IceMans FD3S projekt
|
IceMan |
Publicerat 18-08-2008 21:06
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
Combat skrev:
IceMan
skrev:
Har inte lagt så mycket ännu. 10k på bodykitet som ajg nsätan
totalskrotat nu
20k på fälgar och däck, 6k på vinge.
Sedan allt det där
vanliga som spackel, plast och TID
Men nu tar vi nya tag helt enkelt
Har du skrotat
bodykitet?
Se där gott folk, det är
bara för att det är en bil med wankelmotor, hade det varit vilken annan bil med vanlig motor så hade det varit klart nu.
Hoppas ni
förstår mitt
ironiserande. Du har haft en kostnad på en wankelbil, fast i detta fallet så är det inte motorn i sig som kostat utan kosmetika.
Hehe jag fattade efter
två försök där
Men kan ju också tillägga att innan jag ställde av bilen så började den blåryka en del vid start samt gaspådrag. Så något vart väl fel med
motorn iaf
Dock tror jag allt blir bra i
slutändan.
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
AndersE |
Publicerat 18-08-2008 22:55
|
Användare
Inlägg: 1548
Registrerad: 12.04.08
|
Så du lägger pengar på
utseendet först o sen motorn?
Jag kommer att ringa dig för o komma o kolla på din igen, jag är rätt nyfiken på detta med kjolar o spackling osv. Åsså vill
jag se nån som har orket att
meka varje dag
Jag kör i dagsläget:
MB CLK320-02
Mazda RX7FD-92
VW1302-71 speedster
Ford Mustang II-75 302 V8
International 200 pickup 345 -74
Anders Erlandsson
Eldsberga/Halmstad
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 19-08-2008 15:07
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
Någon som vet vilka som
e återförsäljare för ForgeLine fälgar här i sverige?
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
Strutsune |
Publicerat 25-09-2008 01:41
|
Användare
Inlägg: 45
Registrerad: 09.06.08
|
Riktigt fin bil och rolig läsning Hur gjorde du med lamporna
fram till besiktningen?
Mvh
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 08-01-2009 15:00
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
Nu ligger detta projektet nere,
tyvärr
Tandläkaren suger ut alla mina pengar nu när
titanskruvarna inte höll som dom skulle.
Ringer dig senare Kalle om motorn
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 08-01-2009 15:59
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
IceMan skrev:
Nu ligger detta projektet nere, tyvärr
Tandläkaren suger ut alla mina pengar nu när titanskruvarna inte höll
som dom skulle.
Ringer dig senare Kalle
om motorn
Det lönar sig att borsta tänderna!
Shysst bil förövrigt!
Redigerat av Tha_MaazA den 08-01-2009 16:00
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 08-01-2009 16:42
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
Tha_MaazA skrev:
IceMan skrev:
Nu ligger detta projektet
nere, tyvärr
Tandläkaren suger ut alla mina pengar nu när
titanskruvarna inte höll som dom skulle.
Ringer dig senare Kalle om motorn
Det lönar sig att borsta tänderna!
Shysst bil förövrigt!
Nja, det ahde tyvärr inte hjälpt att borsta tänderna.
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 08-01-2009 18:37
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
IceMan skrev:
Tha_MaazA skrev:
IceMan skrev:
Nu ligger detta projektet nere, tyvärr
Tandläkaren suger ut alla mina pengar nu när
titanskruvarna inte höll
som dom skulle.
Ringer dig senare Kalle om motorn
Det lönar sig att borsta tänderna!
Shysst bil förövrigt!
Nja, det ahde tyvärr inte hjälpt att borsta
tänderna.
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
AndersE |
Publicerat 08-01-2009 22:53
|
Användare
Inlägg: 1548
Registrerad: 12.04.08
|
Ahh vad synd.
Jag är ju nyfiken på vad det skulle bli av'et.
Jag kör i dagsläget:
MB CLK320-02
Mazda RX7FD-92
VW1302-71 speedster
Ford Mustang II-75 302 V8
International 200 pickup 345 -74
Anders Erlandsson
Eldsberga/Halmstad
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 12-02-2009 19:01
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
[img]http://www.zatzy.com/members/kicey-albums-rx-7-fd3s-picture1314-20090212027.jpg[/img] is not a valid Image.
Nu har det vaknat lite, men går på tomgång ännu. liten bild på vad
som komma skall. Vet dock ej
när resten blir gjort.
Redigerat av IceMan den 13-02-2009 00:09
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 23-04-2009 15:28
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
Rekomendationer vill jag ha nu.
Skall nämligen börja bygga nytt soppasystem i kärran, å då
är frågan.
Bör jag byta alla ledningar då?
Isf, hur
grova bör de nya vara och vilket matriel?
Någon pressad slang histora eller?
Dubbla Walbro 255 hade jag tänkt som pumpar iaf.
Även nya
bromslangar, någon som har färdig mått och sådant?
MvH!
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
GL |
Publicerat 23-04-2009 15:38
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
IceMan skrev:
Rekomendationer vill jag
ha nu.
Skall nämligen börja bygga nytt soppasystem i kärran, å då är frågan.
Bör jag byta
alla ledningar då?
Isf, hur grova bör de nya vara och vilket matriel?
Någon pressad slang
histora eller?
Dubbla Walbro 255 hade jag tänkt som
pumpar iaf.
Även nya bromslangar, någon som har färdig mått och sådant?
MvH!
Effektmål samt val av bränsle?
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 23-04-2009 15:58
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
450-500 bör räcka för mig och köra på V-power
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
GL |
Publicerat 23-04-2009 17:27
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
IceMan skrev:
450-500 bör räcka för mig och köra på V-power
Då räcker orginal,
blir du nojig kan du
använda gamla returen som matare också (en per pump) och dra en ny retur.
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 23-04-2009 19:26
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
GL skrev:
IceMan skrev:
450-500 bör räcka för mig och köra på V-power
Då räcker orginal, blir du nojig kan du använda gamla returen som matare också (en
per pump) och dra en
ny retur.
Så jag behöver bara byta själv pump armaturen och sådant?
inget annat med spridare och dyligt?
:s
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|
|
GL |
Publicerat 23-04-2009 20:17
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
IceMan
skrev:
GL skrev:
IceMan skrev:
450
-500 bör räcka för mig och köra på V-power
Då räcker orginal, blir du
nojig kan du använda gamla returen som matare också (en per pump) och dra en ny retur.
Så jag
behöver bara byta själv pump armaturen och
sådant?
inget annat med spridare och dyligt?
:s
Nja riktigt så smidigt är det inte
billigaste lösningen är att använda org
sekundärspridare i primären med en extra o-ring samt fixa en ny sekundärrail för toppmatade spridare och sedan en ny regulator.
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
IceMan |
Publicerat 29-07-2009 13:47
|
Användare
Inlägg: 406
Registrerad: 17.10.07
|
Händer inte så mycket på bilen just nu.
Motorn är nere hos jörgen och jag sitter och funderar så
det glöder om
vad jag skall göra med den.
nytt garage på ingång med så tiden går åt till att försöka få allt klart med det också.
Får väl se när det kommer nya bilde
roch sådant här
Om Göteborg e Sveriges framsida, måste fan Partille vara Sveriges rövhål!
FD -
93
Micke Häggendal, Göteborg
MH Kylteknik
|
|
|