Jannes fc banbil
|
Janne Eriksson |
Publicerat 16-05-2008 17:27
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Jag
har dålig datavana
men jag försöker med en till. fler kommer vid tillfälle mvh Janne
|
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 23-06-2008 19:00
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Hej på er. Här
kommer lite info om bilen och förhoppningsvis några bilder.
Motor:Renoverad av J. Blennow, oportad,balanserad,lättat svänghjul,
förstärkt
koppling,4x720"spridare,3" downpipe RB,3" dämpare RB,större kyl,
chippad "japanbox"
okänt ursprung, jag har även polerat insuget
inv,
throttle body mod,fmic+3"icrör,"original turbo",portad wastegate,portat avgashus,laddar 0.7-0.8
växellådarevsats okänd kan
ev. vara
1:1 på femman
Framvagn:coil-overs ev bilsteindämpare,justerbar camber,hårdare bussningar,
stumma motorkuddar,grövre krängare RB,hawk belägg
Bakvagn:kaaz
diff,4.3 utv,camber stag
RB,coil-overs ev bilsteindämpare
Bränslesystem:bosch högtryckspump,catchtank,weber btr
Utv:Aluminium rejsa bakvinge + egna
fästen,plåtbreddad bak med skärmkanter
från en
golf,egentillverkad framspoiler gjord av plywood undertill som går förbi
framvagnsbalken samt plåt och
tunna plattjärn
Inv:halvbåge,tillbakaflyttat batteri,egentillverkat golv bakom
stolarna,
huvudströmbrytare och div mätare i mittkonsollen
Håll till
godo Mvh Janne
[IMG]
http://i297.photobucket.com/albums/mm240/DioWankel/Bild010.jpg[/IMG]
[IMG]
http://i297.photobucket.com/albums/mm240/DioWankel/Bild016.jpg[/IMG]
[IMG]
http://i297.photobucket.com/albums/mm240/DioWankel/Bild101.jpg[/IMG]
[IMG]
http://i297.photobucket.com/albums/mm240/DioWankel/SSM10250.jpg[/IMG]
[IMG]
http://i297.photobucket.com/albums/mm240/DioWankel/P5100033.jpg[/IMG]
[IMG]
http://i297.photobucket.com/albums/mm240/DioWankel/P5100030-1.jpg[/IMG]
Redigerat av Janne Eriksson den 24-06-2008 22:59
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 23-06-2008 19:44
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
Ser bra ut så här långt trots dataOvana
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
Goran |
Publicerat 23-06-2008 20:28
|
Användare
Inlägg: 342
Registrerad: 28.04.08
|
Läckert Janne.
Har du någon spec på en hemsida någonstans? Vore intressant att se vad du gjort.
Jag har också en röd fast inte
lika fin i lacken
som din,...och utan kjol- och vingpaket. Ska dock skicka den på polering så snart jag fått ihop den, bara jag får av de övre grenrörsmuttrarna.
Har du behövt plocka
av
grenröret någon gång med motorn i bilen?
Om ja, hur gjorde du då?
Lycka till på banorna
Goran
|
|
|
|
Janne |
Publicerat 23-06-2008 23:52
|
Administratör
Inlägg: 1403
Registrerad: 17.10.07
|
Tack för åkturen Janne.
Satt bra klistrad och ett fint jämt drag hela registret
Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73
(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
|
|
|
|
Galaxi |
Publicerat 24-06-2008 00:16
|
Användare
Inlägg: 629
Registrerad: 16.10.07
|
Ja lite spec's skulle inte vara helt fel
|
|
|
|
Janne |
Publicerat 24-06-2008 23:20
|
Administratör
Inlägg: 1403
Registrerad: 17.10.07
|
Grymt Janne
Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73
(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
|
|
|
|
FB |
Publicerat 25-06-2008 23:24
|
Användare
Inlägg: 460
Registrerad: 16.10.07
|
Gôtt att du fått
upp lite fakta och bilder Janne!
Hoppas att jag får tillfälle att se den i sommar med alla nyheter sen sist
Fredrik Bodin, Aneby
Mazda RX-7 1984
"Black Edition"
|
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 20-07-2008 12:53
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Jag bromsade bilen i fredags och det blev så här.Den går snålt på slutet kan det
funka med större sekundärer?
förslag mottages tacksamt
Mvh Janne
|
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 20-07-2008 12:55
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Lite siffror. |
|
|
|
Combat |
Publicerat 20-07-2008 13:10
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
257 hk på hjulen om jag tolkat det rätt, inte illa för en tunad originalare i så
fall.
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
FB |
Publicerat 07-08-2008 11:51
|
Användare
Inlägg: 460
Registrerad: 16.10.07
|
Janne Eriksson skrev:
Jag
bromsade bilen i fredags och det blev så här.Den går snålt på slutet kan
det funka med större sekundärer? förslag mottages tacksamt
Mvh Janne
Tjena Janne!
Tack för fikat
häromsistens. Hur har det gått efter
bromsningen, var det större spridare som var svaret för att få ner lambdan eller??
Fredrik Bodin, Aneby
Mazda RX-7 1984
"Black Edition"
|
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 08-08-2008 15:50
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Hej FB
Jag har inte ägnat mig så
mycket åt bilen sen du var här. Det blir till att fixa så du får en åktur på Åmålsträffen /Janne E |
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 13-11-2008 21:20
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Dags att uppgradera lite grann.Jag har bestämt mig för att porta motorn och troligtvis byta turbon.
Det har visat lågt oljetryck
på originalmätaren så jag får se om jag hittar något fel på pumpen eller dylikt.
Jag har tänkt att fylla på med bilder allt eftersom/Janne |
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 13-11-2008 22:48
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Om du nu har planer på att plocka ut mer effekt så förstärk blocket.
S4:ans gavlar är fruktansvärt klena och har en
mycket vanlig tendens att spricka.
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
GL |
Publicerat 14-11-2008 08:19
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
Du behöver en ny box alt ett nytt chip! bilen går på tok för snålt! 0.9 lambda vid 0.8 bar? sedan lambda 1 vid max vrid?
stopp stopp!
Redigerat av GL den 14-11-2008 08:31
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 14-11-2008 15:58
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Tack för svaren/råden.
Det blir ett nytt sprut så man får koll på
bränsle/tändning och även blir av med LMM:en.
Jag är inte ute efter jättemycket effekt men det kanske är klokt att
föstärka ändå.
Orsaken till det
dåliga oljetrycket var o-ringen som synes på bilden(om jag får iväg bilderna)/Janne |
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 14-11-2008 18:03
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Svårt med bilder.Nytt
försök/Janne
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 14-11-2008 18:35
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Janne Eriksson skrev:
Tack för svaren/råden.
Det blir
ett nytt sprut så man får koll på bränsle/tändning
och även blir av med LMM:en.
Jag är inte ute efter jättemycket effekt men det kanske är klokt att
föstärka ändå.
Orsaken till det dåliga oljetrycket var o-ringen som synes på bilden(om
jag får iväg bilderna)/Janne
Behövs inte så stor effekt
ökning för att gavlarna skall ge sig på S4:an.
När du har den nere så kan du passa på att modda främre gaveln så oringen inte
sticker sin väg ( vilket även
de är vanligt på S4:an ).
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
Janne Eriksson |
Publicerat 15-11-2008 12:40
|
Användare
Inlägg: 21
Registrerad: 13.11.07
|
Fler bilder. Här är mitt portade throttle-body
hus
med eget "elbow". |
|
|