Blir ny/nya
oljekylare!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
Bounter |
Publicerat 10-08-2011 22:41
|
Användare
Inlägg: 240
Registrerad: 30.10.07
|
Sitter en termostat i oljekylaren, du kan ju
börja med att kolla om den funkar som den skall.
Jonas Mattsson, Frösön (Östersund)
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 11-08-2011 10:50
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Okej! Tack för tipset!
Har i alla fall besämt mig för att sätta tbx orginal ic och köra så i sommar!
Bygga om med störe oljekylare i vinter!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 11-08-2011 20:00
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Va å testade min på mittsverige
igår och nu verkar de va lugnt med varmgång!
Men ja får också väldigt fort upp oljetempen, bara nån minut på tomgång så har ja runt
100grader
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 11-08-2011 21:44
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Plutten Fick du sätta några bra varvtider? Ska du fortfarande
köra jdm på mantorp?
Ska nog köpa dubbla fd kylare och
sätta på varsin sida! sen kanske man får sätta några små fläcktar bakom dom så man kan stå på
tomgång!
Sen hoppas jag att ha råd med ett nytt sprut och störe turbo!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 11-08-2011 21:53
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
inga varvtider, körde bara under driftingpasset. dessutom hade dom gjort en chikan på långa rakan så de hade inte blivit nåt bra ändå...
Ska nog dit
i morrnkväll igen å testa vidare
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Bounter |
Publicerat 11-08-2011 23:35
|
Användare
Inlägg: 240
Registrerad: 30.10.07
|
Ni verkar ha
mer problem med kylning än vad jag har, jag ligger konstant på 100° på både olja och
vatten när jag ligger och kör hårt varv efter varv utan att det ökar, dock
har ni mer effekt, iaf Plutten.
När man kör lungt och står på tomgång så ligger oljetempen stabilt på 70°.
Skulle
tro att oljetempen ökar på min bil pga
att kylning på vattnet inte är tillräckligt bra, fixar jag bättre vattenkylare och drevar om pumpen så kommer nog oljetempen också minska utan att jag byter
oljekylare.
Skall du byta turbo så kanske jag köper din nuvarande då jag inte siktar på några monster effekter, har du mer spec på den?
Jonas Mattsson, Frösön (Östersund)
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 12-08-2011 07:22
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Jag tror att du har mindre värme problem dels för att du inte har fmic! Får se
ikväll eller i morgon hur min temp ligger med orginal icn! Hade inga problem med värmen föra sommaren så
det borde funka bra!
Har tyvär inte mycket
spec på den! Det är orginal turbon men med ett störe hus! t04 hus sa förra ägarn att det var!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 12-08-2011 23:28
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Var ute och testade idag igen men nu med orginal ic! alla
tendenser till varmgång var som bort
blåsta! När jag körde hem ca 110km/h så låg oljetempen på 60 samma med vattnet.
När jag sedan var ute och sladdade lite
och pressade lite mer så steg oljetempen upp mot hundra men aldrig över
det!!
Dock dök nästa problem upp grrrrrrr
så fort laddet steg så klipper
bilen bränslet vilket den aldrig tidigare har gjort!!
Har räknat med att det siter en defender på bilen
efterom att den ladda 0.8 när jag köpt den!!!!
Men nu helt plötsligt så klipper den bränslet!! vilket den inte gjorde för två dagar sedan när jag körde!!
Det ända jag kan tänka mig är
att jag har
dålig jordning efter battteri flytten och att det ställer till det!
varvräknaren har jag inte heller lyckats få liv i!!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|