GL RX-7 E85
|
K_1_M |
Publicerat 25-09-2008 00:45
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 22.10.07
|
Som jag sa innan
gustav, ner med trycket på däcken. Kör med mellan 0,6 till 1,0 bar. Beror lite på dina dämpare och underlag... Sen ska du se att det börjar knuffa på lite! Inte för
att det gå sakta nu men det kan gå fortare!
Kim Karjalainen aka Kimpa @Tyresö Sthlm
|
|
|
|
lasse wankel |
Publicerat 25-09-2008 08:23
|
Användare
Inlägg: 270
Registrerad: 17.10.07
|
Kollade på NHRAs 1/8 mile till 1/4 mile sticka och ser att med 7.56s ska man åka 11.78s Får du ner 60 foten under 2s samt att
alla växlingar sitter klockrent ska en mitten 11a
inte va möjligt på gatan med G-Tech
/Lasse
Lars Bergström
Sundbyberg
Wankelkonsult
076 8069880
|
|
|
|
Dille |
Publicerat 25-09-2008 11:02
|
Användare
Inlägg: 496
Registrerad: 17.10.07
|
Ser ut som sånna däck jag har. 0,7 i däcktryck har funkat bäst för mig hittils.
En mitten 11:a borde inte va några problem alls.
Jag har ju bara
496hk och åkte 11,83
på en halvtaskig repa
/Dick Petersson
RX-7 FD -96
|
|
|
|
gzon |
Publicerat 25-09-2008 11:49
|
Användare
Inlägg: 811
Registrerad: 16.10.07
|
Vad blev
hastigheten på 402m med G-tech?
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk.
www.gzontuning.se
|
|
|
|
GL |
Publicerat 25-09-2008 14:14
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
gzon
skrev:
Vad blev hastigheten på 402m med G-tech?
blev aldrig någon 402
metersrepa igår.. rakan var bara 300m..
Körde g-tech i sommras
med gatdäck 205.5km/h med mindre ladd.
tanken var att köra kjula förra helgen men fälgarna blev försenade och dök inte upp
förens i måndags
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 25-09-2008 17:52
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Lasse wankel skrev:
Ja helt godkänd tid då 60foten bara var 2.0s!
7.56s-149.9 km/h noterades på 201m med tidigt avsalag (du körde 165
km/h repan innan)
/Lasse
165 km/h som bästa sluthastighet..
Är det bra eller dåligt med 543 drivhjulshästar
?
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
GL |
Publicerat 25-09-2008 17:56
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
Mr Wankeltrim skrev:
Lasse wankel skrev:
Ja
helt godkänd tid då 60foten bara var 2.0s! 7.56s-
149.9 km/h noterades på 201m med tidigt avsalag (du körde 165 km/h repan innan)
/Lasse
165
km/h som bästa sluthastighet..
Är det bra eller dåligt med 543 drivhjulshästar ?
Får väl räknas som ganska dåligt, att säga bästa tid är väl
sant i sig, iom att jag bara fick hastighet på en repa. körde 3 repor och det var den första och sämsta som jag fick en
hastighet på (0-100 på 4.5sek, 2.3
60ft) de andra två slog jag av för tidigt då jag hade svårt att avgöra var 200m var i mörkret...
Som alltid Jörgen, du tillför mycket i mina trådar.
Redigerat av GL den 25-09-2008 18:23
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 25-09-2008 18:51
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
GL
skrev:
Mr Wankeltrim skrev:
Lasse wankel skrev:
Ja helt godkänd tid då 60foten bara var 2.0s! 7.56s-149.9 km/h noterades på
201m med
tidigt avsalag (du körde 165 km/h repan innan)
/Lasse
165 km/h som bästa sluthastighet..
Är det bra eller dåligt med 543
drivhjulshästar ?
Får väl räknas som
ganska dåligt, att säga bästa tid är väl sant i sig, iom att jag bara fick hastighet på en repa. körde 3
repor och det var den första och sämsta som jag fick en hastighet på (0-100 på 4.5sek, 2.3
60ft) de andra två slog jag av för tidigt då jag hade svårt att
avgöra var 200m var i mörkret...
Som alltid Jörgen, du tillför mycket i mina trådar.
Att jag undrar beror på
att jag är ingen rattlås
nisse och sen har jag ingen hokus pokus sticka som jag kan glo på samt att jag har ingen koll på vad som är bra sämre eller anus när det gäller effekt/tid.
Ha
ha..
När blev det förbjudet att fråga i ett diskutionsforum ?
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 25-09-2008 19:02
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
Tror faktiskt brorsan frågar av nyfikenhet, han vill väl veta var hans
egen bil står i förhållande. Är din tid bra eller kass så är ju hans dito.
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 25-09-2008 19:19
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Combat skrev:
Tror faktiskt brorsan
frågar av nyfikenhet, han vill väl veta var hans egen bil står i förhållande. Är din tid bra eller kass så är ju hans dito.
Du läser mina tankar
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|